Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

18-07-2009 om 12:22

Wie heeft er al mexicaanse griep?

Dan kunnen we de besmetting op OO wat in beeld brengen hier.

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2009 om 12:35

Was mexi nog niet genoeg?

Jij wil er nog een schepje bovenop gooien met de mAxicaanse griep?)

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2009 om 12:38

Nee

Hier nog niets. Ik ben wel benieuwd hoe het in de loop van de zomer zal gaan als iedereen op vakantie is geweest en in de herfst. Ik ben over het algemeen niet zo bevattelijk voor heersende ziektes. Maar ja, omdat dit om iets heel nieuws gaat weet je het maar nooit.

Ook nee

Geen zieke gezins- en familieleden. Ook geen andere twijfelachtige buik- en griep virusjes. Ik klop af op mijn houten tafel.

Guinevere

Guinevere

18-07-2009 om 21:14

Nou...

Nou, ik heb vandaag mexicaans gegeten en twee keer geniest. Telt dat als Maxicaanse griep?

Noelia

Noelia

18-07-2009 om 21:30

Misschien?

Ik ben vandaag grieperig. Ik denk dat het een verkoudheid is. Wanneer zal het moment zijn dat je naar de dokter moet? Als je koorts hebt?

Janeway

Janeway

19-07-2009 om 00:01

Weet het niet

Ik ben vorige week (zaterdag) begonnen met keelpijn, dag later ziek, hele dag in bed, hoofd vol watten, ongetwijfeld wat koorts wat hoesten. Maandag tja vakantie dus wel op want kids zijn ook thuis. Dinsdag kids op nso. Ik weer ziek naar huis.. Ook weer kop vol watten, hoesten, schor. koorts. En zo verschrikkelijk moe. Geen spierpijn, geen buikklachten..Denk zelf wel een fikse kou
Woensdag het zelfde donderdag ook. Vrijdag knap ik wat op, kids weer op de nso en ik toch weer in de middag naar bed. Vandaag nog steeds dat hoofd vol watten, lijkt wel of mijn hoofd onder druk staat, ik heb geen hoofdpijn. En nog steeds moe.. Mexicaanse griep? Ik weet het niet.. Ik heb die buikklachten niet.. Maandag toch even een dokter bellen? Ik twijfel best wel .

Symptonen

in de krant van gisteren stonden deze symptomen.
Psychologisch:vermoeidheid en gebrek aan eetlust, Neus/keel:loopneus,keelpijn en droge hoest, Ademhaling: hoesten, Hele lichaam: koude rillingen koorts spierpijn,Maagdarmstelsel: misselijkheid,braken en diarree
krulleke

ayla

ayla

19-07-2009 om 09:49

Tja

dochter heeft sinds gisterochtend, keelpijn, hoesten, hoofdpijn, koorts. Ik heb gisteren de hap gebeld maar volgens hun ben je geen risicogeval als je niet in mexico geweest bent of als je niet in aanraking bent geweest met iemand uit Mexico. Dus volgens hun gewoon ene griepje. Ondertussen krijgen we nu allemaal keelpijn

Sancy

Sancy

19-07-2009 om 11:30

Kijk hier eens

http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/index.jsp
Bij veelgestelde vragen (FAQ) staat het één en ander aan informatie.
Wat mij wel verbaast is dat huisartsen(posten) stellen dat je geen risicogeval bent als je niet in Mexico bent geweest of niet in aanraking geweest bent met iemand die in Mexico geweest is. Dat is toch verouderde informatie, omdat in Nederland ook mens-op-mensbesmettingen voorkomen.
Maar goed, volgens dezelfde site:
Wat wordt er precies met een nauw contact van een besmet persoon bedoeld?
Met een contact van een besmette persoon bedoelen we alle gezinscontacten en alle mensen die minstens vier uur in dezelfde ruimte zijn geweest als de besmette persoon.
En wat de symptomen betreft: die zijn even vaag als bij een gewone griep vind ik. Lees de casusdefinitie eens door die bij de eerste link staat.

Biene M.

Biene M.

19-07-2009 om 20:22

Hier staat het antwoord, tonny

http://www.degrotegriepmeting.nl/public/

Angie

Angie

20-07-2009 om 00:45

Op dit moment

499 in mijn county (jaha, ga maar googlen waar ik woon) en het is hier ongeveer zo groot als de Randstad.

Sinds het begin zijn er al heel wat mensen grieperig geweest, we weten niet met zekenheid hoeveel besmettingen er zijn. Niet iedereen wordt meer doorgestuurd en getest op het virus, maar mogelijke ernstige gevallen worden nog wel gevolgd. De 499 is waarschijnlijk een onderschatting voor het daadwerkelijke aantal gevallen. Alleen als er in bepaalde groepen ineens veel uitbraken van griep zijn, wordt er getest om te volgen of het dat virus is en om verspreiding en mogelijke veranderingen in het virus (meer en gevaarlijker complicaties, meer ziekenhuisopnames) te volgen.

Angie

Balletmama76

Balletmama76

20-07-2009 om 15:57

Inenting gevaarlijke bijwerkingen

Uit het Parool:

DEN HAAG - Het vaccin dat wordt ingezet tegen de Mexicaanse griep heeft mogelijk ernstige bijwerkingen. Het gaat namelijk om een nieuw virus en een nieuwe technologie bij het maken van het vaccin. Onbekend is ook in welke mate het vaccin bescherming biedt. Dat blijkt uit een advies van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Volgens de WHO kan pas in september worden begonnen met klinisch onderzoek onder volwassenen. De eerste uitkomsten worden in december verwacht. Te laat voor veel landen, waaronder Nederland, die al in het najaar willen inenten.

Overheden die eerder willen vaccineren, wordt aangeraden eerst zorgpersoneel en kwetsbare patiënten te vaccineren die een verhoogd risico op een ernstig verloop van de ziekte. Het gaat vooral om zwangere vrouwen, astmapatiënten en mensen met ernstig overgewicht.

Alle mogelijke bijwerkingen moeten met de hoogst mogelijke zorgvuldigheid worden bijhouden. Indien overheden ernstige bijwerkingen constateren, moeten ze meteen elkaar alarmeren. (HET PAROOL)

Yvon Meijer

Yvon Meijer

20-07-2009 om 19:54

Ah,

is de bangmakerij alweer begonnen.

Balletmama76

Balletmama76

21-07-2009 om 15:37

Bangmakerij?

Elke inenting heeft bepaalte risicos en mogelijke bijwerkingen.

Bij bijvoorbeeld polio (en andere vaccines die al langer in gebruik zijn) heeft men hier een aardig goed beeld over.

De inenting tegen de mexicaanse griep is echter nieuw, dus er is verder nog niks bekend over mogelijke bijwerkingen.

Ook zal ik graag weten, of deze prik(ken) mij ook nog beschermen, als het virus een mutatie ondergaat - voordat ik me laat prikken.

In principe ben ik voor inentingen, maar wel voorzichtig met nieuwe vaccines. Trouwens ook met nieuwe medicijnen.

Niet zonder na te denken spuiten en slikken...

Tirza G.

Tirza G.

21-07-2009 om 18:25

Niet nieuw

Het vaccin is niet nieuw, de griep is ook niet nieuw. Gewoon een nieuwe variant aan de H1Ni-stam.

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-07-2009 om 15:14

Griep

Ik begrijp al die paniek ook niet zo; de Mexicaanse griep is gewoon een heftige variant op een griep en als je een normale weerstand hebt hoeft er er mi niets aan de hand te zijn. Net als met de gewone griep zullen vooral mensen met een zwakkere weerstand (chronisch zieken, ouderen, babies) uit moeten kijken. Maar natuurlijk laat ik me wel inenten. Als die inenting ervoor kan zorgen dat ik niet danwel minder ernstig ziek wordt is dat alleen maar een voordeel. Voor evt. bijwerkingen van een enting ben ik niet bang; die zijn meestal zeer zeldzaam en nog altijd minder erg dan "de real deal". En dan is er nog altijd Tamiflu.

Judith van Marrewijk

Judith van Marrewijk

22-07-2009 om 15:26

Complicaties

Hoi Elise,

Een gewone griep kan ook gevaarlijk zijn. Voornamelijk voor ouderen, maar niet alleen.(ik ken drie jonge mensen die heel erg ziek zijn geweest van een gewone griep)
Bij de mexicaanse griep kan iedereen de complicatie van een longontsteking krijgen, jongeren waarschijnlijk zelfs eerder dan ouderen. Met weerstand heeft het allemaal niet zo heel veel te maken: griep betekent nl per definitie een verminderde weerstand. Bij een virus (griep) kan een bacterie komen die longontsteking geeft. En zo'n longontsteking kan heel verkeerd aflopen, ondanks alle antibioticia.
Gelukkig komen de complicaties betrekkelijk weinig voor. Maar inenten is zeker raadzaam, en dat ga ik ook absoluut doen.
groet,
Judith

Sascha2

Sascha2

24-07-2009 om 13:37

Wel/niet/wel/niet

Ik dub erg over het halen van een inenting tegen de mexicaanse griep. Zelf haal ik ieder jaar de "griepprik', vanwege astmatische bronchitis krijg ik hier ieder jaar een uitnodiging voor. Nu ben ik zwanger en half oktober uitgerekend. En daar zit mijn angst. Net in de kwalijke najaarsperiode ben ik extra vatbaar wegens verminderde weerstand en heb ik een pasgeborene die weinig weerstand heeft. Eigenlijk knijp ik hem best, eerlijk gezegd.

Biene M.

Biene M.

24-07-2009 om 18:10

Juist wel doen sascha

Juist als je zwanger bent moet je die prik halen! Zie de FAQ op www.rivm.nl. En laat dan ook de rest van je gezin inenten, zodat je pasgeborene nog minder risico loopt. Ik denk dat ik zelf zo ver zou gaan dat ik alleen kraamvisite zou ontvangen die ingeënt is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.