Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fanvanmari

fanvanmari

05-01-2010 om 18:48

Wie kan me helpen, kaakbotontsteking!

4 Dagen na het trekken van een verstandskies kreeg ik helse pijnen in mijn mond, van middentanden tot oor.
Terug naar de kaakchirurg en deze constateerde een kaakbot ontsteking.
Mijn 1e spoeling gehad, wat een helse pijn deed dat.
Morgen de 2e, ben zo bang. Hij deed het zonder verdoving.
Wie van jullie heeft dit ook eens gehad en kan me vertellen hoelang die er zoet mee is geweest. Pijnstilling helpt maar 4 uren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mariska

Mariska

05-01-2010 om 19:18

Uh...

Hebben ze gecheckt of er evt nog wortelrestanten zaten? - bij mij een jaar na dato een enorme ontsteking, bleek een restant te zitten die door de kaakchirurg eruit gebikt moest worden

Het is echt zinvol dat ze een foto maken na het trekken van een kies.

Wat betreft die spoeling... je bedoelt een wortelkanaalbehandeling? Ik heb het 1x gehad dat verdoving ook niet hielp. De pijn was dwars door de verdoving heen te voelen. Ik zat aan het plafond. Ik geloof dat jij die pijn nu ook hebt en het is verschrikkelijk. Heb dus ook echt met je te doen!

In sommige gevallen is antibiotica ook echt nodig. Ik hoop dat het beter gaat na morgen. Beetje raar dat het niet verdoofd is. Wat is de reden dat ze dat niet eens geprobeerd hebben?

Marleen

Marleen

05-01-2010 om 21:05

Antibiotica

Hoi, ik weet niet zeker of het helemaal hetzelfde is, maar ik kreeg laatst na een wortelkanaalbehandeling ook een kaakontsteking. De tandarts heeft het schoongemaakt en ik kreeg direct antibiotica. Dat sloeg na een dag aan, en hielp heel goed. Zonder die antbiotica was het niet overgegaan vrees ik. Sterkte ermee, deed flink pijn inderdaad! MArleen

Verdoving

Volgens mij is het zo dat een verdoving helemaal niet werkt als de boel ontstoken is. Althans, soms wel een beetje maar het kan ook totaal geen effect hebben.

Waardeloos zeg, als je zoveel pijn hebt.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Sterkte, groet, Moppeke

100%mama

100%mama

06-01-2010 om 13:32

Jeetje

dat is goed balen en dan druk ik mij nog voorzichtig uit!

Het uitspoelen van de wond gebeurt idd zonder verdoving....het wordt schoon gespoeld met cloorhexidine om zo de bacterien weg te spoelen. Wat ik wel vreemd vind (maar moeilijk te beoordelen waarom) is dat je geen antibiotica krijgt, ik zou dat toch eens vragen. Een ontsteking verdwijnt in de meeste gevallen niet vanzelf en het schoonspoelen is alleen om deze oppervlakte bacterie vrij te houden.

Qua pijnstilling, ik weet niet wat je nu slikt, maar je mag Ibuprofhen in combinatie met 1 paracetamol nemen. Deze werking trekt elkaar op zodat de pijnstilling hoger is en langer door werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.