Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

25-10-2009 om 21:51

Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

28-10-2009 om 10:29

Jakiro

Hoezo wat een onzin?
Hij heeft veel luchtweginfecties, maar dat wil nog niet zeggen dat hij astma heeft. Daar gaat het blijkbaar bij onze artsen om.
Je doet net of mijn zoon medicijnen krijgt voor niks. We zitten nog steeds midden in onderzoeken.
Ik vind het raar dat ik wel de oproep krijg en hij niet. Dit ga ik dus met de arts overleggen waarom dat is.
Bij ons is het dus niet zo dat als je puffers krijgt je dan ook een oproep krijgt. Ik denk dat elke praktijk dat dan toch anders bekijkt.'
Gr. Salie

zomaar een naam

zomaar een naam

28-10-2009 om 10:31

En bij chemo

Weet iemand of je ze krijg als je met chemo bezig bent?

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 11:02

Salie

Hold your horses !!!
Ik probeerde je te helpen ! Met aan te tonen dat de assistente verkeerde argumenten gebruikt.
Jakiro

Salie

Salie

28-10-2009 om 11:07

Jakiro

Ok, dan begreep ik je verkeerd. Sorry Te snel op mijn tenen getrapt.)
Ik begrijp nu dat je vanuit de arts denkt. Ik vind het inderdaad ook raar dat hij niet opgeroepen is. Hij zit nu ook weer aan de ab. Het maakt me wel een beetje angstig omdat er nu een meisje overleden is die "gezond" was. Ik ga er zeker even achteraan.
Gr. Salie

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 11:56

Huisarts gesproken

In tegenstelling tot gewone griepvaccinatie, kan je bij deze vaccinatie niet zelf het verzoek indienen ivm beperkte aanwezige voorraad. En zoontje komt dus echt niet in aanmerking.
Ook al veranderd het advies, dan nog zal zoontje in de tweede groep vaccinaties komen en niet met de eerste groep meegaan.
Ik krijg de kriebels van dit vakantiesouvenir; my friends went to mexico and all I got was this lousy flu....
Jakiro

Tink

Tink

28-10-2009 om 11:57

Over die mantelzorgers

Zoals ik het begrepen heb gaat dat over mensen die een ernstig zieke huisgenoot thuis verzorgen. Dus niet de familieleden van elke risicopersoon (anders zou mijn hele gezin ook ingeënt moeten worden).

Overigens gaf mijn arts me een paar weken terug ook meteen een recept voor Tamiflu mee. Als ik de eerste verschijnselen van griep krijg moet ik dat spul gaan innemen. (Heb het dus nog niet in huis, dat moet manlief tegen die tijd maar even gaan halen.) Hebben jullie dat ook?

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 12:00

Tink

Als je die link leest zal je zien dat de mantelzorg vaccinatie voor hoogrisicogroepen is. Dus inderdaad niet de met medicatie goed ingestelde puffers, maar wel kinderen met de hartaandoening zoals berber.
Jakiro

Fatima

Fatima

28-10-2009 om 12:05

Begrijp er niets van

Al jaren lees ik overal dat mensen niet zo hard hollen voor de gewone griepprik. Nee mijn kind moet het maar uitzieken, dat is veel beter voor hem. Of mijn ene kind krijgt die griepprik natuurlijk maar mijn gezonde kind mag de griep gewoon uitzieken.

Nu gaat er één gezond meisje dood aan de Mexicaanse griep en ineens voelen jullie je slecht behandeld omdat je ene kind wel ingeënt wordt en je andere gezonde kind niet. Of jij zelf niet terwijl je een chronisch ziek kind hebt.

Weten jullie dan niet dat er ook gezonde mensen dood gaan aan de gewone griep? Waarom liepen jullie toen niet zo hard en nu wel?

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 12:20

Fatima

2 Van mijn kinderen krijgen de gewone, landelijke, griepsvaccinatie nav hun medicatiegebruik. Mijn zoontje valt niet in de risicogroepen, dus krijgt geen uitnodiging, maar krijgt sinds vorig jaar op eigen verzoek van mij de griepvaccinatie.
Dat laatste kan dus bij deze vaccinatie niet !
Ik heb altijd mijn hardloopschoenen aan.
Jakiro
PS Ze krijgen ook op eigen verzoek die meningokokken vaccinatie die voor kinderen geboren na 1 jan 2006 wel in het RIVM pakket zitten, maar voor hen dus niet.

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 12:22

Overigens

Ik en mijn partner krijgen hem niet, hoeft ook niet en ik zal er ook niet om vragen, geldt voor beide griepvaccinaties.
Jakiro

100%mama

100%mama

28-10-2009 om 13:14

Het kan wel eerder

Heb gisteren de reguliere prik gehaald en krijgt op 2 data's in november de prikken voor d emexicaanse. Nu vroeg ik aan de assistente, waarom krijgen mijn man & ik beide een oproep, terwijl mijn kind van 5 met een medisch verleden ook op long gebied geen oproep krijgt. Ze vertelde dat dit nog niet helemaal duidelijk was wat kinderen betreft, maar hij is dus direct op de lijst gezet en krijgt nu zowel de gewone als de mexicaanse tijdens een gewoon consult bij de assistente. Blijkbaar hoef je dus niet altijd te wachten op "de 2e ronde". Gewoon aankaarten!

-Wendy-

-Wendy-

28-10-2009 om 13:20

Waarom nu pas?

Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar wat ik me afvraag is waarom er zo laat pas gevaccineerd wordt? Er wordt al maanden een uitbraak in de herfst verwacht.

Inmiddels heb ik zelf hoogstwaarschijnlijk de Mexicaanse griep, evenals twee van mijn drie kinderen. De jongste is anderhalf. Gelukkig zijn we er niet enorm ziek van, maar komt de prik voor de risicogroepen niet rijkelijk laat?

Fatima

Fatima

28-10-2009 om 13:26

Daar gaat het niet om

Het gaat mij er niet om dat jullie nu hardlopen voor de Mexicaanse griep maar dat men over het algemeen zo naïef doet over de gewone griep.

Wendy: de vaccinatie voor de Mexicaanse griep moest nog gemaakt worden en het schijnt ook dat je eerst ingeënt moet worden voor de gewone griep en dan pas voor de Mexicaanse.

Tink

Tink

28-10-2009 om 13:42

Ik vind ook

... dat die prik tegen Mexgriep pas laat komt. Er moeten meen ik 2 weken zitten tussen de enting tegen gewone en tegen Mexgriep (zie link die ik eerder gaf) maar nu zit er een ruime maand tussen.

Aan de gewone griep gaan inderdaad ook mensen dood, en de Mexicaanse griep schijnt een niet zo ernstige griep te zijn. Ik ken persoonlijk meer mensen die wél de gewone griepprik halen en niet de Mexprik, dan andersom.

Bijwerkingen vaccin?

Toch vind ik het vaccineren misschien nog wel enger dan de griep zelf. Hebben jullie dat niet. Als je er meer over leest, over de bijwerkingen van de vaccinatie bedoel ik dan, dan schrik ik daar wel van.
Nou heb ik twee kinderen die niet in de risicogroep vallen maar maak me natuurlijk wel zorgen om ze..

Pas in december kunnen ze meer vertellen over de vaccins. Maar ws worden alle kleinere kinderen nu ook gevaccineerd, niet alleen maar degene die door medische redenen een oproep krijgen.
Dus gezonde kinderen krijgen een vaccin toegediend dat waarover nog niet alles bekend is. Is dat dan verstandig?
Ik vind t een erg moeilijke beslissing als ik m moet nemen.

Wel de mexicaanse

ik ga wel voor de mex. griep vaccinatie, maar niet voor de ´gewone´, dit omdat de kans op het krijgen van Mex. griep veel groter wordt geschat dan dat ik, normaal geproken, vatbaar ben voor gewone griep.

De griepvaccinatie neem ik niet omdat de kans op bijwerkingen van het vaccin (op mijn spierziekte) groter geschat worden.

De dreiging van de mex. griep is groter dus (de kans dat je het krijgt)

Berber

Misschien is het idd ingewikkelder, maar het is iets waar ik wel over nadenk en ben daarin zeker niet de enige. Maar ik heb het over gezonde kinderen enten met een vaccin waarover nog maar weinig bekend is en dat vind ik een onprettig idee.
Maar tuurlijk vind ik het ook ontzettend eng dat mijn kinderen ws nu ook risicogroep zijn, twee en vijf jaar.
Ik wil hierover ook heelmaal geen discussie aanslingeren en ben het ermee eens dat iedereen die een verhoogt risico met zich meedraagt zich zou moeten enten. Ik geef alleen aan dat ik het moeilijk vind om mijn gezonde kinderen straks een vaccin te laten toedienen waarover de resultaten nog moeten komen..En als dat het hele gebeuren INGEWIKKELD maakt, tja.......

Jakiro

Jakiro

28-10-2009 om 20:06

Sandra

Komt jouw jongste zoon dan niet in aanmerking voor tamiflu ? Ik neem aan dat de inenting nu een beetje achteraf zal zijn ?
Jakiro

Fatima

Fatima

28-10-2009 om 20:20

Voor mug75

Waarom vind jij het moeilijk om je gezonde kinderen in te laten enten? Maakt het uit of je een chronisch ziek kind inent met een vaccin waar de resultaten nog van zouden moeten komen of een gezond kind? Zijn gezonde kinderen ineens meer waard?

Ongelooflijk om dat te denken!

Ik wist van te voren dat mijn woorden uit zijn verband zouden worden gerukt.
Alleen al het idee dat ik dat zou denken is te belachelijk voor woorden. Wat ik bedoel te zeggen is dat een gezond mens, kind, volwassene in principe sterk genoeg is om een griep goed te doorstaan. Een chronisch ziek kind is dat niet, en in die situatie zou ik ook kiezen voor de vaccinatie. Maar mijn kinderen zijn gelukkig gezond en zouden gewoon de griep moeten kunnen krijgen en daarom vind ik het moeilijk om een beslissing te nemen hierin. Is het zo raar om hierbij stil te staan? Nee, ik denk t niet..

-Wendy-

-Wendy-

28-10-2009 om 21:50

Mug75, ik begrijp je

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Een gezond kind moet, obv wat we nu weten, de Mex. griep kunnen doorstaan, dus waarom blootstellen aan een vaccin waarvan nog zoveel onbekend is.

In die zin ben ik dan ook blij dat ik de keuze niet meer hoef te maken. De oudste en de jongste (1,5) hebben nu de Mex. griep en voor hen komt een evt. vaccinatie dus sowieso te laat. De middelste is 4. Zij is (nog) niet ziek, maar komt natuurlijk wel met het virus in aanraking. Zelfs als ze niet ziek wordt, ga ik haar niet laten vaccineren.

Linda99

Linda99

28-10-2009 om 21:59

Ik vind het lastig

Mijn jongste (bijna 4) is geen risicogroep-geval, maar toch hebben we met haar in de loop der jaren genoeg te stellen gehad op gezondheidsgebied. Het gaat nu erg goed met haar maar nog steeds heeft ze een zwakkere weerstand dan andere kinderen. Ik moet er niet aan denken dat.......

Ik volg dus heel nauw de berichtgeving over het toevoegen van jonge kinderen tot de risicogroep.

Sassie

Sassie

29-10-2009 om 10:02

Gisteren op tv

Vandaag hoorde ik via mijn ouders dat er gisteren een actualiteitenprogramma op tv was waarin biologen zich ernstig afvragen of die inenting tegen de mexicaanse griep wel zoveel baat heeft. Ik weet niet welk programma dat precies was.

De resultaten van de onderzoeken naar evt. ernstige bijwerkingen van het vaccin zijn pas eind dit jaar bekend. Toch is Nederland een van de landen die toch eerder start met vaccineren ondanks dat de resultaten niet eens bekend zijn; zo schijnt er een stofje in dat vaccin te zitten dat dementie kan veroorzaken....je zal maar diegene zijn.

Ook ik hoor bij de risicogroepen, maar ik vraag me ernstig af of ik het nu wel moet doen.

Sassie

Sassie

29-10-2009 om 10:07

Wat jade ook al zei....

dat is dus nu door die biologen ook bevestigd. Er zitten hulpstoffen in die ernstige bijwerkingen tot gevolg kunnen hebben en de onderzoeksresultaten
naar die bijwerkingen zijn pas eind dit jaar bekend! Stel dat je die prik hebt gehaald en het blijkt dat dat vaccin inderdaad ernstige bijwerkingen heeft??

Sassie

Sassie

29-10-2009 om 10:10

Soppie

dat meisje van 16 dat overleden was, is achteraf niet overleden aan de mexicaanse griep.

Meisje van 16 en fatima

Inderdaad, dat meisje van 16 is niet overleden aan de M griep. Maar wat een ophef! Het was de GGD die dit bericht naar buiten bracht, al ware het niet 100% bevestigd. Dat is nu wat ik bedoel. Mensen maken elkaar gek, terwijl de geleerde wetenschappers het massaal met elkaar eens zijn: dit is een milde griep. Wat maken we ons toch druk!
En Fatima: je hebt zo ontzettend gelijk. Er overlijden ieder jaar volkomen gezonde mensen aan de seizoensgriep. Foutje in de genen? Wie zal het zeggen.

Dat we voor de M griep de "zwakkere" groepen gaan inenten lijkt me prima, zeker nu bekend is dat het virus keihard toeslaat in de luchtwegen. Maar gezonde mensen moeten dit echt aankunnen..... Ik spuit ook liever geen rommel in mijn lichaam waarvan de bijwerkingen niet goed in kaart zijn gebracht. Er zijn in Europa al diverse mensen overleden na dit vaccin. Toeval? Misschien was het een andere oorzaak. Maar als de griep hier toeslaag ga ik voorlopig een week onder de wol, het is niet anders.

Sassie

Sassie

29-10-2009 om 13:00

Berber

De reguliere wel. De bijwerkingen van het vaccin tegen de seizoensgriep is wel onderzocht en bekend. Maar de resultaten van die onderzoeken naar de bijwerkingen van de Mexicaanse griep zijn nog niet eens bekend...en dan toch dat spul gaan inspuiten?

Mijn kinderen (baby en een kleuter van 4) vallen niet onder de risicogroepen en hebben geen oproep gekregen.

Antibiotica moet ik wel innemen, bij iedere ingreep zelfs (zelfs bij de tandarts moet ik vooraf antibiotica innemen maar dat heeft andere redenen).

Sassie

Sassie

29-10-2009 om 13:03

Soppie

"Er zijn in Europa al diverse mensen overleden na dit vaccin"

Waar heb je dat gelezen?

Sassie

oa Onderstaande link :
http://www.associatedcontent.com/article/2332570/possible_h1n1_vaccine_deaths_whats.html

het laatste zinnetje op de eerste pagina maakt me ook niet echt gerust:
As a matter of fact, there is no data about vaccine impact on children younger than three or between the ages of 10 and 17

amk

amk

29-10-2009 om 14:26

Soppie

in dat zelfde bericht staat heel duidelijk dat het niet bewezen is dat het door het vaccin komt, of dat er gewoon andere oorzaken zijn. Wel dat ze na het inenten zijn overleden. Maar iemand van 90 heeft natuurlijk veel meer kans op overlijden dan iemand van pak 'm beet midden dertig, het zelfde voor een longpatient van 74.
Ook de andere gevallen blijken al medische aandoeningen te hebben die een verhoogde sterfkans geven.
Ook het door jou aangehaalde bericht is dus een paniekzaaiend bericht zonder bewijzen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.