Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

25-10-2009 om 21:51

Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

02-11-2009 om 11:41

Oeps linda

ik dacht dat oudste een meisje was. Sorry

Ik zal hier de ha ook maar eens vragen. Normaal zou ik er niet aan beginnen, de griepprik, maar omdat deze griep zo op de longen (en luchtwegen) schijnt te slaan, vind ik het toch wel eng. Jongste heeft wel eens een 'pufje (weet even niet hoe het spul heet) gehad, maar dat deed niks. Zo'n aanval is ook niet snel over.

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 11:49

Bmr en griepprik

Volgens de arts van het CB mogen de BMR en de griepprik wél op dezelfde dag gegeven worden, maar volgens de huisarts niet. Mijn dochtertje moest dus haar griepprik 2 weken uitstellen (en kan op het nippertje meedoen aan de vaccinatie voor de mex. griep)
Vraag dus even na welke regel de huiarts hanteert en of je zoontje in aanmerking komt en bepaal dan welke je het belangrijkste vind.
Jakiro

Jacoline29

Jacoline29

02-11-2009 om 12:29

Hier nu ook zorgen

Kreeg net van manlief te horen dat een vriendin van een collega van hem sinds zaterdag mex griep heeft.Alle 3 mijn kinderen zitten in de risicogroep,waarom zo laat die prik?Manlief zit tegenover die collega.Ik denk dat als manlief of ik de verschijnselen krijgen of de kinderen ik maar gelijk de huisarts bel.Bah,begint wel heel dichtbij te komen nu.

Hillary

Hillary

02-11-2009 om 13:39

1/3

Hadden ze niet voorspeld dat 1/3 ofzo de griep zou krijgen? Nou bij dochter in de klas zit nu ongeveer 1/3 deel thuis.

amk

amk

02-11-2009 om 13:48

Waarom zo laat is heel simpel

omdat het vaccin nog niet klaar is. Het mag niet ongetest de markt op, maar daar is de noodprocedure voor gebruikt anders had het nog wel een paar jaar geduurt voor het op de markt is.
Vervolgens moet het nog gedistribueerd worden en georganiseerd dat er voldoende prikkers zijn.

Jacoline29

Jacoline29

02-11-2009 om 13:55

Jakiro

Wat zei de huisarts?

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 16:27

Geen longontsteking

Dat ik niet de longen uit mijn lijf rochel is in ieder geval positief vwb de mex.griep, maar het klopt niet.
Morgen komt hij hier langs, nog een keer luisteren etc. en plan de campagne opstellen, want na een week moet ik bij een virusinfectie, toch wel weer opknappen ipv slechter worden.
Tamiflu blijft gereserveerd voor mexicaanse griep patienten en dan met name de risicogroepen, dus die krijg ik niet, zeker ook aangezien hij de kans klein acht dat het de mexicaanse griep is.
Nog steeds afwachten dus maar.
En ondertussen ploeter ik al hijgend als een briesend paard met mijn foxtrot benen door....
Jakiro

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 16:34

2 weken

Tussen de gewone griepprik en de mexicaanse griepprik moet minimaal 2 weken zitten.
en zie hier: http://grieppandemie.nl/home/Nieuws/cid(595)/Verspreiding%20vaccins%20van%20start?cp=cp1

Ik zag de dozen inderdaad staan in de hal van mijn huisartsenpraktijk vanmiddag.
Jakiro

Petra-

Petra-

02-11-2009 om 22:42

Ik begin het steeds beter te begrijpen

Vandaag kwam de uitslag van de kweek, er is in iedergeval griep in het spel. Og het inderdaad H1N1 is kunnen ze pas over een paar dagen zeggen.

Naast de tamiflu nu ook antibiotica, ons meisje behoort tot de risicogroep en de longfoto was niet goed.
Deze week geen MTX injectie en morgen moet er verbetering zijn, anders...????

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 23:06

Lara

Ja, hier krijgen we de vaccinatie tegen de mex.griep op 11 November en 2 december.
Jakiro

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 23:07

Petra

Hoe gaat het nu dan ?
Na 24 uur antibiotica moet er voor wat betreft de longontsteking toch wel verbetering zijn inderdaad.
Slaap je nog een beetje ?
Jakiro

Petra-

Petra-

03-11-2009 om 14:35

De antibiotica

doet zijn werk, ze krabbelt iets op! En daar ben ik zo blij mee!

Puck2

Puck2

03-11-2009 om 19:54

Wanneer?

De mexicaanse griepvaccinaties vinden 2 en 5 weken plaats na de gewone griepvaccinatie. Vorige week was de gewone vaccinatie, dus 10 nov en 2 dec volgt de mexicaanse variant.

Wij enten dus niet

Ik vind het erg moeilijk. Het vaccineren brengt met zich mee dat je het kind blootstelt aan stoffen die op een geheel ander niveau effect heeft (of kan hebben) op de gezondheid van het kind.

Het RIVM en het Consultatiebureau zijn in ieder geval niet eerlijk met hun uitingen over de vaccinaties. Of het nu een vaccinatie betreft voor de mexicaanse griep of een BMR vaccinatie.
Ze spelen altijd mooi weer en informeren je niet over alle mogelijke gevolgen van een vaccinatie.
Nooit hoor je van overlijden door een vaccinatie of door autisme etc. vanwege een vaccinatie en toch gebeurt het regelmatig!
Met klachten wordt je op geheel Nederlandse wijze voor gek verklaard of weg gezonden: 'nee dat is dan wel wat anders geweest'

Ik noem dat overigens cijferverkrachting. Je wilt namelijk als overheid niet toegeven dat het spul wat je mensen inspuit ook ziektes kan veroorzaken. Dus sta je het niet toe dat meldingen geregistreerd worden en ga je goed weerspelen met de daardoor verkrachte cijfers.

De minister roept ook keihard in het nieuws dat het niet schadelijk is. Kinderen moeten er gewoon mee inge-ent kunnen worden...

Toch is het niet voor niets dat landen als Frankrijk en Canada die erg specifiek zijn in hun gezondheidszorg (met name Canada) bewust andere vaccinatie middelen heeft voor de kwetsbare groepen (zwangere vrouwen en kinderen) en dat in die vaccinaties bepaalde stoffen niet aanwezig zijn die in gewone entingen wel aanwezig zijn.

Blijkbaar geven hun dus wel toe dat die andere stoffen gevaarlijk kunnen zijn, met name voor de kwetsbare groepen.

Voordat je jezelf en al helemaal je kinderen laat inenten denk ik dat je wel goed onderzoek moet doen om meer te weten over de stoffen.

Kijk eens op:
http://www.meerwetenoverfreek.nl/
http://www.nvkp.nl/ = Kritisch Prikken

Jakiro

Jakiro

03-11-2009 om 22:34

Fragfood

Niet helemaal eerlijk. Als je op de site van de RIVM kijkt zie je dat er vandaag een persbericht is uitgegeven over het terughalen van een vaccinatie na het overlijden van 3 kinderen na het krijgen van die vaccinatie. : http://www.rivm.nl/cib/actueel/nieuws/prevenar-on-hold.jsp
Jakiro

Polly Shearman

Polly Shearman

03-11-2009 om 22:39

Ja maar ja maar ja maar

Als de kans op een complicatie bij een vactinatie 1:10000000 is. Maar de kans dat mijn chronisch zieke zoon in het ziekenhuis terecht komt met een complicatie van de griep veel groter is dan is de keuze voor mij niet moeilijk.

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 10:07

Eens met polly en berber

Ik wil ook niet dat mijn kinderen met complicaties in het ziekenhuis komen.Mijn jongste is al een keer ontsnapt aan beademing ed,net op het nippertje,anders had ze naar amsterdam gemoeten voor beademing.Dat was heel erg angstig toen,die angst wil ik echt niet meer hebben.
Schiet op met die vaccinatie en geef mij er ook maar 1,als het vrijwillig mag,desnoods betaal ik die paar tientjes wel.
Alle 3 mijn kinderen zijn astmatisch,dus erg gevoelig op de longen.

Sancy

Sancy

04-11-2009 om 10:12

Fragfood

Over de nvkp kun je genoeg in het archief vinden. Laat ik het kort samenvatten: hun argumenten zijn doorgaans nogal misleidend en gebaseerd op onjuiste premissen. Volgens mij heeft onder andere Tihama daar zeer boeiend over geschreven.

Asa Torell

Asa Torell

04-11-2009 om 10:54

Petra

Gelukkig, een goed bericht! Ik hoop dat het inmiddels nog verder is verbeterd.

Petra-

Petra-

04-11-2009 om 12:30

Het gaat de goede kant op

Ben vanmorgen zelf even bij de huisarts geweest, even kort gesloten wat te doen bij gebleken H1N1 variant. Dan hoeft zij iig niet meer ingeënt te worden en kan je ervan uit gaan dat haar broer ook de dans ontspringt.

Onze huisarts is van mening dat de vaccinatie's te laat komen. Je bent pas een aantal weken na de tweede prik beschermd, dus dat is januari, dat is te laat, de piek is dan al voorbij.....

Jakiro

Jakiro

04-11-2009 om 13:04

Euh?

Je bent al voor de tweede prik (namelijk 2 weken na de eerste) voor minstens 40% beschermd tegen de mexicaanse griep. Niet iedere wereldburger krijgt namelijk 2 prikken, belgie krijgt er bijvoorbeeld maar 1 en moet het daar mee doen. (en volgens mij dezelfde vaccinatie)
De tweede prik brengt het omhoog naar 70%.
Maar de beste bescherming is inderdaad om het zelf (bewezen) gehad te hebben.
Jakiro

Puck2

Puck2

05-11-2009 om 09:02

Ik ga hem ook halen

Al vind ik zelf dat mijn astma goed onder controle is momenteel (kan het zonder medicijnen af), toch ga ik de griepspuiten wel halen. Ook als gezond mens kun je goed beroerd worden van de griep, en net als bij fladder is een flinke verkoudheid hier al genoeg om aan het hoesten te slaan en bronchitis te krijgen. En als "gezinsmanager" zit ik er niet om te springen om ziek te worden, zelfs niet met een sociaal netwerk dat graag als vangnet wil fungeren.

Petra-

Petra-

05-11-2009 om 17:05

Hier officieel diagnose

Mexicaanse griep, betekent voor ons dat de vaccinatie te laat komt. Hopelijk knapt mijn meisje snel op, de kinderarts vertelde dat het nog wel enige tijd kan duren voor ze helemaal fit is.

Jacoline29

Jacoline29

05-11-2009 om 18:57

Petra

jeetje zeg, arm meisje van je.Krijgt ze nu medicijnen? neemt de arts nog maatregelen betreft je andere kindje(s)?

beterschap.hopelijk ontspringen jullie de dans verder.

Jade

Jade

05-11-2009 om 18:57

Mijn man...

....heeft toch besloten beide prikken te halen.

Inmiddels is onze oudste behoorlijk ziek (het leek vandaag de goede kant op te gaan, maar hij is weer ingekakt). Zomaar ineens, ziek.

Volgens een doe-het-zelf zou het de Mexicaanse griep kunnen zijn.......ik hou het maar op een gewone griep (hoewel ik het wel in de gaten hou)

Lys Lionne

Lys Lionne

05-11-2009 om 20:01

Gewone griep?

Hmmm, volgens de berichten komt de 'gewone' griep eigenlijk (nog) niet voor in Nederland. Als je echt griep hebt (dus plotseling opkomende verschijnselen als koorts, spierpijn, hoesten) is het zeer waarschijnlijk dat het de mexicaanse variant betreft.

Ik ga de griepvaccinatie overigens niet alleen zelf halen, ik ga 'm ook zelf géven...vanmorgen ben ik gevraagd om de 'prikploeg' te komen versterken volgende week

Petra-

Petra-

05-11-2009 om 22:06

Goed opletten

voor allemaal hier, en ons meisje is tot zaterdag aan de medicijnen. Dan maar hopen dat het goed gaat als we stoppen, antibiotica kan nog verleng worden. Fingers crossed dus!
En dan kan het nog weken duren voordat ze weer helemaal fit is.

Jacoline29

Jacoline29

06-11-2009 om 11:59

Yes oproepen zijn binnen

11 november en 9 december krijgen kinderen de mex griep inenting.hopelijk met weinig bijverschijnselen van de vaccinatie.
bij ons is hij dan waarschijnlijk op tijd.

makakos

makakos

06-11-2009 om 16:35

Voor de sceptici onder ons

Voor mensen die nog twijfelen wel of niet inenten, is het misschien interessant ook eens op www.theflucase.com te kijken.

Jakiro

Jakiro

06-11-2009 om 17:59

Hahaha makakos

Wat een lolbroek ben jij
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.