Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

25-10-2009 om 21:51

Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

10-11-2009 om 16:36

Mex griep en borstvoeding, en verder

Ik heb waarschijnlijk mexicaanse griep gehad, en ben er goed ziek van geweest. M'n zoon (4) is ook behoorlijk ziek geweest) M'n dochter is net 2 en krijgt nog borstvoeding. En ook zij is ziek geweest, maar dat was maar zo weinig dat we twijfelden tussen griep en tandjes: beetje koorst, wat hangerig, dunne luiers, na een paar dagen verkouden en hoesten, maar gelukkig nooit echt ziek geweest.
Ik gooi het op de borstvoeding, dat ze daardoor mijn antistoffen binnen heeft gekregen waardoor ze daarna veel minder ziek is geweest.
Overigens denken we dat we toch gaan inenten. Ik zou het liever niet doen, maar we hebben geen zekerheid dat ze het al gehad hebben en het vaccin lijkt ons toch erg veilig. Maar ik blijf het een moeilijke keuze vinden...

Jemig berber

Ik duim dat het meevalt!
Sterkte!

Petra-

Petra-

10-11-2009 om 18:32

Berber, hoe is het?

Wij zitten midden in de Mexicaanse griep ellende en je berichtje greep me....

liora

liora

10-11-2009 om 19:15

Berber

Veel sterkte met je zieke zoontje, ik zou ook helemaal overbezorgd zijn, hij is zo kwetsbaar.

Sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

10-11-2009 om 19:52

Gatver berber

Wat ontzettend rot, afgezien van de kleine lichtpuntjes met schone longen en wel tamiflu. Overbezorgd lijkt me wel het laatste woord wat hierop van toepassing is!

Kiki

Kiki

10-11-2009 om 21:12

Helemaal niet hysterisch berber

Begrijpelijk juist. Ik zou ook zo in de stress schieten.

Sterker nog, ik was vorige week ook zo in de stress geschoten toen mijn oudste weer ziek bleek en weer begon te hoesten. Ik dacht gelijk opnieuw aan longontsteking.
Terwijl ik veel minder reden heb als jij om zo gestrest te zijn.

Beterschap voor je manneke.

Groetjes
Kiki (die lichtelijk neurotisch is als het om zieke kinderen gaat)

Jacoline29

Jacoline29

10-11-2009 om 21:34

Morgen

moeten mijn kids de prik halen.Maak me zorgen over die m griep,we zijn de dans net aan ontsprongen tot nu toe(vriendin van collega man had mex griep)die collega heeft ook mex. klachten gehad,maar volgens huisarts was dat geen mex griep.

Gevloerd

Mijn buurkinders uit 1 gezin zijn gevloerd, zondag nog kiplekker en dinsdag ziek van school gehaald, alle 4 tegelijk, nu paps en mams nog...

Ik weet zeker dat ik de prik ga halen voor dochter, ik ga er vanuit dat de prik veilig is en de risico's nihiel. Ik geloof namelijk niet dat het ministerie zoveel geld uit de kast trekt voor iets wat 'misschien niet nodig is' dat vertrouwen heb ik dan weer wel in de overheid....

Succes iedereen met de zieken thuis!

Bastet

Bastet

11-11-2009 om 07:23

Berber

Hoe is het vandaag met hem??beterschap!
groetjes,bastet

Berber

Wat een zorgen joh. Nogmaals veel sterkte!

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2009 om 14:27

Berber

Hier wordt ook voor jullie geduimd, wat een zenuwen.
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

11-11-2009 om 14:50

Berber

Hoe gaat het nu met je kereltje? En met de andere twee? Hoop dat het niet ook nog op hen overslaat! En natuurlijk hoop ik dat je kereltje heel snel opknapt, wat een zorgen zo zeg...

Linda99

Linda99

11-11-2009 om 15:43

Vijf dagen koorts

Ik gooi mijn berichtje hier even neer, er zijn ondertussen aardig wat verwante topics

Onze peuter van ruim 3,5 heeft al sinds zondag koorts (en hard hoesten). Vandaag dus weer de huisarts gebeld en daar wordt overlegd en we kunnen straks terug bellen. Vrouw aan de lijn reageerde wat chagrijnig op de term "Mexicaanse griep" en we moesten het gewoon griep noemen.

Alles leuk en aardig, maar als dit een gewone griep zou zijn dan is er nog steeds een risico voor Mex griep voor peuter en zou ze ingeënt moeten worden. Kan ik "eisen" dat ze peuter gaan testen op welke griep ze nu heeft? We waren namelijk niet van plan haar te laten vaccineren omdat wij erg sterk vermoeden dat ze toch echt de Mex. griep heeft.

En waar kan ik verder rekening mee houden, zou ze AB krijgen nu?

Biene M.

Biene M.

11-11-2009 om 15:59

Berber

Sterkte met je zieke mannetje!

Jeetje

ik hoop voor alle kindjes die de mex.griep hebben dat ze hier heel goed door heen komen en heel veel beterschap.
en voor de ouders heel veel sterkte,
veel liefs kullke

Petra-

Petra-

11-11-2009 om 22:13

En hier

hoest dochterlief de longen uit haar lijf, tot spugen aan toe. Volgens haar komt er boerenkool omhoog....
Vanmorgen naar school geweest, vanmiddag anderhalf geslapen. Toch morgen maar weer proberen, als de diarree weg is die vanmiddag is begonnen

Huh?

Sorry, hier kan ik geen touw aan vastknopen...
een kind wat zo ziek is deze week naar school sturen?????? Schiet mij maar lek, maar daar snap ik dus niets van!!
Uitzieken, uitzieken en nogmaals uitzieken!!!
Echt, ik snap er niets van....ligt dat aan mij?

wel sterkte in ieder geval,
gr Nora

hier ook zoon van 6 sinds zaterdag ziek, koorts is hier weg, maar begint nu te hoesten....en hij gaat voorlopig nergens heen!

Petra-

Petra-

11-11-2009 om 23:10

Nor@

De ochtenden gaan redelijk, in de middag komt de terugval. En dan ligt ze lekker bij mama op de bank.
Er is geen koorts meer en als ze redeijk fit haar bed uitkomt mag ze van de artsen, maar ook van mij best een paar uurtjes naar school. Voorlopig blijft het ook bij halve dagen hoor, en als het niet gaat ben ik met 5 minuten bij haar! Het hoesten is ook vanmiddag pas begonnen hoor! Anders had ik haar echt niet laten gaan hoor! Als ze morgenochtend nog zo hoest dan blijft ze lekker thuis!

Petra-

Petra-

11-11-2009 om 23:12

Berber

Hoop dat het bij jullie 'goed' blijft gaan!

Petra-

Petra-

12-11-2009 om 07:46

1 november

is er een kweek genomen die uitwees dat dat er H1N1 (mexicaanse griep). Dus de besmettelijkheid is weg. Alleen het opkrabbelen duurt erg lang. Nu, zo vroeg in de ochtend, is blij en opgewekt. Dus toch maar weer naar school, max een halve dag en als het eerder niet gaat haal ik haar op!

yelle

yelle

12-11-2009 om 09:16

Krijgen de spuit

Omdat ik tot een risicogroep behoor,kan ik de spuit laten zetten,maar eigenlijk weet ik nog niet of ik er wel goed aan doe.Heb nog nooit in mijn leven griep gehad,dus de kans dat ik ook dit jaar niet aangevallen word door de gewone griep of mexicaanse griep lijkt me groot.Heb me laten vertellen dat je zelfs na de spuit best wel tekens kan krijgen van de griep.

Janna3

Janna3

12-11-2009 om 09:17

Hoesten net na de koorts

Hier begon het hoesten een dag nadat ze met koorts in bed lagen. De koorts, hoofdpijn en diarree waren hier met een dag of twee over. Dat hoesten en de vermoeidheid nog niet, kan trouwens nog heel lang doorgaan, wel tot vier weken volgens onze huisarts. Het is echt een rotgriep!

Janna3

Janna3

12-11-2009 om 09:22

Ouders met zieke kinderen...

Wat gaan jullie doen met de vaccinaties? Hier heb ik twee kinderen die in aanmerking komen voor een prik, een vanwege astma, eentje vanwege zijn leeftijd. Beiden hebben de griep hoogstwaarschijnlijk al gehad dus ik zit nu een beetje te twijfelen of ik nog moet gaan. Testen doen ze bij ons niet meer omdat er zo ontzettend veel mensen ziek zijn in onze omgeving, dat alleen bij ernstige complicaties of personen met zwaar onderliggend lijden getest wordt.

Petra-

Petra-

12-11-2009 om 10:24

Berber

hier hebben we de Tamiflu door appelsap gedaan, een klein bodempje, dus dan is het één slok! Dochterlief vond dat goed te doen.

Petra-

Petra-

12-11-2009 om 12:03

Janna

Iedereen moet natuurlijk zijn eigen beslissing nemen, maar wij hebben besloten om zoonlief niet in te laten enten. Hij is astma patient maar heeft tot nu toe geen echte griep gehad. Ondanks dat zuslief echt De Mex griep heeft doorlopen. De kinderarts gaf ook dit advies.
Dochterlief hoeft ook niet meer geënt te worden, wel krijgt zij nog een extra 'gewone'griepprik als ze helemaal fit is, dit om te voorkomen dat ze ook de gewone griep krijgt.
Twee griepprikken is voor haar standaard i.v.m. haar MTX gebruik.

Asa Torell

Asa Torell

12-11-2009 om 12:46

Berber

Ik denk aan jullie, ik hoop dat je zoontje algauw weer een beetje gaat opknappen.

"iets"

Heb het draadje verder niet gelezen, maar ik vond een opvallend berichtje op nu.nl
citaat "De Mexicaanse griep is iets dodelijker dan de seizoensgevoelige griep die jaarlijks om zich heen grijpt. Wereldwijd sterft tussen de 0,2 en 1,23 van de geïnfecteerden aan de Mexicaanse griep terwijl de seizoensgevoelige griep voor 0,1 procent van de zieken dodelijk is."
Noem dat maar "iets". In mijn rekenmachine heet dat 2 tot 12 x zo veel.
Een degelijker bron voor deze getallen heb ik niet gevonden trouwens.
Groet,
Miriam Lavell

Wéér ziek

Nou is oudste wéér ziek. Heeft van de week zijn reguliere griepprik gehad, dus wie weet is het deze keer wel de Mexicaanse? Dat heerst hier wel (onderzocht).
Berber, hoe is het met jouw ventje?

Mariska

Mariska

12-11-2009 om 21:10

Berber!

Wat lees ik nu! Oh bah wat naar dat je kereltje zo ziek is Ik hoop en duim met je mee dat ie snel gaat opknappen! Moet vast zenuwslopend zijn om je kindje zo ziek te zien...

Hier is oudste nog steeds - sinds afgelopen zondag (nu dus 5 dagen) - ziek met alle dagen koorts, hoesten, diarree, hoofdpijn, buikpijn - de hele riedel. Als ie morgenochtend nog koorts heeft mag ik weer bellen (heb de afgelopen dagen elke dag wel gebeld en ben 1x zelfs langs geweest met hem). Volgens de huisarts valt het allemaal nog binnen het "normale" van het ziekteverloop dat bij de MG hoort. Noem dat maar normaal! Zo ziek zijn... Vertrouw die Tacco voor geen cent. Ik hoop hoop hoop hoop hoop dat ie morgen koortsvrij mag zijn! Hij heeft vandaag van 13:00-17:30 geslapen en hopelijk vannacht ook een goeie nacht - wie weet...

X

Hanne.

Hanne.

13-11-2009 om 08:52

Babies die 'nu' geboren worden - vervolg

Even het vervolg op m'n post van een paar dagen geleden: hoe zit het met het inenten van huisgenoten van kinderen die 'nu' geboren worden. Krijgen zij straks alsnog een inenting of niet. Telefonisch gaf postbus 51 na veel doorvragen 'ja' aan, maar omdat het niet echt een overtuigend antwoord was heb ik de vraag nogmaals per mail gestuurd. Hieronder de reactie:

--------------------------------------------------------
vraag:

Kunt u mij vertellen hoe het zit met het inenten van huisgenoten van babies die 'nu' geboren worden?

Ik ben hoogzwanger, ik kan op grond van mijn zwangerschap worden ingeent, maar pappa en de oudste niet.

Als over (ongeveer) 2 weken de baby wordt geboren zijn zij ineen huisgnoten van een kind < 6 maanden. Worden pappa en de oudste dan alsnog ingeent? En zo ja moeten zij zich zelf ergens melden, of kunnen ze een oproep verwachten?

antwoord:
Na de vaccinatie maakt uw lichaam antistoffen aan om u tegen het nieuwe griepvirus te beschermen. In het laatste deel van de zwangerschap kunnen deze antistoffen via de placenta bij uw kind terecht komen. Daardoor is uw kind net na de bevalling tijdelijk beschermd tegen het nieuwe griepvirus. Deze antistoffen verdwijnen echter weer in een paar maanden.

Baby's kunnen in principe moederlijke antistoffen via de moedermelk krijgen. Dit geldt dus ook voor antistoffen als gevolg van een vaccinatie. Deze antistoffen kunnen geen kwaad voor het kind, maar hebben juist een positief effect. Het is echter niet bekend hoeveel antistoffen er overgaan, dus je mag niet zonder meer zeggen dat een kind dan ook volledig beschermd is tegen Nieuwe Influenza A.

Huisgenoten, die staan ingeschreven op hetzelfde adres als een baby van 0 tot en met 5 maanden, ontvangen per post een uitnodiging voor de vaccinatie. De vaccinatie wordt uitgevoerd door de GGD.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

-------------------------------------------------------

Helaas schiet ik hier dus echt helemaal niets mee op.
Ik begin te vermoeden dat ze het zelf (nog) niet weten...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.