Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

29-06-2009 om 14:44

Wie vertelt me dat het allemaal meevalt (neusamandelen en bijholtes operatie).

Mijn zoon wordt morgen geopereerd, neusamandelen en bijholtes. Om 7.45 moeten we ons melden in het ziekenhuis. Ik vind het vreselijk. Ik probeer het niet te laten zien aan zoon maar ik wil gewoon dat ze van mijn baby afblijven (ok baby is ruim 7 jaar wie vertelt me dat het allemaal meevalt aub?
Bedankt
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-06-2009 om 16:10

Sini

Uit ervaring weet ik dat na het behandelen van de neusamandelen niet/nauwelijks pijn of ellende te vernemen is.
Wat gaat de arts met de bijholtes doen? Spoelen?
Dit zal dan tijdens de narcose gebeuren, waardoor hij er niets van merkt. Daarna ook niet/nauwelijks pijn of ellende (spreek ook uit ervaring, maar dan onder lokale verdoving, en dat was echt NIET fijn)

Succes morgen!

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 16:17

Hier

snap ik je zenuwen heel goed hoor, bij oudste zijn een keer buisjes geplaatst, hij was toen 5. Er waren ander kindjes die amandelen hadden laten verwijderd. Ik hoopte toen dat het nooit nodig zou zijn bij mijn kinderen.
Inmiddels weet ik dat mijn jongste over 2 weken ongeveer alle amandelen moet laten verwijderen, omdat door steeds daar klachten te hebben zijn afweersysteem op en neer gaat en dat is niet goed voor zijn reuma.
Ook weer iets om voor in de zenuwen te zitten, en ach.. het kan altijd erger hou ik mezelf steeds maar voor.

maar ik leef met je mee hoor, het is een "onschuldige" ingreep, maar voor je moeder hart is er niks onschuldig aan!

sterkte.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 16:18

Hier

snap ik je zenuwen heel goed hoor, bij oudste zijn een keer buisjes geplaatst, hij was toen 5. Er waren ander kindjes die amandelen hadden laten verwijderd. Ik hoopte toen dat het nooit nodig zou zijn bij mijn kinderen.
Inmiddels weet ik dat mijn jongste over 2 weken ongeveer alle amandelen moet laten verwijderen, omdat door steeds daar klachten te hebben zijn afweersysteem op en neer gaat en dat is niet goed voor zijn reuma.
Ook weer iets om voor in de zenuwen te zitten, en ach.. het kan altijd erger hou ik mezelf steeds maar voor.

maar ik leef met je mee hoor, het is een "onschuldige" ingreep, maar voor je moeder hart is er niks onschuldig aan!

sterkte.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 16:18

Hier

snap ik je zenuwen heel goed hoor, bij oudste zijn een keer buisjes geplaatst, hij was toen 5. Er waren ander kindjes die amandelen hadden laten verwijderd. Ik hoopte toen dat het nooit nodig zou zijn bij mijn kinderen.
Inmiddels weet ik dat mijn jongste over 2 weken ongeveer alle amandelen moet laten verwijderen, omdat door steeds daar klachten te hebben zijn afweersysteem op en neer gaat en dat is niet goed voor zijn reuma.
Ook weer iets om voor in de zenuwen te zitten, en ach.. het kan altijd erger hou ik mezelf steeds maar voor.

maar ik leef met je mee hoor, het is een "onschuldige" ingreep, maar voor je moeder hart is er niks onschuldig aan!

sterkte.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 16:18

Oeps

daar ging iets mis

Sterkte

morgen, hopelijk is hij zodra hij herstelt is niet meer constant ziek.

En ze moeten ook met hun poten van je baby af blijven, maar nu even mogen ze heel even aan hem zitten om hem beter te maken en daarna is hij weer helemaal voor jou.

Sterkte en beterschap !!!

Achteraf

valt het geweldig mee. Maar oh, wat is het moeilijk om je jochie op die operatietafel achter te laten.

Mijn zoon was ook 7 toen zijn neusamandelen er uit gingen. Uiteraard was ie heel ongemakkelijk en verdrietig toen ie uit de narcose kwam, maar dat duurde echt niet langer dan een kwartiertje.
's middags was ie alweer aan het spelen en de volgende dag alweer naar school. Het was echt veel minder erg dan bij kindjes die aan hun keelamandelen waren geholpen.

Maar het mooiste is, dat het verwijderen van de neusamandel geweldig heeft geholpen. De eeuwige groene griebel onder zijn neus was definitief weg!

Over bijholtes weet ik echter niets.

Veel stertke morgen, voor jou en je zoon!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

29-06-2009 om 22:17

Sini

Mijn dochter heeft de neus- en keelamandelen eruit gekregen, wat is ze er van opgeknapt, echt ongelofelijk. Misschien moet je daar aan denken; het doel. Verder weet ik nog wel met de intake dat de narcose-arts tegen me zei dat het voor een kind heel fijn is dat hij iemand heeft die sterk is en hem tot steun kan zijn. Veel ouders hadden tegen me gezegd dat het zo naar was om je kind onder narcose te zien gaan en daar vroeg ik hem naar. Zijn antwoord was min of meer; als je het niet aan kunt is het beter iemand anders mee te laten gaan (vader als dat mogelijk is) omdat het kind daar last van kan hebben. Dus, zoals je ook al doet, laat hem niks merken, help hem. En oja, die narcose en de hele ingreep viel heel erg mee. De narcose was net als ze gewoon in slaap valt, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt. En natuurlijk daarna wel pijn maar meteen ook ijs, en je hebt goede pijnstillers. Sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

30-06-2009 om 13:02

Wat goed zeg!

Dat het zo goed verlopen is en lekker vroeg. Nu maar hopen dat het gauw gaat helpen tegen zijn holteproblemen!

Pfffff

ja verpest hem met aandacht en kadootjes, wat fijn dat het goed gegaan is en jullie weer thuis zijn !

Houd de spiegel hoog

Sini,

fijn dat het zo gelopen is... nog even een tip. Geef heel trouw op vaste tijdstippen paracetamol. Als je daar te lang mee wacht is de werking veel minder, en het is toch het veiligste middel om te gebruiken. Juist bij goede timing van de dosering kan het heel goed helpen bij het herstel dat Sinizoon zo min mogelijk pijn heeft.

Veel beterschap gewenst!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2009 om 02:39

Lees het nu pas

Fijn dat het achter de rug is en het allemaal mee is gevallen.

Fijn

anders had hij hem bij mij kunnen ruilen. Beterschap !

Even aan kijken?

volgens mij heb je al snel wat verhoging na zo'n operatie en deze hitte.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 11:32

Spanning

Het kan ook zijn dat hij ongemerkt door spanning zijn spieren aangespannen heeft. Fijn dat de pijn nu bijna weg is.

PS ander onderwerp... laat je nog even weten wat de plannen zijn?

Spierpijn

nek kan ik mij voorstellen maar dijbenen.. Ja misschien heeft hij die tijdens de operatie onbewust heel erg aangespannen ?

Beetje masseren ?

Mooi

Grappig hè, hoe kinderen opeens kunnen opknappen. Mooi dat het over is, hopelijk is hij er goed mee geholpen!
Die van mij is ook weer topfit, los van de warmte dan....

super ! Kinderen kunnen dat mooi in 1 keer zo besluiten en dan is het ook zo. Fijn en ik hoop ook voor jullie dat het nu klaar is met het gesnotter en gekoorts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.