Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Miep

Miep

26-06-2009 om 15:24

Wie weet wat dit is: bloedblaar

Ik heb een dikke rode nult op mijn knokkel.

Dinsdagavond jeukerig, niets te zien. Woensdagochtend een bultje (muggenbult, blaarjte?) donderdag een grotere bult, bloedblaar?

Nu, vrijdag, is hij NOG groter, gebied eromheen dik en rood en hij begint pijn te doen, erg "vol" zo te zien.

Wie weet wat het is en hoe ik eraan kom (geen idee?!) of er weer af kom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ga eens even naar de

huisarts.

Puck2

Puck2

26-06-2009 om 16:41

Idd huisarts

Als iets dik en rood en pijnlijk is dan is het meestal teken van een ontsteking. Een enkele keer kan dat ook van een muggenbult komen of van een klein wondje. Ik ben het met Manda eens dat je dit het best even door de huisarts kunt laten beoordelen.

miep

miep

26-06-2009 om 17:38

Gedaan

gisteren, toen keek ze er met eenhalf oog naar, conclusie bloedblaar en gaat vanzelf over...

ben het er niet mee eens, hij groeit en gaat pijn doen, maar ja, nu is het weekend...

miep

miep

26-06-2009 om 20:01

En nog eens

net weekendarts, ook die stond voor een raadsel... geen bloedblaar maar een steek misschien? met allergische reactie? au!!

Gallifrey

Gallifrey

26-06-2009 om 20:22

Beet van vioolspin?

Zou het dit kunnen zijn:

http://www.rivm.nl/milieuportaal/images/Exotische%20spinnen.pdf

?

Gallifrey

Gallifrey

26-06-2009 om 20:31

Smakelijke plaatjes

Toch nog iets meer gevonden. Op deze pagina staan fotos van een violinspider beet. Ik vind het wel op een bloedblaar lijken (en zo wordt het in het engels ook omschreven).
http://www.biodiversityexplorer.org/arachnids/spiders/bites.htm
Overigens komen deze spinnen niet van nature voor in Nederland, maar ze worden wel af en toe gesignaleerd. En ik ga er maar even van uit dat als de huisarts het iets vreemds vindt dat het dat misschien ook wel is.

Gallifrey

Gallifrey

26-06-2009 om 20:42

Poeh

Nu ik nog verder google zie ik dat ik met een wel erg heftige maar erg onwaarschijnlijke "diagnose" aan kom zetten. De kans dat het dit is lijkt me heel erg klein. Ik kwam er bij door te googlen op "growing itching bloodblister". Mocht je zelf, ondanks de zeer kleine kans, twijfelen dan moet je wel snel even terug naar de dokter.

Guinevere

Guinevere

26-06-2009 om 21:36

Ontsteking

Het klinkt als een "gewone" ontsteking, die steeds verder aan het gaan is. Begint zeker ook warm te worden en te "kloppen"? Ik zou er wel iets aan doen. Vorig jaar in de vakantie had ik iets dergelijks aan mijn vinger. Dichtstbijzijnde arts was 40 kilometer rijden (was weekend). Dus toen zijn we 'm zelf gaan behandelen: schoonmaken, inprikken met een gesteriliseerde naald, smurrie eruit en laten weken in een ontsmettend badje. En dat 2 keer daags. Het werkte wel, na 2 dagen was het gelukkig over.
Laat het niet erger worden, straks heb je een ontsteking op het bot!

miep

miep

26-06-2009 om 21:39

Gallifrey

dank voor het meedenken! het zijn wel enge plaatjes en de tekst word ik ook niet vrolijk van, haha...

het lijkt e ewl op, maar mijn plek is heel rond, niet asymetrisch.

ha heeft nu bult opengeprikt, wondvocht weggedrukt en drukverband + antihistamine, morgen wee kijken en hopelijk is het dan beter (als het verergert direct terug..)

dermatoloog telefonisch benaderd (door ha) en die kende er misschien 1 ander geval van..

al met al dus nogal bijzonder (fijn! maar niet heus..)

miep

miep

27-06-2009 om 19:35

Laatste nieuws

weer langs ha geweest, nu ook rode streep en dikke vinger, bacteriele infectie (idd guinevere!)

hoop dar het nu snel over is, want doet pijn en is ontzettend onhandig, 1 hand niet kunnen gebruiken ...(-;

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.