Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wie weet wat het zou kunnen zijn [baby spuugt alles uit]

De baby van mijn vriendin is 4 maanden, ruim 9 pond bij de geboorte. Flinke dame dus. Is sinds woensdag opgenomen in het ziekenhuis. Geen RS = negatief. Longen schoon. Geen longontstekeing. Spuugt hele voeding uit, heeft nu sonde. En heeft hoge koorts. Artsen weten het niet, denken virus. Hebben jullie nog ideeën wat het zou kunnen zijn.
Gr. Rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-03-2009 om 15:08

Heu

Als de artsen het niet weten, wat verwacht je dan van OO???

*Rymcke*

*Rymcke*

06-03-2009 om 16:25 Topicstarter

Tinus

Ervaringsverhalen, wie weet zijn er hier vaders/moeders met een vergelijkbaar verhaal. En ik weet best dat we hier geen dokters zijn maar dokters zijn ook geen heilige, zijn gewoon mensen die soms iets ook niet weten.
Rymcke

Tinus_p

Tinus_p

06-03-2009 om 16:27

Nouja

Het klinkt als een soort virus dat een soort buikgriep veroorzaakt. Dat heb ik ook wel eens gehad.

koentje

koentje

06-03-2009 om 16:33

Misschien

noro virus?
Hier geen ervaring... gelukkig

ishtar

ishtar

06-03-2009 om 16:52

Toen jongste 6 weken was

wou hij ineens niet meer drinken, lag hij wat te piepen, en voelde ik hem met de minuut warmer worden. (hij lag op mijn buik) Wij naar de hap, kind moest blijvene. (mama mocht gelukkig ook blijven )
Hij is getest op vanalles en nog wat, heeft 2 dagen daar gelegen en mocht toen weer naar huis. Ik weet nog steeds niet wat het was.
Wel weet ik dat babies makkelijk koorts krijgen, en dat dat, zonder dat er wat alarmerends is, behoorlijk hoog kan zijn. Ik vind het fijn dat er zo oplettend op wordt gereageerd, maar het zal waarschijnlijk 'wel een virusje' zijn. Hoe vervelend dat virus ook mag zijn.

Ik hoop dat het babietje van je vriendin ook gauw weer, opgeknapt en al, naar huis mag.

Sancy

Sancy

06-03-2009 om 18:28

Vraag en suggestie

eerst de vraag: waarom is getest op RS? Heeft ze last bij ademhalen?
Suggesties (zo voor de hand liggend dat ik vermoed dat de artsen er ook al aan gedacht hebben) Noro-virus of Adeno-virus.

*Rymcke*

*Rymcke*

06-03-2009 om 21:25 Topicstarter

Waarschijnlijk idd omdat het voor de hand ligt. Wilde vanmiddag nog steeds moeilijk drinken, de voeding is dikker gemaakt nu bleef de fles (inhoud) er iets beter in. Koorts is er nog steeds. Rs denk ik ook omdat 2 maanden geleden ze een puf heeft gekregen omdat toen de longentjes vol zaten. Zijn dus nu schoon en dus geen longontsteking.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Gr. Rymcke

Mama van het bewuste kindje

Hier de mama van het bewuste kindje.
Ze hebben slijm op kweek gezet omdat ze niet weten wat het is. Getest op RS omdat ze al vanaf eind januari aan het hoesten is en het alleen maar erger werd, vorige week met af en toe een ademstop. Ze dronk woensdag nog maar 40 cc, waarvan ze de helft steeds uitspuugde. Er zit veel slijm vast, echter niet in de longen maar in haar hoofdje, slijm komt uit de neus en de oogjes. Maar omdat ze weinig lucht krijgt tijdens het drinken komt de slijm uit haar neus in haar keel terecht en spuugt ze veel weer uit.
Vandaag ging het redelijk de temperatuur is stabiel op 37.8 blijven hangen. Ze was vanmorgen een pond afgevallen sinds gistermorgen..Hoop dat er morgen weer wat bij zit. De virussen die hier voorbij komen zijn voornamelijk buikgriep virussen, denk niet dat het dat is, hoop dat ze het snel weten dan zal ik jullie ook laten weten wat het is.

Spacemupke

bah ik hoop dat ze er snel achter zijn wat het is heel veel sterkte en beterschap.

Sancy

Sancy

07-03-2009 om 10:24

Och toch

Wat naar spacemupke... ik hoop dat ze snel ontdekken wat het is en hoe ze geholpen kan worden. Ik kan het een beetje invoelen hoor, mijn zoon lag toen hij 3 weken oud was én toen hij 6 weken oud was in het ziekenhuis, ook omdat hij niet dronk en heel vlug veel afviel.
Je voelt je behoorlijk machteloos als moeder, dat weet ik nog goed. Hopelijk gaat het bij jullie als toen bij ons: als ze eenmaal opknappen dan gaat ook dát heel snel. Ik hoop dat jullie snel weer thuis mogen genieten van jullie meiske!

Maaike v W

Maaike v W

09-03-2009 om 15:02

Rymcke ot

Hoi Rymcke, ik zag je naam staan en vroeg me af of jij de Rymcke bent met 4 jongens? Heb je op OO gezien toen je zwanger was van je vierde zoon en ben altijd wel benieuwd gebleven hoe het met je 4 musketiers gaat. Ben zelf moeder van 3 zonen en twijfel me gek over een vierde. Lijkt me geweldig om 4 zonen te hebben namelijk.......

groetjes maaike

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.