Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

01-09-2009 om 11:51

Wiebeltand en al nieuwe tand

Dochter van 5 heeft sinds ruim 2 weken een wiebeltand, hij zit goed los maar heeft totaal niet de neiging om uit te vallen. Nu zie je achter het oude tandje al het nieuwe tandje doorkomen, volgens mij steekt al een topje boven het tandvlees uit. Nu ben ik eigenlijk bang dat het nieuwe tandje scheef gaat groeien omdat de oude er nog niet uit is. Kan dit gebeuren of corrigeert zich dit vanzelf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-09-2009 om 12:17

Hier

Dat heeft onze zoon (7) ook, al maanden loopt hij met een dubbele rij ondertanden. En die voorste tanden zitten echt muurvast.
De tandarts zei dat hij er voorlopig nog niets aan doet, maar adviseerde zoon wel om tijdens zijn favoriete, dagelijkse tv-programma te wiebelen aan de melktanden. Tot nu toe is er nog geen beweging in gekomen helaas, ik vrees dat het toch trekken wordt. Maar bij jouw dochter zit de tand al los, gewoon even doorwiebelen lijkt me en dan komt het vast allemaal "recht".

koentje

koentje

01-09-2009 om 12:26

Volgens mijn zoon

is dit een zogenaamd irritandje!
Hij had dit ook, maar het komt vanzelf goed. Pas als het gebit volgroeid is kun je kijken of er echt problemen zijn. Want nieuwere tanden duwen de anderen straks weer in het gelid, vaak!

Mamvantwee

Mamvantwee

01-09-2009 om 12:45

Gaat vanzelf goed hoor

meestal dan. Zeker omdat de melktand al 'aardig los' zit. Bij mijn dochter was het ook zo dat de nieuwe tand al door was. En niet veel later zat de melktand opeens in de tandenborstel.

Tot nu toe is eigenlijk altijd de nieuwe tand achter de melktand doorgekomen voordat de melktand eruit kwam, bedenk ik me. En ja, er staat nog het een en ander schots en scheef, maar er moet ook nog zoveel gewisseld worden, dat komt vast wel goed.

mar-ank

mar-ank

01-09-2009 om 14:49

Kan lang duren

Mijn dochter had op een gegeven moment echt slagtanden! De melktanden werden helemaal naar voren en omhoog geduwd door de nieuwe tanden. Maar eruit vallen: ho maar. Heeft wel twee (!) jaar geduurd. Toen gingen ze eindelijk loszitten en eruit. Ze heeft nu een prachtige rijtje tanden.

Vandaag!

Net voor de vakantie zag ik ook opeens dat bij zoon van 5,5 al 2 nieuwe ondertanden waren doorgekomen achter zijn melktanden. Die bleken ook al wat los te zitten. Ik dacht dat ze er wel snel zouden uitvallen, maar dat duurde dus nog even. Vandaag kwam hij met een mooi ingepakt tandje van school naar huis! Nr. 1 is er dus uit. Volgende week toevallig tandartscontrole dus ik hoor nog wel of die nu wat scheef doorgekomen ondertanden meestal weer recht groeien. Ik laat het tandartsadvies nog wel horen.

ayla

ayla

02-09-2009 om 21:16

Zit er nog

de tand zit er zoals verwacht nog, vandaag moest ze even huilen, hij was aan het bloeden en het deed pijn. Tja er zal wel wat druk opstaan. Ze weigert eraan te zitten en ik mag er ook absoluut niet an zitten dus ik hoop dat hij maar snel vanzelf uitvalt

we hebben trouwens ookvolgende week controle dus dan kan ik er ook eens nar laten kijken

MariaV

MariaV

03-09-2009 om 09:18

Vrij normaal

Zo ging het bij onze zoon ook: de nieuwe tanden kwamen achter de oude tanden door. Ik schrok en belde wat familieleden, en hoorde toen dat het ook bij een paar van hun kinderen zo gegaan was. De nieuwe tanden staan nu gewoon recht. Geen zorgen dus! En een esthetisch voordeel is dat je kind niet een hele tijd met een fietsenrek rondloopt (lekker belangrijk, maar toch).
Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.