Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fladderbeestje

fladderbeestje

12-05-2009 om 08:57

Wii fit als je beperkingen hebt

Ik heb een tijd (gesponsord door de ziektekostenverzekering) longrevalidatie gedaan, ofwel fitness op rustig tempo. Ik vond het heerlijk en had er echt baat bij! Maar helaas is het alleen overdag op een beperkt aantal uur, en dat kan ik niet meer combineren met zorg en werk. Inmiddels ben ik al 2 maanden niet meer geweest en ik merk achteruitgang. 's Avonds fitnessen is een optie, maar ik weet nu al dat ik me als tientonner hoogst opgelaten en niet op mijn gemak zal voelen...
Nou krijgt zoonlief (dankzij familiesponsoring) een wii voor zijn verjaardag en ik dacht meteen aan de bekende wii fit voor mezelf. Die is echter ontieglijk duur, rond de 90 euro (maar ja, dat is 3 maanden fitness buiten de deur ook). Is het het waard? Kan het ook gebruikt worden door mensen die een slechte conditie/fysieke beperkingen hebben of is het te hoog gegrepen? Wie heeft er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moes

Moes

12-05-2009 om 10:01

Fladderbeestje

Zeer zeker de moeite waard, maar... doordat ik in (jouw) andere draadjes meelees, weet ik dat je overgewicht met je mee moet dragen, en de Wii Fit heeft een maximum aantal kilo's, daarna kun je er niet meer 'op'. Ik zou dat even checken; weet zo gauw dit aantal niet te noemen... Sorry voor deze 'nare' opmerking, maar... zeker met zo'n bedrag belangrijk om te weten denk ik, en... als je minder weegt (want ik weet óók jóuw gewicht niet, natuurlijk, en bedoel er dus ook verder NIETS mee te zeggen, dat je dat weet), is het een mooi ding en kun je je zo veel inspannen als je wilt. Ik vind vooral steps heel erg leuk en lekker. Groeten van Moes.

mamavogel

mamavogel

12-05-2009 om 10:13

Leuk

Ik vind de wii fit erg leuk. Ik weet niet hoe het zit als je lichamelijke klachten heb. Maar je kan alles op je eigen tempo doen.
Er zijn veel verschillende oefeningen. Je kan er wat steps aerobic mee doen. Hardlopen (naast de fit) balance oefeningen enz

Voor Moes het maximum aantal kilo's dat op de wii fit kan is 150.

mamavogel

mamavogel

12-05-2009 om 12:47

Filmpje

Hier een filmpje waar ze de wii fit met de sportschool vergelijken.


http://www.youtube.com/watch?v=iAsgsRpLsHI

Mari

Mari

12-05-2009 om 16:48

Aanbevolen

Ik had laatst een stukje in een medische tijdschrift gelezen, wat de Wii fit juist aanbeviel voor mensen met een lichamelijke beperking. Het wordt ook steeds meer gebruik in revalidatie centra en verzorgingstehuizen. Ik was erg enthousiast toen ik het las en ik ga het ook aanschaffen. Vooral het idee om op een leuke manier thuis oefeningen te doen. Ik vond het altijd erg moeilijk om vol te houden, want het is zo zaai om elke dag diezelfde stomme, zaaie oefeningen te doen. Ik hoop op deze manier mijn huidige niveau van functioneren te kunnen handhaven. Kids natuurlijk ook erg blij, want het is natuurlijk een pracht smoes om een wii aan te schaffen! Trouwens ik krijg al spierpijn van de wii sports! Oh en fladder, het is geschikt voor een gewicht tot 150kg. Wii ze!!

mamavogel

mamavogel

12-05-2009 om 16:56

Fladderbeestje

Alleen het hardlopen doe je niet op het balanceboard.
Alle andere spelletjes die erbij horen wel. Dat zijn veel yoga spellen, evenwichtsspelletjes en wat aerobic.

Er komt trouwens een nieuw sport spel uit voor de wii op 20 mei Ea sports active.
Die lijkt mij erg leuk. Daar zit een beenband bij die al je bewegingen registreert en ook een weerstandband voor de oefeningen aan je arm.
Hij lijkt mij erg leuk alleen wacht ik nog even met kopen want hij moet 50 euro gaan kosten (wehkamp)

reina

reina

12-05-2009 om 20:20

Fladder

Iets anders, is zwemmen goed voor jou? Misschien is warmwaterzwemmen (zie www.pvwwt.nl) dan iets voor jou? Of kun je overdag nooit?

Prulletje

Prulletje

12-05-2009 om 21:47

Herhaling

Bij tennis weet ik het niet, dat spel ik nooit. Maar bij het bowlen voorkom je de herhaling door meteen op a te drukken.

Prulletje

reina

reina

13-05-2009 om 06:50

Fladder

Jammer, ik (en velen met mij) heb er erg goede ervaringen mee. Groet!

miranda

miranda

13-05-2009 om 06:59

Fladderbeestje

Wij hebben ook goede ervaringen! Mijn dochtertje van bijna 8 gebruikt hem veel ze heeft jeugdreuma, sporten buiten de deur is lastig voor haar maar met dit kan ze zich helemaal uitleven!!! Op haar manier en tempo dan!!
Krijgt ze toch de nodige beweging!!!
Groetjes Miranda

Wij hebben hem ook!

Ik vind het super leuk en kan ook goed mee doen ondanks mijn beperkingen.

Sancy

Sancy

13-05-2009 om 10:02

Ook

ik heb inmiddels de wii-fit. Op dit moment probeert de rest van mijn familie mijn record op de slalom te verbreken. Gaat ze voorlopig niet lukken gnagnagna

rosa

rosa

14-05-2009 om 08:27

Wii-fit poppetje

Hier ook een wii-fit. Eerst moet je zo'n poppetje aanmaken, gezichtje kiezen en zo. Vervolgens moet je je gegevens invoeren (lengte en gewicht). Nadat ik m'n gewicht ingevoerd had deed mijn wii-fit poppetje 'plop' en werd ineens twee keer zo dik en keek wat ongelovig naar eigen lichaam! Heel fijn, de kinderen bescheurden zich uiteraard van het lachen..

rosa

O rosa

sorry hoor, maar wat een geweldig verhaal! Ik zit hier met tranen in mijn ogen van het lachen op mijn werk. Ik zie het voor me. Wij hebben de wii-fit ook, maar ik doe vooral NIET mee (en zeker niet na jouw verhaal).

Hier ook

hahahha, ja rosa, hier ook.
mijn poppetje is mega, de rest normaal. leuk hoor

rosa

rosa

15-05-2009 om 08:42

Fladder

Mijn wii-fit poppetje bleef er ook breed bij lachen gelukkig!
Ben heel benieuwd wanneer ik terug plop, als ik dat ga bereiken...

rosa

Jolijt

Jolijt

16-05-2009 om 20:12

Fladder

Laat het de pret niet drukken... hier ook een tonnetje rond poppetje tussen sprieten. 't ding doet wel ergere dingen: zeggen dat je teveel dagen niet getraind hebt bijvoorbeeld.. of 'dat kan toch wel beter?'

Pippin

Pippin

16-05-2009 om 23:19

Eng poppetje

Ik vind dat ook een beetje jammer van de wii fit. Mijn zoon was laatst bij een nichtje heel hard zijn best aan het doen. Eindelijk lukte het hem, maar volgens dat poppetje was het niet goed genoeg. Het stond daar zijn hoofd te schudden en te balen terwijl zoon aanvankelijk trots op zijn prestatie was. Ik kreeg gelijk weer een flash-back naar de gymlessen die ik vroeger deed. Het is nooit goed genoeg, brrrrr.
Pippin

Wii fitness coach

Als je wil sporten met de Wii, kijk dan ook eens naar Wii Fitness Coach, is mijns inziens beter en meer 'echt' sporten dan de Wii Fit en belangrijker, er zijn geen nare poppetjes Je kan wel helemaal zelf een programma samenstellen, aangeven hoe lang je work-out moet zijn, wat je wil doen (cardio, flexibility, yoga, spieroefeningen etcetera) en je geeft tussendoor steeds aan of iets te moeilijk, goed te doen, of te makkelijk was. Je krijgt een fitnesscoach in beeld met wie je de oefeningen meedoet. Als ik daarmee bezig ben heb ik echt een workout gehad! Het is ook vrij makkelijk om, als oefeningen echt te moeilijk of zwaar zijn, ze zelf wat makkelijker te maken, wordt soms aangegeven hoe dat kan, maar met een beetje gezond verstand kom je er ook wel.
Enige nadeel is dat het alleen in het Engels te krijgen is..

Fladderbeestje

Lastig om in te schatten of het te hoog gegrepen zou zijn of niet, omdat ik natuurlijk je lichamelijke situatie niet precies kan. Heel veel oefeningen kan je zelf makkelijker maken, door gewoon rustiger aan te doen of een variant te doen. Ik ken de Wii Fit ook en vind dat je daarmee nauwelijks echt bezig bent en ik vraag me af of je je conditie, hoe beperkt ook, daarmee op peil kan houden. Maar nogmaals, ik kan jouw situatie natuurlijk niet inschatten.

picobello

picobello

19-05-2009 om 17:54

Geweldig die wiifit

vanmorgen voor het eerst ge"wiifit" bij de buurvrouw. Die had heb gekregen voor haar verjaardag. Idd die poppetjes, wij hebben ons rotgelachen.Wij hadden alle gewichtsklassen, van ondergewicht ( kind) tot aan tezwaar ( ik).
Het is echt leuk om te doen, ook omdat je het samen met anderen kan doen, bv de spelletjes.
Ik had vanmiddag al last van spierpijn.
Schansspringen is ook erg leuk, hoewel ik nog nooit goed geland ben. ( de kinderen liggen in een deuk)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.