Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fladderbeestje

fladderbeestje

18-08-2009 om 01:36

Wii fit, praktische vraagjes ;)

Hoera, de wii fit is gelukkig geen spreekwoordelijke kledinghanger geworden
Serieus: ik ben er superblij mee! Ik train nagenoeg elke dag minstens 30 minuten, liefst de aerobics, in de hoop van al dat spek af te komen. Dat lukt nog niet echt (zouden spieren werkelijk zwaarder wegen dan vet...? ) maar ik merk wel verbetering in de conditie!

Ik heb een vraag over de hardloop-games. Het lijkt me dat je dat "sur place" moet doen. Maar hoe doe je dat zo goed mogelijk?
Om te beginnen moet je die afstandsbediening in je zak doen, en eventueel in je hand. Al hops ik nog net zo netjes sur place, in de maat, armen meebewegend, het ritme komt op de wii erg onregelmatig over. Doe ik iets fout of is dit een typisch wii-kwaaltje?
En dan het "rennen" zelf. Ik denk dat het niet te vergelijke is met echt hardlopen, maar dat is voor mij echt heel onbereikbaar (hoewel... zeg nooit "nooit"). Kan iemand me vertellen hoe ik het beste "sur place" zo natuurgetrouw mogelijk kan hardlopen? Het gaat er niet eens om dat ik mijn "score" verbeter, het gaat erom dat ik train, zoveel en zo hard als dat lijf aan kan.
Bestaat er ergens een instructie hoe je die aerobic-oefeningen zo efficient mogelijk kan doen? Al googlend zie ik door de bomen het bos niet meer.

Even ter informatie: ik ben COPD-patiënt, en heb aangepaste fitness gehad, maar moest daarmee stoppen omdat dat alleen tijdens werktijden was. Ik heb ook een groot overgewicht (niet door een eetstoornis, mogelijk wel door medicijngebruik en een zwaar verstoorde stofwisseling, ben inmiddels 20 kilo kwijt, maar nog 50 kg verwijderd van "het ideale gewicht", de gemiddelde diëtiste kan er weinig mee). Vanwege deze beperkingen wil ik het zo goed mogelijk doen om maximaal effect te krijgen!

Alle tips zijn welkom om het zo goed mogelijk te doen, en dan bedoel ik: goed, om mijn conditie te verbeteren en liefst ook nog wat gewicht te kunnen verliezen. Niet, om mijn wii-score te verbeteren

(NB het is pittig, maar ik geniet ervan!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hardlopen met de wii

mijn ervaring is dat het eilandje rondrennen op de Wii-fit echt anders voelt dan hardlopen irl.
Ik heb na een paar rondjes eiland echt last van mijn kuiten. Volgens mij is het gevolg van op de plaats hardlopen dat je meer op je tenen loopt. Daar is verder niks mee, denk ik zo.
Wat de onregelmatigheid van de beweging van je armen betreft. Looptip: gebruik je armen bewust. Dus hoek van 90 graden en goed je armen naar achteren bewegen. Dat helpt in het echie namelijk ook bij hardlopen. Als je je armen namelijk zo actief gebruikt, gaan je benen vanzelf mee.

Ik houd trouwens de afstandbediening in mijn hand, keurig netjes bandje om de pols.

Groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

18-08-2009 om 17:27

Blonde vraag

Is een Wii niet gewoon een sportschool, maar dan thuis (voor de tv?)

Bastet

Bastet

19-08-2009 om 07:32

Ach fladder

Een lijf is een raar iets,ik presteer het om drie kilo aan te komen van een gemene buikgriep..
Bastet

Marleen

Marleen

19-08-2009 om 20:50

Wat zit er bij?

Hoi,
Wij gaan binnenkort over tot aanschaf van een wii, zoon heeft gespaard en wij leggen bij. Ik wil zelf graag de wii fit kopen, maar in de winkel leek het alsof in dat pakket (€89) alleen maar zo'n balanceboard zat. Zit dat skieën en zo er bij? Of is dat een apart spel?
Alvast bedankt! Ik hoop zo dat het wat voor mij is. Ben niet fit genoeg voor echt sporten, maar wil wel bewegen.
Marleen

Prulletje

Prulletje

19-08-2009 om 21:57

Fladder

Als je een wielrennersbroek draagt dan kan je de afstandsbediening toch ook tussen het elastiek klemmen? Of op je heup in je broek?
Persoonlijk vind ik dat hardlopen helemaal niets. Omdat er geen wedstrijdelement inzit denk ik. Ik zou het leuker vinden als je tegen elkaar kunt racen. Ik ben fan van de evenwichtspelletjes en het steppen.

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.