Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

15-05-2009 om 07:50

Witte harde plek onder dikke teen

aylazoon van 2 heeft onder zijn dikke teen een witte harde plek, zover ik kan nagaan doet het geen pijn. Het begon een dikke week met een rode dikke plek met ene beetje zwart erin, toen dacht ik eerst een splinter. Maar ja het is een peuter van 2 dus ik krijg niet echt de kans rustig te kijken. Nu is het wittig en hard geworden. Ik had eigenlijk vandaag naar de ha willen gaan maar ik krijg de kans niet dus dat moet tot volgende week wachten. iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. gestoken door iets of en splinter ofzo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

15-05-2009 om 11:48

Eksteroog

mijn middelste zoon heeft daar net als zijn moeder ook last van en dat begon idd op jonge leeftijd al.
probeer maar eens zo;n pleister.

greot, pol

ayla

ayla

15-05-2009 om 12:40

Splinter volgens mij

net tijdens zijn boterham even kunnen kijken, schoonouders hebben ook even gekeken. We denken eigenlijk allemaal dat het een splinter is. Je ziet een wit rondje dat hard is en eronder zie je onderhuids dus iets zwarts zitten.het zwarte zit nu echt vlak onder dat rondje. Als je erop duwt roept aylazoon ook hard auww. Volgens schoonvader doet de ha hier weinig aan en moeten we gewoon wachten totdat het weggaat. Klopt dat of is het toch zinvol voor volgende week een afspraak te maken

mar

mar

15-05-2009 om 12:48

Wrat?

In de eerste instantie zou ik ook voor de splinter gaan, maar..
Twee jaar geleden hadden wij met dochter ook zoiets. Precies hetzelfde hoe jij beschrijft. Wij kind met voet in de Biotex gezet. hielp niets. Ze ging logeren bij opa en oma en die dachten ook dat het een splinter was. die hebben haar een week in de trekzalf gezet, maar ook dat hielp niet en de plek werd groter.
Toen naar de dokter en wat bleek, het was een wrat. hij gaf wel aan dat het best een splintertje kon zijn dat de oorzaak was, maar er hoefde niets te gebeuren. Er was geen infectie.
En (ik durf het bijna niet te zeggen), maar zijn we op de natuurgeneeskundige toer gegaan om de wrat weg te krijgen omdat ze er teveel last van kreeg en de huisarts niet wilde aanstippen.

Annet

Annet

15-05-2009 om 21:29

Wrat

Dochter had ook een splinter dacht ik, maar ik kreeg 'm niet weg. Uiteindelijk mee naar huisarts geweest en ja hoor: het was een wrat.
Hier is die weggegaan door aanstippen (op recept van huisarts). Dat mocht ik zelf doen maar het kon ook door de assistentes gebeuren. Dan ging het vooral om het wegkrabben van de weke huid.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-05-2009 om 13:52

Eksteroog

heeft juist een zwart puntje onder wat hardst precies als jij beschrijft, maar een wrat zou ook goed kunnen.

Voetwrat

dacht ik ook meteen toen ik het las. Drukken erop kan ook pijn doen.
Dochter heeft ze toen aan laten stippen wel 5 of 6 keer( dure wrat toendertijd!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.