Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rozenstruikje

rozenstruikje

22-09-2009 om 20:33

Wormen, wat voor tabletten?

Hallo,

Vanavond toch echt een paar wormpjes in de ontlasting van mijn dochter gesignaleerd. Na de grote schrik bij haar, ze vindt het een eng idee dat ze in haar buik zitten, kwam de volgende schrik: nu moet ik een pilletje!
Ik heb al op apotheek.nl gekeken en daar staat nu 1 pil en over twee weken 1 pil. Maar wie kan mij helpen: Wat voor pil is het, een zetpil (dat zou dochter niet erg vinden) of is een oraal medicijn? Zo ja, mag je het met een lepel vla oid innemen? Of heb je ze in smaakjes?
Ben nu al benauwd hoe ze gaat reageren, ze gaat vast geen pil innemen... (Ze is 5,5).

Dank van Jantienne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

22-09-2009 om 20:54

Een paar antwoorden

Hoi, toevallig kan ik sprekend van gedeeld leed want vorige week was hier hetzelfde aan de hand. Mijn dochter heeft het niet moeilijk met een pil innemen gelukkig maar goed, ik weet wel dat het mogelijk is ze in te nemen met vla inderdaad. Doormidden breken zodat het makkelijker naar binnen glijdt kan ook. Daarnaast is er van een wat duurder merk ook een vloeibaar middeltje tegen wormpjes, ook eenmaal gebruiken en twee weken later nog eenmaal herhalen. Dat spulletje smaakt naar bananen (wat hier juist weer een drama oplevert, die kindermedicatie met zo'n vies smaakje )
Dit alles is gewoon te kopen bij elke doorsnee drogist en apotheek.
Groet Terpi

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-09-2009 om 21:03

Wormpjes

Er zijn verschillende merken en toedieningsmogelijkheden; zo heb je van Madicure een drankje dat naar bananen smaakt en je hebt kauwtabletten (sinaasappelsmaak) van het merkloze Mebendazol (=werkzame stof). Voor alle drankjes/pillen/tabletten geldt een dosis nemen (iedereen in het gezin) en na twee weken nog een dosis. En helaas geldt voor de meeste dat ze allemaal vies smaken maar ach, het is zo naar binnen gewerkt. Slok water na en die wormen zijn heel snel verdwenen Vergeet verder niet de nagels kort te houden, goede hygiene en liefst alles even op 60 graden wassen.

Tango

Tango

22-09-2009 om 22:07

Ervaring

mijn ervaring is dat de mebenazol-tabletjes van drogisterij-huismerken goed te doen zijn. Wij hebben er 1 met sinaassappelsmaak en Tangozoon slikte deze moeiteloos door, terwijl hij wat grotere pillen (en dan bedoel ik groter dan een vitamine d-tabletje) normaal niet in wenst te nemen. Ik heb deze standaard in huis omdat ik helaas zelf ook nog steeds vatbaar ben voor wormen. Tangozoon lijkt dit ge-erfd te hebben. Zijn we blij mee...

Jakiro

Jakiro

22-09-2009 om 23:15

Vandaag

Vandaag hebben we toevallig de peutertweeling van 3,5 zo'n tabletje gegeven.
Een bakje verse appelmoes, tabletje in 4-en delen en op een hapje appelmoes een kwart tabletje. Het ging er hartstikke makkelijk in, ik stond superverbaasd ! (en ik heb drama-eters )
Dus jouw dochter van 5,5 moet het zeker lukken.
Overigens heb ik standaard 1 doosje in huis, zodat ik bij de eerste witte kreibels gelijk een pilletje kan geven aan het zielige slachtoffer. Daarna koop ik dan weer nieuwe doosjes voor de rest van het gezin en voor de tweede dosis.
Kinderen willen heus wel graag moeite doen om zo'n pilletje door te slikken als ze weten dat die kriebeldingen in hun bips daarmee weg gaan !
Jakiro

Hillary

Hillary

23-09-2009 om 09:12

Zelf ook

Tijdje geleden had dochter ze. Ze had het zelf gezien, heb het niet kunnen controleren (met de moderne wc's blijft de ontlasting niet meer liggen), maar ze is 10 dus ik denk dat ze dat zelf wel kan beoordelen. Tabletjes gehaald, inderdaad van die kauwtabletjes Mebendazol, niet vies ofzo. Wij moesten ze allemaal slikken en na 2 weken nog eens. Is toch erg besmettelijk.

Mirell

Mirell

23-09-2009 om 09:45

Hele gezin

Wij hier ook vorig jaar en het heel gezin moest "aan de pil".

Janna3

Janna3

23-09-2009 om 09:45

Hier nooit een probleem

Bij de apotheek haal ik altijd kauwtabletten, die gaan er bij alle kinderen gewoon in. Ik geloof dat ze een soort sinaasappelsmaak hebben (beetje chemisch uiteraard)

rozenstruikje

rozenstruikje

23-09-2009 om 21:05

En zo ging het

De apotheek had maar 1 soort en dat waren de 'gewone' zonder smaakje oid. Het pilletje heb ik in vieren gehakt en met een lepel vla gegeven. Het pilletje bleef dan in haar mond over en dat heeft ze opgekauwd. Daarna heeft ze een boterham gegeten dus alle restjes in kiezen ofzo zullen wel binnengekomen zijn.

Dank voor het meedenken en jullie tips!

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.