Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wormenkuur, hoe?

Hallo meiden,
mijn zoons klagen al een paar dagen over jeuk bij de anus als ze net in bed liggen...ik begin te denken aan wormpjes.
ik heb hier een doosje tabletten liggen,maar zonder bijsluiter.
wie helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-02-2009 om 22:06

Wormpjes

Als het Madicure tabletten zijn of vergelijkbaar geef je twee tabletjes per kind en over twee weken weer twee tabletjes.

annemir

annemir

23-02-2009 om 22:13 Topicstarter

Thanx

oke, dank je wel

Jesse_1

Jesse_1

23-02-2009 om 23:09

De 'standaard' tabletjes die ik heb: gewoon één en dan na 2 weken nog één.
Jesse

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-02-2009 om 09:31

Standaard

Ik weet natuurlijk niet wat de standaard tabletjes zijn maar mijn apotheek vertelde me 2 dosis (=2 tabletjes) Madicure en na twee weken weer om er zeker van te zijn dat alle wormpjes en eitjes verdwenen zijn.

Bellefleur

Bellefleur

24-02-2009 om 12:16

Exacte naam

welke pilletjes zijn het? staat er een naam op het pilletje zelf? Of op het doosje?

Tinus_p

Tinus_p

24-02-2009 om 12:17

Aanvulling bellefleur

Bellefleur:
"welke pilletjes zijn het? staat er een naam op het pilletje zelf? Of op het doosje?"
Als aanvulling: Dat is idd waar het om gaat, en als dat niet meer duidelijk is: Niet gebruiken.

Mathilde

Mathilde

24-02-2009 om 13:16

Google

Volgens mij kun je via Google makkelijk de bijsluiter opsporen, als je weet welke naam er bij de tabletten hoort. Overigens kosten die tabletten bijna niks en je kunt ze ook bij een drogist krijgen, dus als je het niet kunt achterhalen koop je gewoon nieuwe. Ik heb huismerk antiworm tabletten op voorraad. Een pil erin, twee weken later nog een pil. Na die eerste pil 's morgens zijn de klachten 's avonds al weg. Vergeet niet jezelf mee te behandelen.
Mathilde

annemir

annemir

24-02-2009 om 22:02 Topicstarter

Mebendazol

hoi,
ja zoeken op naam,had ik nog niet aan gedacht,dank je wel.
ik had gezocht op wormenkuur maar dan krijg je voornamelijk voor dieren,hahahha.

Bellefleur

Bellefleur

25-02-2009 om 08:59

Dosering

mebendazol is de generieke naam. Dat zegt nog niks over de dosering. Normaal gesproken moet je 1 pilletje nemen, en dan 14 dagen later weer eentje. Twee moet je nemen als je andere wormen hebt, lintwormen enz.
ik zou gewoon een nieuw doosje kopen als je het niet zeker weet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.