Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

toto

toto

14-02-2012 om 00:14

Wortelkanaalbehandeling

Afegelopen woensdag heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad, er is ook een wortelstift geplaatst. De eerste dagen heb ik nauwelijks pijn gehad, maar sinds zaterdag 'zeurt' het een beetje, niet hele erge pijn, maar wel knap vervelend. Het is niet dik ofzo. Kan dit nog napijn zijn, vooral omdat ik de eerste 3 dagen nauwelijks pijn heb gehad? Of kan ik beter de tandarts even bellen morgen? Of nog even afwachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

14-02-2012 om 08:24

Tandarts bellen

Eerst geen pijn en nu wel? Tandarts bellen lijkt me.
Misschien is er een kanaaltje vergeten of zo. Iets dergelijks heb ik ook eens gehad en toen moest de hele behandeling opnieuw. Niet leuk dus.Hopelijk valt het in jouw geval mee.
Maar doet het steeds pijn, of alleen als je op de betreffende tand/kies bijt?

toto

toto

15-02-2012 om 06:42

Het is nu minder

Het was vooral als ik op de kies beet, maar ook tussendoor was het (licht) aanwezig. Maar ondertussen is de pijn een stuk minder, dus ik wacht nog maar even af. Naar de tandarts gaan is op zijn zachts gezegt niet mijn hobby

Isabella

Isabella

15-02-2012 om 08:08

Gelukkig

Ik snap het, mijn hobby is het ook niet. Als je teruggaat zijn de opties die de tandarts voor je in petto heeft meestal ook niet iets waar je vrolijk van wordt.
Kan het misschien zo zijn dat je de eerste paar dagen deze kies hebt ontzien. En nu je weer langzaam op bent gaan bijten de pijn weer meer is geworden? Ik had ook altijd het idee dat na een wortelkanaalbehandelin (en ik ben helaas een expert op dat gebied) je je tand of kies weer een beetje vast moest bijten. Dus de eerste keer 's ochtends dat je er op beet deed het pijn en in de loop van de dag steeds minder.
Maar hou het wel in de gaten. De pijn moet echt na 48 uur weg zijn zegt mijn tandarts altijd. En let er vooral op of er geen bult(je) op het tandvlees bij de kies komt. Dat duidt namelijk op een ontsteking.
Succes er verder mee.

merene

merene

15-02-2012 om 16:31

Pijn

De dagen nadat ik een wortelkanaalbehandeling had gehad, sprong ik een gat ik de lucht van de pijn als ik ergens op beet. Net of ik met een gevulde kies (amalgaan) op aluminiumfolie beet.
Langzaamaan werd het minder. Het duurde wel een paar dagen.

merene

merene

15-02-2012 om 16:36

Ik lees nu dat jij andere pijn hebt. De kies heeft met de behandeling wel een optater gekregen natuurlijk en pijn ervaart iedereen anders. Erg vreemd vind ik het niet. Als het nu weer erger wordt zou ik wel bij de tandarts informeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.