Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yasmin pil

Na jaren de pil niet meer geslikt te hebben, ben ik deze maand begonnen met een (voor mij) nieuw mark pil, Yasmin.
Ik ervaar in deze eerste twee weken erg veel bijwerkingen: buikkrampen, gevoelige borsten, diarree, bloedingen en een laag energie niveau (vermoed en futloos).
Moet ik mijn lichaam meer tijd geven (hier staat ong. 3 maanden voor?) om te wennen An deze pil of ben ik niet geschikt voor Yasmin?
Voorheen slikte ik Mycroginon 30 en ervaarde zover ik mij heronner geen problemen.
Dank voor jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flora B

Flora B

03-10-2012 om 09:08

Topic

scrol een beetje naar boven en zie dat er al een topic over geopend is.

Judith

Judith

03-10-2012 om 10:54

Trombose

Hoi Yasmine gebruikster,

Kijk even in de bijsluiter hoe het risico op trombose wordt ingeschat en of je risico loopt. Ik ken een verhaal met dramatische afloop na het gebruik van Yasmine. Heb je de keus uit een andere pil dan zou ik dat doen.

groeten,
Judith

Tanneke

Tanneke

03-10-2012 om 20:40

Weer eens usa

Hier op de televisie zie ik de laatste tijd een bericht voorbij komen in de trant van " heeft u in de afgelopen maanden Yasmin gebruikt, dan kan het zijn dat u recht heeft op schade vergoeding" . En dan alle informatie hoe dat in zijn werk gaat enzo. En wat voor nare bijwerkingen er aan hangen.
Het heeft te maken met een zeer verhoogde kans op trombose/bloedproppen en blijkbaar zijn er nogal veel vrouwen die in de narigheid zitten door gebruik van deze pil.

(Ja, het klinkt men in Nederland misschien vreemd in de oren dat dat op de tv reclame voorbij komt,maar hier word je voor een te harde scheet al aangeklaagd en dit soort oproepen is vrij gewoon hier).

Ik zou ook overleggen met de huisarts of je niet eens iets anders kan proberen. Ik hoor over Yasmin niets dan narigheid. Misschien kun je er eens op googlen en uitvinden wat het precies is dat er zoveel narigheid omtrent deze pil is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.