Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

20-01-2009 om 11:57

Zelf ziek, wat doe jij met je kind?

Gewoon even een nieuwsgierige vraag. Ik zit hier thuis namelijk ziek te wezen (nee, niet DE griep). En tegelijkertijd heb ik de hele dag een 1-jarige om mij heen dartelen. Niet ideaal dus. Hoe doen jullie dat?
Koter hier raakt compleet verwend, omdat hij de HELE dag Cars en Bob de Bouwer mag kijken, en de hele dag zijn zin krijgt. Ik heb de puf niet ertegen in te gaan. Ik heb ook wel eens doodziek op de grond van de woonkamer liggen slapen, toen hij 10 maanden was. Toen kwam hij tegen me aan liggen om mee te slapen. Eén keer waren we allebei, papa en mama zo ziek dat we de creche hebben gebeld of er nog plek was. Die was er niet, maar hij mocht gelukkig toch komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

20-01-2009 om 12:05

Hetzelfde

Meestal probeer ik ze ergens te dumpen, oma,tante, al is het maar voor een paar uur. En de rest van de tijd is het aanklooien met tv, boekjes en zolang mogelijk in bed laten liggen.

Heb ooit zelf met rotavirus een kind met rotavirus gehad, dat was echt een ramp, rende zelf iedere 5 minuten naar de wc om daarnaast ook nog een heel ziek kind te hebben. Toen was ik blij dat we naar het zh konden omdat zij uitgedroogd raakte, kreeg ik ook wat rust tenminste

Lizzy

Lizzy

20-01-2009 om 12:21

Ik ben ook heel erg ziek

En we hebben voor de dagen dat ik normaal thuis ben, een oppas geregeld waar hij naar toe kan en mijn man heeft wat dagen opgenomen. Ook springen mijn ouders en schoonouders bij.

Ik vind het heel vervelend, omdat hij veel meer opvang heeft als normaal. Maar ik kan nu echt niet voor hem zorgen. Ik hoop Guinevere, dat je je snel beter voelt.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2009 om 13:19

Vorige week

Ik was ziek (zwaar verkouden met verhoging), dochter was ziek (idem maar met echte koorts), manlief half-ziek maar naar zijn werk en zoontje niet meer ziek maar strontvervelend. Daarnaast twee bouwvakkers die aan ons huis klusten en (natuurlijk zeer welkom) een ochtend de poets over de vloer.

En mijn collega's maar zeggen: "lekker uitzieken hoor, ga maar onder de wol!" Jaja, dat ging mooi niet door.

In het mama-contract staat met zeer kleine lettertjes dat mama's gewoon nooit ziek zijn....

Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2009 om 13:19

En opa en oma

onze enige echte achtervang in dit soort situaties, opa en oma, hadden dus wel de echte griep, ondanks de griepprik.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2009 om 13:57

En hier

ik werk thuis als gastouder en als ik ziek ben, heb ik mijn eigen kinderen gewoon om me heen die kan ik nergens heen brengen, omdat ik normaal nooit opvang nodig heb.
De moeder van mijn gastkinderen blijft gewoon heerlijk in bed als ze ziek is en ik vang dan haar kinderen op, we hebben geen vastte uren dus dat is heel makkelijk geregeld. Sommige moeders kunnen dus wel gewoon ziek zijn. Andere niet.
Mijn man is een keer thuis gebleven toen ik smorgens vroeg al 39 graden koorts had, ik voelde me echt ellendig. Ook toen ben ik de hele dag in bed gelegen en heeft manlief voor de kinderen gezocht ( ook de gastkinderen) zodat ik uit kon zieken.
groet, polly

Jet Burg

Jet Burg

20-01-2009 om 14:16

Hier

heb ik het geluk dat mijn zoontje ook van keutelen houdt. Dus samen lang in bed hangen en tv kijken vindt hij geweldig.
1 keer is mijn man ook thuis gebleven toen ik flauw viel van de koorts, dat is de enige keer dat ik opvang had zeg maar.
Oma's en opa's vragen is niet echt aan de orde. De ene woont ruim een uur rijden en hebben een overvolle kalender en de andere wonen dichtbij maar werken hele dagen. En daarbij komt dat als ik mijn moeder zou bellen om te zeggen dat ik ziek ben om hulp oid, krijg ik een hele preek hoe zij voor 2 kids moest zorgen en geen oppas had en het helemaal alleen moest rooien...haha, dus daar heb je dan ook geen zin in met een snothoofd.
Beterschap voor de zieken, en gooi lekker jullie kinderen voor de tv en probeer toch wat uit te zieken!

Ik wilde dat 't werkte...

Ik krijg ze hier echt met geen mogelijkheid een hele middag zoet voor de tv. Als ik ziek ben, klooi ik maar door en als ik echt heel ziek ben, dan zal Genistus dus vrij moeten nemen (danwel op een schooldag thuis werken). Toen we allebei werkten en we waren eens allebei ziek (is twee keer voorgekomen), bracht de minst zieke alsnog de kinders naar het kdv.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-01-2009 om 14:46

Hier

Als ik echt ziek ben probeer ik iemand te regelen die zoonlief van en naar school/naschoolse brengt en haalt. Als hij geen naschoolse heeft die dag probeer ik of ze een plekje over hebben die dag. Opa en oma vragen is geen optie. Ik heb geen partner, dus is het idd kind fijn voor de buis/computer en een beetje rustig aan doen. Tja, moeders kunnen eigenlijk nooit echt rustig ziek zijn

Rafelkap

Rafelkap

20-01-2009 om 18:35

Gelukkig niet de enige

Ik ben ook ziek, jongste ook een beetje, man ook. Vandaag dus omstebeurt een paar uur in bed gelegen. En voor de rest op de bank gehangen, voorgelezen, lekker geknuffeld, iets meer tv gekeken dan anders (buurman en buurman). Oudste is niet ziek maar ik vrees dat ik zoals ik nu ben hem morgen niet naar de psz kan brengen.. Man zal denk ik morgen ook weer gaan werken.. Nee, moeders kunnen niet ziek zijn eigenlijk.
Hoelang duurt die griep eigenlijk?

Oma

Wij hebben dit éen keer bij de hand gehad, soort buikgriep (dat viel dus nog mee, want hoofd bleef helder, maar lamlendig waren we wel). Mijn moeder belde toevallig en stelde direct voor zoonlief te laten logeren. Zij blij, zoon blij, wij ons bed weer in met een teiltje ernaast...
We hebben wat dat betreft de mazzel dat grootouders en kleinkind het geweldig kunnen vinden samen, en dat opa en oma niet al te ver weg wonen.

Het alternatief was vermoedelijk geweest dat zoonlief de hele dag in pijama voor de tv had gehangen en strontvervelend was geweest aan het eind van de dag ...

Groeten,

Temet

Ardnax

Ardnax

20-01-2009 om 23:29

Gewoon niet ziek zijn

Als ik ziek ben, wil ik nog wel eens mijn moeder bellen die een paar uurtjes op de kinderen kom passen, zodat ik even kan toegeven aan mijn ziek zijn en daarna gaat de ibuprofen, paracetamol en allerhande thuishulpmiddeltjes erin.
Alleen als één van de kinderen ook ziek is, houdt het toch écht op. Vorig jaar was ik geopereerd aan mijn schouder, zat in een sling en mocht 6 weken niks doen. Kinderen gingen extra naar het KDV (3x pw ipv 1x)en manlief deed een boel extra's. Totdat mijn zoontje met een gewrichtsontsteking in het ziekenhuis terecht kwam en goed ziek daar van was. Alleen mama was goed, ieder ander leverde gekrijs op en ik kon niet anders dan zorgen. En hoe raar ook, dat ging gewoon. Extra aan de pijnstillers en gewoon zorgen voor dat arme ventje.
En om heel eerlijk te zijn wilde ik ook niet anders dan voor mijn zoontje zorgen in dat geval en verdween de pijn en ongemak gewoon. Wel ook dankzij de kinderverpleegkundigen die opeens een paar dagen en nachten ook een volwassene moesten helpen met wassen aankleden en eten
Grtz.
Ardnax

Guinevere

Guinevere

21-01-2009 om 09:55

Uitzieken

Nou, ik heb me er gisteren doorheen gesleept met behulp van een kleine scheepslading Ibuprofen. Vandaag zit ik thuis uit te zieken terwijl de kleine op het KDV zit, lekker rustig dus.
Het lijkt me heerlijk als je opa's en oma's in de buurt hebt die je in geval van nood kunnen komen redden! Helaas moeten we om bij opa te komen een flinke rit maken, en ik vertrouw hem liever geen klein kind toe. Hij gaat rustig een uur boven zitten terwijl de kleine beneden zit, dus dat vertrouw ik niet erg.
Voor alle mede-zieken (en dat zijn er kennelijk een hoop) beterschap!

Brianna F

Brianna F

21-01-2009 om 11:32

Geen hulp voorhanden

Gelukkig is het niet vaak voorgekomen toen de kinderen nog klein waren, maar ik zie mezelf nog op de bank liggen met stevige migraine, teiltje naast me en peuter met alle mogelijke speelgoed op de grond erbij, video's en afstandsbediening in de aanslag. Koekjes en limonade voorhanden (omkopen die hap) Het kind heeft de tijd van haar leven gehad, alles mocht, als ze mama maar liet liggen.
met opa's en oma's op 200 km afstand en een man die geen vrij nam, moest ik wel.

Bianca W

Bianca W

21-01-2009 om 12:37

Vorige week

mijn man en ik allebei een flinke griep. Onze kinderen zijn 10 en 8 en we hebben ons lekker laten vertroetelen door hen! Zo kan het ook.

Guinevere

Guinevere

21-01-2009 om 13:14

Compleet verwend

Wat alleen zo jammer is, is dat je na je griep van die compleet verwende kinderen overhoudt! Dat is dus een week griep en daarna een week bootcamp...
Het vooruitzicht dat Bianca schetst (vertroeteld worden door de kinderen) geeft me wel weer wat hoop voor de toekomstige griepgolven (vanaf 2015 zo ongeveer).

Brianna F

Brianna F

21-01-2009 om 14:41

Heerlijk

Ja, dat is het voordeel van alweer oudere kinderen. Die rennen de benen onder hun lijf vandaan als je eens een keertje ziek bent. Heerlijk.

Guinevere

Guinevere

21-01-2009 om 17:02

Vertroeteld

Herstel van mijn voorgaande bericht: ik hoef niet te wachten tot 2015, ik werd vandaag al vertroeteld. Zoon van 6 is vanmiddag uit eigen beweging boodschappen voor het avondeten gaan doen!

Marjoleine64

Marjoleine64

21-01-2009 om 22:46

Meegemaakt

Wij hebben 2 keer een heel extreme situatie meegemaakt met 1 ouder in het ziekenhuis en de oppas ook ziek... Eerst ikzelf met een blindedarm, en alle leidsters van het KDV ziek thuis. Mijn man moest echt een paar dingen regelen en dat gaat erg moeilijk met 2 peuters... Gelukkig stuurden ze een vervanger van een andere vestiging voor de paar kinderen die thuis echt niet konden blijven die vrijdag de 13e (1990). Een half jaar later was de situatie andersom: manlief een zware longontsteking en de gastouder echte griep. Gelukkig had het KDV ruimte voor de jongste, en kon ik wat dagen opnemen en deels thuis werken. Dit soort situaties wens ik niemand toe. Sterkte allemaal.
Marjoleine

Prulletje

Prulletje

21-01-2009 om 23:00

Grotere kinderen

Nou... Mijn dochter is heel attent als ik ziek ben. Maar het moet niet langer dan een dag duren! Dan wordt ze weer gewoon zichzelf. En helaas, griep duurt langer.
En boodschappen? Ja, die worden hier ook al zelfstandig gedaan vanaf een jaar of vijf/zes. Dat ligt natuurlijk sterk aan de afstand tot de winkels en het kind. Hier kan het gemakkelijk.

Prulletje

Beterschap allemaal

Ook ik was getroffen door de griep deze week. De eerste dag was zo erg dat ik tot 16.00 niet vanonder de dekens uit ben gekomen. Maar dat was op zondag. Manlief had de kinderen pas om 14.00 uit de pyjama.... De rest van de week was de jongste ook ziek dus die hing ook alleen maar op de bank, oudste ging naar school en werd dan opgevangen door oma. Dat lukt natuurlijk ook niet altijd en dan moet mama naar school strompelen. En ja, dan kijken ze veel tv. En ja, dan zijn ze daarna strontverwend en strontvervelend, anarchie breektlos. Het lot van de moeder. Ik ga volgend jaar de griepprik denk ik halen, ik zal er wel voor moeten betalen, eigenlijk zouden moeders met hun verhoogde blootstelling aan virussen en hun verantwoordelijkheid voor het gezin dit niet hoeven betalen .

Wat mij wel opvalt: vanochtend woorden met manlief omdat hij het dom vindt dat ik alweer aan het werk ga, maar als ik aanbied de kinderen zelf weer in bad te doen of te helpen met de afwas krijg ik geen protest. Dat zou ik op mijn beurt van hem nooit verwachten, dat hij me toch in het huishouden helpt ook al is hij ziek. Tsja...

En dan die berg huishouden die op je ligt te wachten als je weer beter bent.....

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 11:56

Jawel hoor knurf

Jawel, mijn 6-jarige gaat alleen naar de supermarkt. Het is ongeveer 400 meter van hier, één serieuze oversteekplaats (met zebrapad). Hij kwam zelf vragen of er nog iets op "het lijstje" stond dat gehaald moest worden. En jawel hoor, hij kwam precies met de goede spullen weer terug. Maar hij is dan ook geen kind dat in 7 sloten tegelijk loopt. Toen hij het niet kon vinden in de winkel was hij het gewoon aan de winkelmeneer gaan vragen. Kanjer toch?

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 11:58

Nu man ook ziek

Niet te geloven, nu ligt mijn man ook al KO in bed. Gelukkig ben ik zelf al redelijk op de been. Ik ben alleen bang dat de kinderen dan volgende week geveld zullen zijn door hetzelfde virus.
Ongelooflijk, Marjoleine64, en dat allemaal op vrijdag de 13e! Hoe is het mógelijk!

Chantelle

Chantelle

22-01-2009 om 16:38

Net nog-nooit-zo-ziek-geweest

Ik ben net weer hersteld. Ik ben nog nooit zo ziek geweest. Donderdagavond begonnen, vrijdag is manlief thuisgebleven (voor de kinderen maar ook voor mij, ik kon niet eens zelf douchen), zaterdag en zondag is hij ook thuis gebleven. Maandag was ik iets opgeknapt. Kinderen naar school en bso en kdv. Dinsdag oppas thuis van oma...

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 18:05

Welke verschijnselen dan bij deze griep?

Ik heb hier een discussie met mijn man: ik zeg dat we een zware verkoudheid hebben en hij zegt griep.
Wat hebben wij: koorts, hoesten, snotneus, keelpijn, moe, iets gerommel in de ingewanden (ik niet veel).
Ik zeg dat het geen griep kan zijn, want dan zou ik me veel beroerder moeten voelen. Maar hij hoest hetzelfde als ik en vóelt zich ook veel beroerder. Tja, is dit nu toch dé griep?

Rafelkap

Rafelkap

22-01-2009 om 18:43

In meer of mindere mate

griep hier. Kinderen alleen verkouden en moe, man en ik zelfde symptomen als Guinevere opsomt, en koud/warm, spierpijn, hoofdpijn, lamlendig. Vandaag dag 3 en er zit al iets vooruitgang in, maar het houdt nog niet over. Maar weer vroeg naar bed en hopen dat het morgen weer wat beter is.

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 22:27

Aha

Aha, interessante info op die site Pelle! Moest wel lachen om de vraag "wanneer is de volgende pandemie?". Nou, eh...op 3 februari 2036?
Het klinkt dus toch wel griepig bij mij eigenlijk. Het kan zijn dat ik minder beroerd ben dan mijn man omdat ik standaard toch al vet onder de pijnstillers zit.
In elk geval dit weekend maar even niet bij oma van bijna 100 op bezoek gaan, zoals we gepland hadden.

Guinevere

"Het klinkt dus toch wel griepig bij mij eigenlijk. Het kan zijn dat ik minder beroerd ben dan mijn man omdat ik standaard toch al vet onder de pijnstillers zit. "

Ja, en hij is een man. Dan weet je het wel, toch ?

(ooit opgepikt op dit forum: "hij draagt het als een man - met een dekentje op de bank.")

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

23-01-2009 om 13:40

Zeer waar temet!

Want waar denk je dat ie op dit moment zit? Inderdaad, met een dekentje op de bank... :-p
Mijn irritaties rijzen inmiddels tot aan de wolken, want ik ben ook nog steeds ziek en mocht de hele ochtend oppasdienst draaien, terwijl hij in zijn bed lag!

Tirza G.

Tirza G.

24-01-2009 om 15:01

Guinevere

Heb je nog geen sinaasappeltjes uitgeperst? Kopjes thee gebracht? Tsssssss. Gauw z'n bedje opschudden nu hij even op de bank ligt, dan heeft-ie straks frisse lakentjes.
De stumper.

Tirza

Guinevere

Guinevere

24-01-2009 om 16:59

Euh...nee

Hmm, dat heb ik allemaal niet gedaan Tirza! Maar ik zal zeggen dat ie een stumper is
Overigens heb ik hier nu ook 2 kinderen met griep dus we blijven gezellig snotteren...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.