Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

nikje

nikje

05-03-2012 om 19:16

Zere borst

Hallo,

Ik zoek wat geruststelling, mijn linker borst doet de laatste tijd aan de zijkant zeer.
Net of er een blauwe plek zit, ik heb de borst onderzocht op plekjes, bulten of knobbeltjes maar kan (gelukkig) niks vinden.
Maar wat zou dit dan kunnen zijn? Zou ik hiermee naar de huisarts moeten?

Gr.
Nikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nikje

nikje

05-03-2012 om 19:56

Aanvulling

De oksel aan de kant vd zere borst is ook pijnlijk,eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren.
Als ik daar zoek op knobbeltjes vind ik ook niks.
Zucht, ik maak me er best wel druk om

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

05-03-2012 om 20:03

Nikje

Als je je druk maakt heb je niks aan onze geruststellende woorden maar wel iets aan onderzoek door een arts die je gericht advies geeft. Ook al zit er een arts hier op het forum, hij/zij kan je niet zo goed adviseren als iemand die je ziet tenslotte

Als je niet naar je huisarts wil zijn er ook speciale centra die je 'even' testen. Ik heb er bijzonder goede ervaring mee qua vriendelijk en goed. Verzekering vergoedde gewoon.

Gun jezelf de geruststelling, juist omdat de kans het allergrootst is dat er niks is kun je dat maar beter zeker weten.
Sterkte

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Herken het

niet de zere oksel, maar wel dat blauwe plek-gevoel. Ook links. Ook verder niks te zien of te voelen.

Alleen hou ik het er maar op dat het daadwerkelijk een blauwe plek is, ook al zie ik m niet. Ik heb nog jonge kinderen en die willen in bed nog wel eens gezellig over mama heenklauteren en zich dan op ongelegen momenten en plaatsen met hun puntige elleboogjes afzetten.

Momenteel voel ik weer niks trouwens. Zal je altijd zien.

Maar ik ben het met Ely eens hoor. Als je er mee zit, uit laten zoeken. Een andere mogelijkheid is er niet echt/

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-03-2012 om 21:32

Huisarts

Hup, naar de huisarts. Aan onze geruststellende of juist bezorgde woorden heb je niets, wij zijn jou niet.
Ik bleek afgelopen jaar een borstonsteking te hebben. Zomaar, negen jaar na de laatste borstvoeding. Wel heel andere klachten dan jij beschrijft, maar het is om aan te geven dat je het maar beter even kan laten onderzoeken.

MariaR

MariaR

05-03-2012 om 21:40

Ook gehad

Vooropgesteld: natuurlijk moet je even naar de huisarts. Mijn huisarts stuurde me door voor een mammografie, ze kon zelf niets voelen van een bobbeltje. Nou ben ik nogal hypochondrisch dus ik bestierf het. Het was niks. Het is ook vanzelf weggetrokken. Achteraf gezien denk ik dat ik zoveel gevoeld heb of er wat zat, dat het daar ook gevoeliger van werd.
Gaan, he?!

Ook

Ik heb ook sinds een paar weken dat beurse gevoel aan de zijkant. Verder ook geen hobbels of bobbels te voelen. En sinds vandaag heb ik het ook aan de andere kant. 'T is vervelend maar niet echt dusdanig pijnlijk dat het mijn functioneren belemmert. Ik denk dat 't vanzelf wel over zal gaan.

Als het erger wordt zal ik de huisarts wel bellen. Misschien is het wel borstontsteking. Nooit gedacht dat je zoveel jaar na de laatste bv nog borstontsteking kan krijgen. Ik dacht eigenlijk dat het stuwings-sympathypain was, mijn schoonzus is net bevallen en heeft ook stuwing. Ik was tenslotte ook zomaar zonder reden een paar weken overtijd toen zij net zwanger was.

skik

Altijd

Altijd laten testen, een gerust gevoel is zoveel waard.
Hier had ik er ook last van (rechterborst). Er was niks, en ik bedacht me zelf dat het waarschijnlijk een soort spierpijn was. Ze zijn nogal zwaar en ik slaap altijd op mijn linkerzij, waardoor de rechterborst het meest hangt. De huisarts vond dit plausibel en raadde aan met een bh te slapen (wat ik overigens niet doe, ik ben blij als ik ze eens vrij kan laten .

Hup naar de dokter.

Maarre...heb je een andere bh? Ik heb wel eens beugels gehad die niet lekker zaten & precies zo'n beursige plek aan de zijkant vna je borst opleverden...

Ingrid (maar gewoon even naar de huisarts. Daar is ie voor)

Tonke

Tonke

06-03-2012 om 14:22

Steun?

Misschien te weinig ondersteuning? Draag je een goed passende bh? Of voor 's nachts een nacht-bh?

Een nachtbh?

Tonke, gewoon even nieuwsgierig. Een nachtbh? Ik heb een flinke boezem, maar 's nachts heb ik niks om. Behalve toen ik zwanger was, want toen deed alles zeer en gaf een meegroeibh zonder beugels nog wat steun.
Sanneke*

Bij twijfel

altijd even langs de huisarts is mijn devies, zeker met zere plekken waar niks te zien is. Gewoon even laten checken, liever te vaak dan te laat. Hoe is het nu?
Sanneke*

Tanneke

Tanneke

08-03-2012 om 02:28

Dokter

He Nikje,

Misschien kan het zijn dat je een cyste in je borst hebt? Die heb ik af en aan, hangt af van waar ik ben in mijn cyclus,maar het kan behoorlijk zeer doen. Heeft te maken met je hormoonhuishouding vaak.

De huis arts kan je makkelijk door verwijzen voor een echo. Zo gepiept en dan heb je zekerheid.

Mij werd juist aangeraden zonder beha te gaan als ik een cyste heb ( verdwijnen meestal na menstruatie). Vind het altijd weer een vraagteken wat te doen als je van verschillende artsen versschillende adviezen krijgt.
Ik doe alleen een beha aan als ik naar buiten moet en trek hem thuis uit en vind het een opluchting. Hangt er misschien vanaf of je een flinke boezem hebt of niet. Ik heb niet veel in ieder geval.

nikje

nikje

08-03-2012 om 18:48

Reactie

Het is weg!
Nu ik erover nadenk is het inderdaad elke keer zo'n week na mijn menstruatie.
Zou het dan toch iets met de hormonen zijn?

Ik heb (helaas) cup D en vind het niet prettig om zonder BH te lopen, doe wel snachts zonder BH slapen, met lijkt me erg oncomfortabel, heb dat alleen na de bevalling gedaan toen ik erg veel last van stuwing had.

Bedankt in ieder geval voor al jullie lieve reacties, wat kan dat je toch goed doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fijn!

Wat fijn dat de pijn weg is, kan heel goed door de hormonen komen hoor.
Enneh.... ik zou tekenen voor jouw cup D hoor, hier helaas nog een paar cupmaten meer (G).
Sanneke*

Ely

Ely

09-03-2012 om 14:29

Fijn

Gelukkig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Relithe

Relithe

09-03-2012 om 21:48

Hier ook

Ik heb al jarenlang klachten in mijn rechteroksel en borst, vooral rond mijn menstruatie maar ook wel eens zomaar. Heb het al verschillende keren laten controleren maar er is nooit iets bijzonders aan de hand.
Toch maak ik me bij tijd en wijle wel zorgen, mijn klieren in mijn oksel zijn ook altijd heel erg opgezet en dat is blijvend maar ook niets om ongerust over te zijn volgens verschillende huisartsen..

Eira

Sommige vrouwen hebben onder hun oksel een extra tepel(tje) en/of klierweefsel zitten. Dit kan rond de menstruatie wat meer gezwollen zijn. Na een bevalling (als je stuwing krijgt) kunnen die klieren daar dus ook last van hebben. Ik maak dit regelmatig in mijn werk mee (ik werk met vrouwen die borstvoeding geven).
G

lottie

lottie

12-03-2012 om 17:44

Hormonen

Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad de hormonen. Houd maar eens een dagboek bij, wanneer je die pijn hebt. Er schommelen nogal wat hormomen bij ons gedurende de maand. Begin te tellen bij dag 1 van je menstruatie tot je volgende menstruatie. Schrijf dat op de betreffende dag of je pijn hebt. Dan zul je waarschijnlijk zien dat het met de regelmaat van de klok is en dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Ik heb ooit ergens gelezen dat als je borstkanker hebt dit niet percé pijnlijk hoeft te zijn. Dus pijn hoeft niet altijd de graadmeter voor kanker te zijn. Hoop dat je er wat mee kunt!

Tonke

Tonke

19-03-2012 om 17:42

Nacht bh

Was mijn reactie op dit draadje vergeten, nikje als je dit nog leest: sinds ik dezelfde soort last had zoals jij, ben ik 's nachts bh's gaan dragen. Zonder beugel, een soort van ah-bra, als je snapt wat ik bedoel. Het heeft mij van mijn klachten afgeholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.