Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

16-02-2012 om 12:44

Zere mondhoeken

Ik heb last van zere mondhoeken. Het ziet er rood uit, niet dat het echt open is (wel als ik s óchtends opsta)en het lijkt wel of het groter wordt. Net of ik een vieze mond heb...smeer er labello op, maar dat helpt niet.
Ik vraag me ook af of het vitaminetekort is. Een koortslip is het ook niet echt denk ik.
Wat zou ik daar nou eens op moeten smeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

16-02-2012 om 13:38

Geen labello

Nou, beslist geen labello! Daar maak je het alleen maar erger mee. Labello is voor als je een keer wat droge lippen hebt, en niet voor dagelijks gebruik op wondjes of rauwe huid.

Pure vaseline is het beste hiervoor.Dus ook geen labello smeren op van die rode randen boven de lippen die ontstaan door steeds likken. Je kunt ook even de dokter bellen als het niet over gaat.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-02-2012 om 14:49

Blistex

Ik heb altijd Blistex uit zo'n potje, volgens mij zit daar iets genezends in. Geeft gelijk verlichting bij gesprongen lippen enzo.

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2012 om 15:07

Ja, blistex

Ja, ik heb goede ervaringen met Blistex bij zere mondhoeken en gesprongen lippen.

Bepanthen

De welbekende bepanthene die veel voor babybillen en kloven wordt gebruikt werkt erg helend. Maar is niet lekker, dus laat het niet in je mond komen....

Dr swaab met chloorhexidine

Ik heb dit probleem in mijn jeugd jarenlang gehad tot dr Swaab in mijn leven kwam.

Een andere lippenbalsem met chloorhexidine kan natuurlijk ook. Het is een ontsmettingsmiddel.

Of fucidine

ik heb een half jaar met kloofjes, velletjes en zere lippen rond gelopen, van alles gesmeerd, niets hielp..vroeg ik uiteindelijk mn huisarts eens advies (toen ik er toch zat voor wat anders) zei deze dat het zomaar een bacterie zou kunnen zijn, dus fucidine (zalf/creme) gesmeerd en het was over!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-02-2012 om 20:21

Mondhoeken

Ik zou wel even naar de huisarts gaan want het kan een ontsteking zijn of een bacteriele infectie. Hij kan je dan een speciale creme of zalf voorschrijven.
Verder kan het ook nog een symptoom zijn van vitamine B-tekort.
Vermijd lipbalsems met menthol en "medicated" lipbalsems. Labello, Blistex, Carmex etc. hebben bij mijn chronisch droge lippen nooit geholpen. Goede (maar redelijk prijzige) lipbalsems zijn RoC Enydrial of La Roche Posay Ceralip. Of bijv. De Body Shop cacaoboter lipbalsem of Purol. Daarbovenop nog een laagje gewone Vaseline en klaar. Probeer zo min mogelijk je lippen te likken; daardoor drogen ze alleen verder uit.

Tirza G.

Tirza G.

17-02-2012 om 21:13

Schimmeltje

Vaak is het simpelweg een schimmeltje. Twee dagen met een anti-schimmelzalfje aantippen, laagje vaseline of labello er overheen en klaar. En dan je ouwe labellootjes weggooien

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.