Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zere voet dochter deel ?zoveel

En we zijn er nog lang niet. Morgen gaat mijn dochter naar een revalidatie arts en die gaat een programma voor haar opstellen om te zorgen dat ze zo snel mogelijk weer haar voet kan belasten en weer gezond wordt. Ik krijg zo langzamerhand het bange vermoeden dat er een grote fout is gemaakt. Ik hoop toch zo dat het met deze behandeling beter wordt. Ze loopt nog steeds met krukken en als ze al "los" loopt, dan is het zwaar hinkelen en schuiven.
Vorige week is er weer een rontgenfoto gemaakt. Het botje is wel goed genezen maar ja wat het dan wel is? De chirurg kon het mij niet vertellen. Hopelijk kan de revalidatie arts ons morgen meer duidelijkheid geven.
Groeten Lieuwkje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar

mar

05-11-2008 om 21:08

Het zou...

gewenning kunnen zijn. Het komt vaker voor dat ook al is een voet (of ander lichaamsdeel) genezen de patiënt het moeilijk vindt om het weer gewoon te gaan gebruiken. Dit is geen opzet, maar een onbewust proces. Het lichaam is het normale gebruik ontwend en kan het niet zelfstandig oppakken. Grote kans dat de revalidatiearts ook gaat proberen om haar looppatroon te verbeteren, al dan niet met krukken.
Wat ook kan is dat ze bezig is een chronisch pijnsyndroom te ontwikkelen. Eveneens geen bewust proces. De lichamelijke schade is dan al geheeld, maar het lichaam denkt nog steeds dat het pijn voelt.
En ten derde zou het kunnen zijn dat er iets gemist is. Ik hoop van harte dat de revalidatiearts je wat meer duidelijkheid kan geven.

Wat mar zegt

dat van 'gewenning' ken ik. oudste had toen ze 5 was een forse breuk in de arm gehad, was daar aan geöpereerd en het was geheeld en ze had na het verwijderen van het gips nog erg veel pijn. kon de arm niet gebruiken. en 't is helemaal geen kind wat snel 'klaagt' over pijn. ze deed er gewoon niks mee (met die arm dus). uiteindelijk heeft ze ruim 1 jaar fysio voor die arm gehad en dat was geen pretje (zacht uitgedrukt) het ging erom, om die arm steeds meer te belasten zodat de arm weer aan de beweging/belasting 'wende'. nu nog steeds heeft ze bij tijd en wijle last van die arm, bij ringzwaaien op school b.v. ze stikt dan de dagen erna van de pijn in die arm, alleen in dié arm, ze wordt zelfs wakker van de pijn (wat wel aangeeft dat het heftig is) en ondertussen is het al 10 jaar geleden.
zoiets kan je dochter ook wel hebben. hebben 'overgehouden' aan die breuk.
ik hoop echt voor jullie dat het goed komt.
groeten albana

Lieuwkje2

Lieuwkje2

06-11-2008 om 11:22 Topicstarter

Fysio geweest

De revalidatie arts heeft haar voet bekeken en gevoeld en gekeken hoe ze loopt. Hij kwam tot dezelfde conclusie als jullie. Ze heeft zichzelf verkeerd lopen aangeleerd. Ze heeft nu oefeningen meegekregen hoe ze goed met de krukken moet lopen. En eind volgende week moet ze weer terug komen. Dan wil hij dat ze zo snel mogelijk met 1 kruk kan lopen en daarna zonder. Ik ben een heel stuk gerust gesteld. Hij heeft goed uitgelegd wat er gebeurt is en hoe ze zo snel mogelijk weer kan leren om goed te lopen.
Groeten Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.