Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

06-11-2009 om 11:19

Ziek van de spanning

Kind is regelmatig helemaal misselijk/ziek van de spanning. Heeft iemand hier tips voor? Ik voel mij namelijk helemaal schuldig als ik kind naar school of sporten stuur (en dan fris en vrolijk weer terugzie).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

06-11-2009 om 11:35

Als het maar enigzins lukt

stuur hem dan, zeker omdat hij ook steeds moet ervaren dat het ervan overgaat en op den duur leert herkennen hoe dat voelt als het van de spanning komt.
Mijn zoon had dit ook: op de ochtend dat hij sinterklaas op school kreeg, op de ochtend dat we op vakantie gingen. Helemaal ziek, slap, misselijk. En buikpijn. Het duurde een tijd voor we doorhadden dat het spanning was. En dat het ineens op kan klaren. Hij heeft het nu nooit meer.

Lou

Lou

06-11-2009 om 12:22

Elke woensdag raak

Bij mijn dochter is het elke woensdag raak, tot laat in de avond: buikpijn, hoofdpijn, misselijk, boos. Ze weet ondertussen zelf ook dat het komt door het gehate schoolzwemmen op donderdag. Ik vertel haar dan gewoon eerlijk dat ze juist op donderdag wel naar school moet (want dat is natuurlijk de insteek: mam ik voel me zo ziek, ik denk dat ik morgen beter thuis kan blijven), omdat het alleen op die manier kan slijten. Want vaak valt het mee, en daar heeft ze dan de volgende week weer wat aan, is mijn redenering. Niet dat het helpt overigens, tot nog toe. Dus ik lees met je mee!

groet,

Lou

Pippin

Pippin

06-11-2009 om 13:48

Buikademhaling

Hier heeft het enorm geholpen om het kind buikademhaling te leren. Juist op spannende momenten gaan ze vaak verkeerd ademen. En dan dingen tegen jezelf zeggen als: 'Ik kan het wel, als ik er ben valt het weer mee, vorige week is het ook gelukt, ik voel me nu rot, zometeen gaat het weer beter
Misschien is kinderyoga een idee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.