Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

28-10-2009 om 00:19

Ziekte van chron bloed was goed,maar toch voel ik wat

Ik heb vorige week de uitslag van mijn bloed gehad
bij de internist voor mijn chron(gekregen na zwangerschappen/bevallig)),ik vertelde de internist dat ik al een paar weken last had van mijn darmen,ze zei als dit aanhoud moet je bellen,want er kan ook een vernauwing zitten,dat kunnen we niet aan het bloed zien,op zich gaat het nu wat beter(stoelgang),maar ik blijf iets voelen onderin rechts van mijn buik,niet dat het erg pijn doe,maar toch heb ik het idee dat daar een ontsteking of vernauwing ofzo zit!
Nu begrijp ik dat jullie zouden zeggen bel de internist,maar ik ben bang voor een operatie,dus durf eigenlijk niet te bellen(mijn moeder heeft de ziekte ook en heeft jaren met buikpijk gelopen zonder naar de dokter te gaan en moest ook vrij snel geopereerd worden toen bekend had dat ze chron had,door te lang rondlopen)) en een darmonderzoek valt op zich mee vind ik(endoscopie),maar wat je van te voren op moet drinken krijg ik echt niet weg(moest de vorige keer huilen omdat ik het niet wegkreeg,zo vies),dus maak me al de hele dag druk en weet ook niet of zo'n zeurend gevoel op dezelfde plaats op een vernauwing of ontsteking kan duiden(ik bedoel heb vaker krampen en buikpijk,hoort erbij,maar h wat ik nu voel is op 1 plek rechtsonder in mijn buik!
En heb ook nooit een dunne darmonderzoek gehad,zo'n slangetje door je mond,alleen een echo en een endscopie!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar de ha

Hoi Karin,

Naast Crohn kun je natuurlijk ook best wel last hebben van de cyclus of blinde darm (om maar een paar voorbeelden te noemen)

Ik zou eens bij de huisarts afspreken, dan kan die het bekijken.

Tinus_p

Tinus_p

28-10-2009 om 09:33

Arts

karin:
"Nu begrijp ik dat jullie zouden zeggen bel de internist,maar ik ben bang voor een operatie,"
Toch is naar de arts gaan de beste oplossing. Bang voor een eventuele operatie of niet.

amk

amk

28-10-2009 om 09:54

Arts

want wat win je met wachten: de hoofdprijs een mogelijk nog zwaardere en vervelendere operatie. En misschien is er helemaal niet zo veel aan de hand, en maak je je nu druk om niets.

als je er zo'n moeite mee hebt met dat drankje geef dat dan ruim van te voren aan en bespreek het met de apotheek, ook in het ziekenhuis kan dat. Er zijn veel oplossingen te bedenken. Maar standaard is de makkelijkste handeling voor het ziekenhuis, daar wil je van afwijken om het voor jou makkelijker te maken.

Salie

Salie

28-10-2009 om 10:08

Hier ook crohn

Hoi Karin,
Je schrijft dat je bloeduitslagen hebt gehad? En in je titel schrijf je dat de uitslagen goed zijn. In principe kan je er dan vanuit gaan dat er geen ontstekingen zijn. Dat is al fijn.
Ik zou zeker even contact opnemen met je arts. Laat je goed nakijken.
Ik heb zelf ook Crohn. Ik heb ook weleens gedacht van ojee er zit iets het is niet goed, maar dan zag mijn bloed er ook goed uit. Ik heb de ziekte sinds mijn zeventiende en weet inmiddels welke pijnen er wel of niet bij horen. Ik heb soms pijnen, dat als je niet zou weten wat het is je de ambulance zou bellen. Gelukkig weet ik dan dat het over gaat en bij mij hoort.

Een ding heb ik wel geleerd. Bij twijfel, dring aan bij je arts op onderzoek, zodat hij of zij je gerust kan stellen. En zeg waar je bang voor bent. Voor bijna alles is een oplossing hoor.
Sterkte en bel vandaag nog hoor.
Gr. Salie

Salie

Salie

28-10-2009 om 10:08

Hier ook crohn

Hoi Karin,
Je schrijft dat je bloeduitslagen hebt gehad? En in je titel schrijf je dat de uitslagen goed zijn. In principe kan je er dan vanuit gaan dat er geen ontstekingen zijn. Dat is al fijn.
Ik zou zeker even contact opnemen met je arts. Laat je goed nakijken.
Ik heb zelf ook Crohn. Ik heb ook weleens gedacht van ojee er zit iets het is niet goed, maar dan zag mijn bloed er ook goed uit. Ik heb de ziekte sinds mijn zeventiende en weet inmiddels welke pijnen er wel of niet bij horen. Ik heb soms pijnen, dat als je niet zou weten wat het is je de ambulance zou bellen. Gelukkig weet ik dan dat het over gaat en bij mij hoort.

Een ding heb ik wel geleerd. Bij twijfel, dring aan bij je arts op onderzoek, zodat hij of zij je gerust kan stellen. En zeg waar je bang voor bent. Voor bijna alles is een oplossing hoor.
Sterkte en bel vandaag nog hoor.
Gr. Salie

Salie

Salie

28-10-2009 om 10:09

Huh

Heb echt maar een keer op verzenden gedrukt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.