Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

gieter

gieter

26-01-2010 om 19:57

Zo lang wachten voor afspraak zh

Begin januari was ik met onze zoon bij de huisarts i.v.m. zijn knie. Huisarts gaf me een verwijsbrief mee voor orthopeed. Ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken. Dat kon niet. Ik moest de brief opsturen en zou dan een afspraak thuis gestuurd krijgen. Afijn, eindelijk vandaag kwam de brief met dag en tijd. Ik kan terecht op 19 april.
Dat is verdorie pas over 3 maanden!!!!
Kan dat wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

26-01-2010 om 20:24

Opties

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'kan dat wel' maar vziw heb je nu vier opties: je huisarts bellen en vragen of zij/hij de afspraak kan versnellen, een ander zh proberen, via je verzekering een ander zh zoeken of je er bij neerleggen en ontzettend lang wachten.

In actie komen

je verzekering of je huisarts kan een versnelling bewerkstelligen.

Wellicht dan niet bij dezelfde orthopeed.

Je kunt zelf ook speuren waar sneller mogelijkheden zijn: http://www.kiesbeter.nl/Zorgverleners/ziekenhuizen/resultaat/tabel/

Afhankelijk van het soort verzekering dat je hebt kun je natuurlijk zelf ook gaan en staan waar jij wilt. Maar dat zou ik ook even checken bij je verzekering.

koentje

koentje

27-01-2010 om 09:59

Bel

eerst gewoon eens met het z.h? Volgens mij wordt er niet goed gekeken en misschien kun je daar de afspraak versnellen.

Hillary

Hillary

27-01-2010 om 12:32

Shoppen

Kijk eens op van die vergelijkingssites, er staat hierboven eentje genoemd en ik heb gekeken op independer. Moet je toevallig in Delft zijn? Daar hoef je niet eens aan te beginnen. In september belde ik voor orthopeed zoon, kon in januari terecht. Kon niet shoppen omdat hij daar al onder behandeling was. In december belde ik voor kaakchirurg echtgenoot, kon in april terecht. Is naar Bronovo in Den Haag gegaan, kon binnen 2 weken. In januari belde ik voor oogarts dochter, kon in april terecht. Is naar oogheelkunde in Rijswijk gegaan, kon binnen week.

100%mama

100%mama

27-01-2010 om 17:08

de assistente van de HA de afspraak laten maken. Je kan ook bij de meeste ziekenhuizen via internet een afspraak maken, hier is al meerdere keren gebleken dat deze dus eerder was als dat ik telefonisch een afspraak maak. En anders kan je idd het beste gaan "shoppen". Op internet kan je vaak zien wat de wachttijden zijn op hun webpagina.

Lynna

Lynna

28-01-2010 om 06:25

Orthopedie

Ik zag laatst op tv dat aan de alarmbel werd getrokken. De wachttijd voor een nieuwe afspraak loopt al op tot een half jaar en de verwachting is dat dat nog wel langer gaat duren. Er worden te weinig orthopeden opgeleid, dat is het ene probleem. Het andere probleem is dat er steeds meer mensen een knie/heup operatie nodig hebben.

Het lijkt dus of je juist gelukt hebt dat je al over 3 maanden terecht kunt

Maar ik zou zeker gaan "shoppen", ik kan me heel goed voorstellen dat je met je zoon niet zo lang wilt wachten!

gieter

gieter

28-01-2010 om 20:54

Bedankt

Jullie hebben me op wegen gewezen die ik zelf niet zo snel zou bewandelen, omdat ik ze niet kende. Maar ik heb de huisarts gebeld en ze zou kijken wat ze voor me kan betekenen. Anders ga ik zelf gerichter zoeken via ziektenkostenverzekering enzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.