Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

PMSje

PMSje

12-08-2009 om 19:30

Zo last van pms, iemand tips/advies

Het is weer zover..... pfffff ik moet over een aantal dagen ongesteld worden en ik heb toch zo'n last van PMS. Ik kan werkelijk niets hebben, heb een heel kort lontje, val vaak (ontrecht) uit tegen de kinderen. Het huilen staat me nader dan het lachen. Ik ben me er heel erg van bewust maar het lukt me niet om het rotgevoel te negeren. "s avonds voel ik me dan weer schuldig over de dag. Vooral mijn ongeduldheid tegenover mijn kinderen vind ik zo erg. Ik heb ooit op aanraden van een vriendin eunisbloem geslikt maar ik heb het idee dat dit niet helpt. Heeft iemand van jullie nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
flower

flower

13-08-2009 om 09:44

Anticonceptie

Slik je toevallig anticonceptie?

Ik heb jaren behoorlijke last gehad van PMS en het destijds niet als zijnde PMS herkent. Kort lontje, tot het agressieve zelfs, mopperen en zeer weinig kunnen hebben, ongeduldig en gefrustreerd. Ik slikte toen al jaren de pil.

Sinds ruim 2 jaar heb ik de Mirena spiraal. En mijn buien verdwenen op slag. Dat heeft mijn leven echt een stuk aangenamer gemaakt.

Als jij zo'n last hebt van PMS, dan zou ik dit zeker eens voorleggen aan je huisarts.

Sterkte!

Mamba

Mamba

13-08-2009 om 12:12

Wat bij mij werkt:

Easy on the sugar! Ik begin hier een week voordat ik verwacht ongesteld te worden en sindsdien hebben mijn huisgenoten minder last van me.
Suc6!

PMSje

PMSje

13-08-2009 om 15:31

Reactie

Allemaal alvast bedankt voor je reactie.

Flower
Ik slik al jaren de pil niet meer maar destijds had ik er ook al last van. Dus herken het wel. Ik moet wel zeggen dat het de laatste jaren erger is geworden (ben nu 38 jaar) Het is soms ook met vlagen. Vandaag gaat het een stuk beter. Maar dat gefrustreerde en dat gemopper wat jij beschrijft dat heb ik ook. Ik hoor mezelf dan zo mopperen maar kan me op de een of andere manier niet inhouden.

Mamba, je bedoelt dat je dan bijna geen suiker meer neemt in de laatste week? Tja, ik doe mijn best maar juist de week voor mijn ongesteldheid kan ik zo snaaien. Ik probeer me in te houden maar mijn lichaam hunkert zo naar chocola ļ.

Harmke, ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen. Gebruik jij nog een bepaald merk en hoe is je dosering?

PMSje

PMSje

13-08-2009 om 21:42

Harmke

Dank je voor je snelle reactie. Ik ga het komend weekend meteen kopen, ik denk dat ik eerst die van de Hema ga proberen. Toevallig gebruikt een kennisje van mij ook sinds kort vit. B ivm. een aantal klachten (in dit geval erge hoofdpijnen, het gaat hier om een man) De huisarts raadde hem dus aan om vit. B te slikken en ook hij voelt zich vele malen fitter en heeft geen klachten meer.

Het zijn idd. stemmingswisselingen en als de scherpe randjes maar weg zijn. Dan ben ik al blij! Nogmaals bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.