Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

23-05-2012 om 22:36

Zonne-allergie

Tangozoon heeft last van zonne-allergie: rode vlekken op de huid en jeuk. Nu was hij vandaag bij een vriendje en deze moeder had er iets opgedaan. Het was volgens haar iets van de Etos dat speciaal voor zonne-allergie was. Ik dus naar Etos maar daar hadden ze alleen iets van Calendula, wat ik uiteindelijk wel heb genomen, maar volgens Tangozoon hielp de creme bij het vriendje veel beter. Iemand een idee wat het voor spul kan zijn geweest? Misschien iets van de apotheek o.i.d.?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Open deur

Even bellen met de moeder van het vriendje om te vragen wat het dan was ?
G

Ja, vragen bij die moeder

En wellicht als handige tip hier neer zetten? Ondanks alle voorzorgen gisteren begon het probleem zich hier ook alweer te manifesteren

P20

bij mij helpt P20 tegen de zonneallergie

of (stuk voordeliger mn bij de action of zeeman) ambre solaire clear protect, deze is alleen niet zo watervast als P20 (dat smeer je smorgens op en dan hoef je niet meer), maar toch goed spul

Zowel de P20 als de ambre solaire geven erg af als het nog nat is, dus je moet ´s ochtends wel even in een oud shirt (of donkere kleding) lopen tot het is ingetrokken.

Annet

Annet

25-05-2012 om 15:50

Wat hier helpt

Om zonneallergie te voorkomen, helpen bij oudste: P20, Vision en goedkope sensitive zonnebrand factor 20 van de Aldi in spray.
Om zonneallergie te verlichten hebben wij altijd gel van Aloe Vera gebruikt, dat moet dan wel zo puur mogelijk zijn, meestal 98%. Geen idee of de Etos dat verkoopt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-05-2012 om 16:09

Zonne-allergie

Ik had ook veel last zonne-allergie. Wat bij mij helpt is ten eerste mijn huid al vroeg in het voorjaar langzaam aan laten wennen aan zonlicht en ten tweede preventief beginnen met Urtizon Complex korreltjes (homeopathisch). Deze korreltjes blijf ik gedurende de zomer gebruiken. Tevens slik ik preventief iedere dag een anti-histamine tabletje ter voorkoming van allerlei overgevoeligheidsreacties.
Daarnaast een goede zonnebrandcreme met hoge bescherming (niet alleen UVB, vooral ook UVA) gebruiken; Vision bevalt mij het beste. Eucerin en La Roche Posay hebben ook zonnebrandmiddelen speciaal voor mensen met zonne-allergie; zonder parfum, bewaarmiddelen en vetvrij. Te vette zonnebrandcreme verergert zonne-allergie.
Mocht ik toch last krijgen van uitslag en jeuk gebruik ik of Cardiflor of No-Ad Aloe Vera Gel (in de koelkast bewaren; lekker koel) en ik neem een extra dosis Urtizon.
Uiteraard probeer ik toch ook zoveel mogelijk uit de zon te blijven (ik word toch niet bruin) maar sinds ik deze produkten gebruik heb ik geen last meer gehad van zonne-allergie. Succes!

oregano

oregano

27-05-2012 om 19:45

Enige wat bij mij helpt: piz buin allergy

Ik bestel het via internet, factor 15 en 30. Dit merk is het enige wat bij mij werkt, al van alles daarvoor uitgeprobeerd met de allergie bleef altijd terugkomen. Maar sinds een paar jaar niet meer, sinds ik dat spul heb ontdekt van piz buin, hoera!
Groeten oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.