Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Miep

Miep

08-08-2009 om 18:32

Zoon 6 enorm veel pijn bij plassen

Zoon van 6 had vandaag ontzettend veel pijn voor en vooral ook tijdens het plassen. Gillen, springen etc. Piemel was ook helemaal dik. Na het plassen was het weer wat beter. We zijn toch even naar de huisarts geweest en die zag er niks meer aan. Pijn was toen ook zo goed als over (dat is altijd fijn he(- Urine ook getest, bleek niks mis mee. Haar advies was, schoonmaken met een spuitje met water. Zijn voorhuidje zit nl nog helemaal dicht. Over hormoonzalf was ze nogal sceptisch ('je kunt het proberen').

Wie weet wat de oorzaak van deze gillende pijn kan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voorhuidje

Ik zou toch willen dat een kinderarts even naar dat voorhuidje keek. Ik heb het idee dat de opening om te plassen zo klein is omdat de voorhuid de opening afsluit.
Ik heb eens een jongetje meegemaakt met hetzelfde probleem. Het is heel pijnlijk.De urine kan niet weg en "hoopt op". Dit mannetje is toen besneden, ook om ontstekingen te voorkomen.
Veel jongetjes van 6 hebben een strak voorhuidje, maar soms is het echt tè strak.

Voorhuidje inderdaad

Ik zou zeker teruggaan naar de huisarts en een verwijzing naar de uroloog vragen. Jouw verhaal klinkt als een te krappe voorhuid. Zoonlief had dit ook, als hij ging plassen werd zijn piemeltje heel dik omdat de plas niet goed door het ieniemieniegaatje naar buiten kon. Dit deed hem veel pijn. Ook had hij regelmatig een ontsteking aan zijn voorhuidje. Een schimmelinfectie ook heel vaak, want je kunt het domweg niet schoonmaken! Op een gegeven moment vond ik het genoeg en heb er bij de huisarts op gestaan dat hij doorverwezen werd naar de uroloog. Deze wierp 1 blik op zijn piemel en zei toen, jochie wat een pijn zul jij hebben, we gaan je helpen.
Hij is besneden (hij was toen 3,5) en eerlijk is eerlijk, de 1e 2 dagen daarna zijn niet leuk, veel pijn maar dat was het dan ook wel! Geen zere piemel meer, geen pijn bij plassen en een prachtig besneden piemeltje.
Dus misschien heeft je zoontje nu een schimmelinfectie aan zijn piemel waardoor het extra pijn doet. Ik zou zeker een verwijzing vragen naar de uroloog.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.