Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jannie K

Jannie K

15-08-2009 om 20:35

Zoon heeft diabetes type 1

Vandaag is onze zoon van 10 jaar opgenomen in het ziekenhuis met diabetes type 1. Is er iemand met kinderen met dezelfde ziekte die me een beetje gerust kan stellen? We zijn allemaal nogal lam geslagen en ik kan alleen maar "blindheid" googelen....ik maak mezelf helemaal gek!
Jannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen kinderen maar

Ik heb geen kinderen maar was toevallig een aantal geleden op vakantie met een jongen van 26 die sinds zijn negende diabetes heeft. We hebben wat gekletst over hoe het met zijn gezondheid gaat en hij ondervindt er weinig last van. We waren trouwens op een groot muziekfestival en ook daar hield hij het allemaal makkelijk bij, hij had een speciaal koelzakje voor zijn insuline. Ook had hij een identiteitsplaatje om zijn nek met informatie over zijn diabetes en waren zijn reisgenoten op de hoogte van wat te doen als hij zich niet lekker zou voelen.

Natuurlijk loop je risico op problemen met je ogen, nieren en zenuwen in je voeten maar de diabetes controle is steeds beter en er zijn veel mensen die een goed en bijzonder actief leven mee leiden.

Mariel

Diabetes

Kijk eens op de site van het diabetesfonds, daar staat veel informatie op. Ik ken meerdere kinderen met diabetes en er is goed mee te leven.

bertje1

bertje1

16-08-2009 om 21:21

Sterkte

het is een zeer vervelende ziekte, ik denk dat het heel belangrijk is dat hij het zelf vanaf het begin goed 'onder de knie' krijgt en vooral: accepteert. Bij de diabetesvereniging hebben ze 'vakantiekampen' waarin van alles geleerd wordt. Je zult naar een dietiste moeten en veel info krijgen over voeding en koolhydraten. Niet alleen voeding maar ook emoties, warmte, stress, hormonen doen iets met de bloedsuiker. Heel lastig allemaal en ik denk dat je in het begin denkt dat je er niet meer uit komt! Laat het een beetje over je heen komt en langzaam zul je info verzamelen. Laat hem zo gezond mogelijk leven, dan kun je heel oud worden zonder complicaties.
succes

Polly Shearman

Polly Shearman

17-08-2009 om 12:49

Sterkte

Paar maanden geleden ontdekte wij ook dat een van onze zoons een chronische ziekte heeft, dat is super schrikken in het begin. Je voelt je waarschijnlijk overvallen door de info. Maar het went, echt waar!
Natuurlijk hoort een kind niet ziek te zijn, en zou je het met alle liefde van hem over nemen, maar gelukkig zijn kinderen ook flexibel, en de hele apotheek aan medicatie in huis hebben went ook. En je leert weer te genieten van de simpele dingen, als hij een goede dag heeft bijvoorbeeld.
Heel veel sterkte de komende tijd, mee lezen op een forum helpt misschien wel. Oh waarschijnlijk krijg je een eigen diabetesverpleegkundige toe gewezen, die kan je altijd bellen of mailen met vragen, gewoon doen! alles wat je weten wilt. Dat helpt!
sterkte~!

groet, Polly

Jannie K

Jannie K

18-08-2009 om 07:19

Bedankt alvast

Hallo,
we zijn nu nog vaak bij onze zoon in het ziekenhuis, het infuus mag vandaag weg, en gisteren is hij zelf begonnen met spuiten. Het gaat eigenlijk best goed! "We" hebben inderaad een hele leuke diabetesverpleegkundige en die heeft het eea uitgelegd aan ons. De eerst schrik zat nog goed in de benen toen ik het eerste berichtje schreef, maar dat ik nu al aardig bijgetrokken. ( toch vreemd dat je je zo snel kunt aanpassen aan een situatie) We kunnen dit!
groetjes Janie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.