Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zoon van 12 opeens snotterig/ niezerig/bloedneuzen...allergie?

2 weken terug zaten we een paar dagen in oma's familievakantiehuis en werd oudste (12) opeens erg snotterig 's nachts. Veel snuiten, neus dicht, niezen.

In de slaapkamertjes van het huis ligt vloerbedekking, en ik heb al vaker tegen oma gezegd dat we een nieuwe stofzuiger moeten kopen, het ding wat er staat zuigt maar matig. We dachten dus dat zoon wart gevoelig reageerde op iets stoffigs.

Eenmaal thuis is het nog niet over. Hij had ook last van een dichte neus op de golfbaan (pollen??) Maar ook hier in huis, boven, waar vloerbedekking ligt. Maar wat bleek, toen ik zonet de stofzak van de stofzuiger verving: die had er scheef ingezeten, waardoopr alle filterts waren dichtgestoft (en vandaar dat ie de laatste weken zo matig zoog).

Dus misschien toch ioets van stof? Ik ga zometeen gelijk nog een keer bvoven zuigen, en kijken of het beter gaat. maar herkent iemand deze klachten? Hij heeft nog nooit eerder allergisch gereageerd op at dan ook. De laatste 2 nachten was ie 's nachts zo aan het snuiten dat ie ook nog eens een paar mega-bloedneuzen kreeg, dus echt leuk is het niet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

11-06-2009 om 16:08

Zou zomaar kunnen, allergie

Of toch verkouden, dat kan natuurlijk ook. Bij de nodige ervaring voelt een kind zelf wel wat het verschil is tussen allergie en verkoudheid. Maar ja, zover ben je gelukkig niet. Je zou een zelfzorg-antihistaminicum kunnen geven. Helpt dat, dan is het in elk geval allergie.
Tsja, en wat je dan moet doen hangt van de klachten af. Begin met de huisarts.

IngridT

IngridT

11-06-2009 om 18:45 Topicstarter

Dank je kaatje, (half ot)

we zullen het even aanzien voor ik evt naar de huisarts stap. maar ik vond het zo raar dat je zomaar opeens als bijna-puber begint te reageren op dingen waar je vroeger geen last van had...

Licht ot...ik ben je mailadres kwijt! Mail me nog eens een keertje?! En kom (als je tijd en zin hebt) nog eens langsgewipt voor de zomervajkantie begint!

Ingrid

Ingridt

Dat kan heel prima, dat op z'n 12e allergieën opduiken. Mijn schoonmoeder heeft flink hooikoorts. Kwam voor het eerst tot uiting zo rond haar 60e. Voordien nooit last gehad. Echtgenoot en middelste zoon bouwen het idem dito op (zowel stof, pollen, katten, honden als voedselallergie). Als ik jou was zou ik toch even langs de apotheek gaan voor een vrij verkrijgbare (niet verslavende) neusspray, of antihistaminicumtabletjes. Behalve dat verstopte neuzen loeivervelend zijn, loopt je zoon er wellicht ook nog slaaptekort van op. En je voelt je al zo beroerd met die verkoudheidsklachten. Sterkte d'r mee.

Puck2

Puck2

12-06-2009 om 13:15

O ja hoor ingrid

Ik had tot mijn 12e/13e ook nergens last van en ineens was de hooikoorts daar. Tot mijn 28e heb ik altijd katten gehad en ineens werd ik allergisch voor katten. Zoals al eerder gezegd: een allergie bouw je op en kan zo maar ineens tot uiting komen.

IngridT

IngridT

12-06-2009 om 13:38 Topicstarter

Okee.

Ik zal het eens laten checken bij de huisarts, en misschien inderdaad alvast maar iets anti-hista-dinges-achtigs bij de apotheek halen voor tot die tijd. Ik vind de laatste week iedere ochtend minstens 10 volgesnoten tissues naast zijn bed....

Ingrid

Wilma

Wilma

18-06-2009 om 11:59

Hoe is 't nu?

Er is bijna een week voorbij. Is hij nu minder snotterig, dan kan het nog een verkoudheid ofzo geweest zijn. Is 't nog hetzelfde en heb je er al wat mee gedaan in de zin van dokter of druppeltjes ofzo ??

Groetjes,

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.