Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

-Kaatje-

-Kaatje-

01-04-2010 om 11:37

Zoon van 8 last van gezwollen tandvlees bij kies

Wie o wie herkent dit?
Onze zoon van 8 heeft sinds 2 dagen last van gezwollen tandvlees bij een van zijn kiezen. De zwelling heeft dezelfde kleur als de rest van zijn tandvlees.
Hij heeft er bij vlagen flinke pijn van.

Helaas is de tandars een aantal dagen dicht voor de Pasen, dus daar kunnen we niet terecht.

Vandaar dat ik hier mijn licht opsteek, wie weet heeft iemand een tip voor ons?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

01-04-2010 om 12:42

Spoed

Vanwege de flinke pijn kun je volgens mij ook de speodtandarts bellen,hoor.Sterkte!!!
Groetjes,bastet

Moontje

Moontje

01-04-2010 om 23:14

Ervaring

Gezwollen tandvlees kan ook op een lichte ontsteking wijzen. Ik heb dat op één plekje met enige regelmaat. Alleen door heel frequent te flossen en die pocket continue schoon te houden blijft het pijnloos.
In het andere geval zal het een infectie zijn. Dan zal hij beslist meer pijn hebben, misschien een kloppend gevoel ervaren, en wanneer je bijv. met een tandeborstel tegen de tanden daar aanklopt veel pijn ervaren. In dat geval moet je naar de tandarts!

Puck

Puck

02-04-2010 om 10:09

Tandarts

Als het een ontsteking is kan het ook je zenuw aantasten. Naar de spoedtandarts dus!

100%mama

100%mama

02-04-2010 om 15:28

Het ligt eraan

Is het het tandvlees wat werkelijk rondom de kroon ligt is het waarschijnlijk geirriteerd tandvlees en doet een tandarts er niets aan. Schoonhouden en spoelen met Bocasan zal dan de remedie zijn. Is het een bult meer richting de wortel dan doe je er goed aan de spoeddienst te bellen, dan kan de zenuw onstoken zijn en is er pusvorming die een uitweg zoekt en in dit geval een bult die in een later stadium openbreekt.

Overigens is het niet zo dat ontstoken tandvlees een senuw ontsteking kan geven. Een zenuw onsteking heeft hele andere oorzaken. Andersom kan wel. Heb je een zenuwontsteking dan kan je wel ontstoken tandvlees krijgen.

Probeer idd met de achterkant van een koffie lepel op de kies, de kies ernaast te kloppen. Geeft dit een zeer pijnlijke reaktie naar de kaak toe dan kan je niet wachten tot na Pasen.

Het is natuurlijk via het net altijd moeilijk te beoordelen, maar zoals je het schijft denk ik aan het eerste senario en dan zal je even langs de drogist of apotheek moeten.

Sterkte hoor voor je kind.

100%mama

100%mama

02-04-2010 om 15:29

Nog 1 vraagje

heeft hij beide "grote" kiezen en zit de bult aan de zijkant of achter de laatste kies?

-Kaatje-

-Kaatje-

06-04-2010 om 09:30

100%mama

Sorry lees nu pas de berichtjes.

Bij mijn zoon is het tandvlees wat werkelijk rondom de kroon ligt gezwollen en echt aan de zijkant van zijn kies.

Ik hoor hem bijna niet meer over pijn, we houden het goed schoon. Maar ga vandaag wel de tandarts bellen (volgens mij is hij er weer) voor advies.

In ieder geval bedankt voor de reacties!!

100%mama

100%mama

06-04-2010 om 09:47

-kaatje-

Yep, zeggen wij patienten ook altijd, bij twijfel....bellen. Zoals je het schrijft lijkt het mij geirriteerd tandvlees, maar nogmaals is dit zo niet goed te zeggen zo natuurlijk. Ik zou ook even bellen hoor, laat je het weten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.