Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beertje

beertje

16-04-2009 om 21:04

Zoon van 9 moet de laatste inenting is er ontzettend bang voor. iemand tips?

Hoi,

Mijn zoon van bijna 9 moet eind april de beroemde (althans hier) "cola-prik", ofwel de laatste inenting. Dit wordt in de sporthal gedaan en de kids staan dan in rijen te wachten op hun beurt voor de inenting.Nu is mijn zoon echt panisch voor prikken en dan druk ik mezelf nog zacht uit. In december kreeg hij een oproep voor de griepprik, dus wij naar de dokter toe. Nou....er waren voornamelijk oudere mensen en die kwamen rollend met hun rollator kijken waar al dat gebrul toch vandaan kwam Hij krijste echt de hele boel bij elkaar, verzette zich hevig en omdat hij best sterk is, duurde het te lang voordat de prik gezet werd waardoor hij nog meer overstuur raakte. Ik kreeg er enorme klots-oksels van!

Nu heb ik de GGD al gebeld en de situatie uitgelegd. Ze hebben dit soort kinderen wel vaker en hebben er een apart kamertje voor en een kind met extreme angst mag dan ook gelijk doorlopen en hoeft niet te wachten. Mooi geregeld dus. Maar nou zit ik nog met het moment dat het allemaal gaat gebeuren. Ik vertel het hem pas op de prikdag zelf zodat hij er geen slapeloze nachten van zal hebben en dat hij er niet teveel over na kan denken. Maar hoe breng ik het en kan ik zelf rustig en kordaat blijven

Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en heeft een goede tip!
ps....ik ben zelf helemaal niet bang voor prikken dus heb dat niet aan hem overgedragen ofzo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

16-04-2009 om 22:15

Omkopen?

Iets beloven dat hij heel graag wil, een kadootje of een dagje uit of zo. Maar dat hij dan alleen krijgt als hij een grote jongen is en niet de boel bij elkaar schreeuwt?
Pedagogisch niet verantwoord, ik weet het. Maar hier heeft het laatst prima gewerkt

Prulletje

Zalfje

hoi, mijn dochter is erg bang bij de tandarts en moest wat tanden eruit laten halen, maar was erg bang ( is zelfs al een keer naar buiten gelopen toen ik nog in de stoel zat, nu heeft hij een zalfje dat hij op het tandvlees smeert en dan voelt ze de prik niet, ze huilde wel omdat ze het heel eng vind maar krijste niet zo hard als zonder zalfje, misschien is dat iets om voor te stellen.
suc6 weet hoe erg het is om dit weer te moeten doen voor je kind. krulleke

Emla zalf

Wij gebruiken voor onze zoon (bijna 6, syndroom van Down) altijd emla-zalf. Via de huisarts bij de apotheek op te halen. Deze zalf verdooft de plek, zodat je zoon de prik zelf niet voelt. (ze noemen het wel eens toverzalf)
Wat wellicht ook kan, is met de GGD overleggen dat je de prik op een andere tijdstip op hun kantoor komt halen. Is het niet zo massaal. Zoon krijgt de griepprik ook nooit op de grote-prikdag. Ik ken zelf een jongen waar de wijkverpleging hem thuis kwam prikken.
Judith

Peetje

Peetje

18-04-2009 om 21:25

Of zoals hier:

Hoi,

Ook hier de "uitnodiging" voor zoon. Wij gaan niet; wel prikken hoor maar niet in die rij in de sporthal (of weet ik waar). Nee, hier (grote stad) is er elke eerste woensdag van de maand van 13.30 tot 14.30 "prikspreekuur". Dus zonder afpraak kunnen dan de vaccinaties worden gehaald. Misschien even navragen bij de GG&GD? Hier maakten ze destijds op het cb er een groot probleem van dat ik jongst later liet prikken. Ooit de GG&GD gebeld over t maken van een afspraak en daar een hele relaxte dame die me dus dit uitlegde....

Succes,
groeten Peetje (met zoon die niet omgekocht blieft te worden, hij wil grwoon geen prik...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.