Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

May

May

21-09-2009 om 10:39

Zoontje dikke pijnlijke gewrichten

Sinds een paar maanden klaagt mijn zoontje over pijn aan twee vingers en zijn linker pols gewricht .soms is het wat dik en rood en doet het hem pijn bij het bewegen.

Het kan ineens veel minder zijn of zelfs even helemaal weg.Ik heb nog geen tijd gehad om met hem naar de huisarts te gaan maar wil dit nu wel gaan doen.

Komt iemand dit bekend voor ,wat zou het kunnen zijn?

bedankt voor het reageren,

May


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

21-09-2009 om 11:54

Heel rap naar de huisarts

Al een paar maanden periodes last en nog steeds geen tijd voor de huisarts? Persoonlijk vind ik dat je dan nu maar even heel rap tijd moet gaan maken, want dit klinkt absoluut niet goed. Ik wil je niet bang maken, maar mijn eerste ingeving is toch iets richting reuma. Succes, gaan hoor!

May

May

21-09-2009 om 12:01

Puck2

hai,

even wat uitleg.Omdat het periodes weg is denk je er niet meer zo aan.Dan gaan de gebruikelijke dingen voor.Zo gaat dat.Hij heeft een vorm van autisme zijn zusje ook dus dat slokt de tijd aardig op.Toaal hebben we 4 kinderen dus vandaar.

De klachten blijven terug komen dus vandaar mijn ongerustheid .

Groetjes,

May

ayla

ayla

21-09-2009 om 12:49

Mijn eerste gedachte

zijn ontstekingen en dan denk ik ook aan jeugdreuma, dus dan zou ik heel snel een afspraak bij de ha maken

May

May

21-09-2009 om 13:24

Bedankt

jullie bevestigen mijn gevoel.hoop natuurlijk dat we er naast zitten.Vrijdag kunnen we terecht bij de huisarts.

Bedankt voor jullie reacties tot zover.

ayla

ayla

21-09-2009 om 14:59

Ligt het aan mij

maar ik zou zorgen dat ik morgen bij de huisarts zat en niet tot vrijdag wachten, je weet dat hij al maanden last heeft van pijnlijke gezwollen gewrichten. je hebt zelf een vermoeden en daar word je niet vrolijk van, dan wacht je niet nog een week?

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 15:09

Precies ayla

Ik zou ook zorgen dat ik morgen bij de huisarts zat, dan moeten er maar anderen dingen even voor wijken. Dit lijkt me belangrijk genoeg om zo snel mogelijk actie te ondernemen. En ik hoop dat je bange vermoedens niet juist blijken te zijn.

miranda

miranda

21-09-2009 om 15:42

Heel snel

naar de huisarts!!! Als je zoontje er al maanden mee loopt en het blijkt ook echt om jeugdreuma te gaan dan word de kans op schade aan gewrichten steeds groter!
Mijn dochtertje hebben ze anderhalf jaar laten lopen met ontstoken gewrichten voordat duidelijk werd dat het om jeugdreuma ging en die heeft al schade aan pols en vinger! Ik wil je niet bang maken maar het is wel heel belangrijk dat er snel gehandeld word! (ook door arts)

Sterkte Gr. Miranda

May

May

21-09-2009 om 15:52

heb het verhaal gedaan aan de doktersassistente en er is vrijdag plaats.

Ik ben blij dat jullie meedenken.

May

Bennikki

Bennikki

21-09-2009 om 17:03

Tsjonge

Als ik 's ochtends bel voor mijn kinderen kan ik bij de huisarts ALTIJD dezelfde dag nog terecht. Ook al gaat het om iets simpels. Wachten tot vrijdag? Ik geloof dat ik nu maar eens extra tevreden ga zitten zijn over onze dokter!

Sterkte May, hopelijk valt het mee..
Bennikki

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 17:06

Niet af laten schepen

Ik zou nog een keer bellen en toch duidelijk stellen dat er haast bij is en dat je absoluut niet wilt wachten tot vrijdag, zeker niet gezien het aantal verontrustende reacties die je hiier krijgt. Pas vrijdag terecht kunnen als je vandaag belt is echt absurd.
Overigens Bennikki, hier is bij de mijn eigen huisarts vaak ook niet plek op dezelfde dag, maar als je echt wilt dan kan je naar één van de andere artsen in de praktijk. In ieder geval is het mogelijk om altijd dezelfde dag EEN arts te zien, maar dus niet altijd je eigen huisarts.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-09-2009 om 20:10

Ervaring

Bij mijn zoon is begin dit jaar ook Jeugdreuma vastgesteld. Maar mijn ervaring is dat het niet iets is wat komt en gaat.. Ja het komt wel op, maar Gaat... alleen weer met zware medicatie.
een dikke warme rode pols, wat een paar dagen later weer "over" is. Komt mijn iet bekent voor. Hier deed het zeer ( erg zeer) en later werd het rood dik en warm en dat bleef zo tot de hevige medicijnen werkten.
Heeft hij nog andere klachten? vlekjes? koorts?
Reuma is behoorlijk heftig, maar er is nog wel hoop dat het iets anders is, er zijn een paar oorzaken die voor ontstekingen bij kinderen kunnen zorgen.
Snel naar de huisarts/kinderarts. Ik duim voor jullie dat het iets minder ernstigs is.
sterkte!~
groet, polly

Massi Nissa

Massi Nissa

21-09-2009 om 20:43

Polly

Ik blijf het zo rot vinden voor je Ruudje, knuffel voor hem.
Even over het komen en gaan: dat heb ik ook. Het komt en het gaat weer. Er zijn 500 soorten reuma, en bij behoorlijk van die soorten heb je een soort golfbeweging in de ontstekingen. Ook is er behoorlijk wat invloed van externe factoren, zoals overbelasting, stress etc.
May, het zou erg raar zijn als ik *niet* aan reuma zou denken, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Het is wel superbelangrijk dat je het snel weet, gewrichtsschade is blijvend.
Heel veel sterkte, ik kan me zo voorstellen dat je nu ineens veel ongeruster bent dan vanmorgen.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

21-09-2009 om 20:59

Massi

idd veel verschillende soorten reuma maar bij kinderen ligt het anders als bij volwassenen. Het weer heeft bv geen invloed, vocht ook niet, stress ook niet. Tenminste dat zegt onze reumatoloog.
daarom kan het neit komen en gaan bij kids, zonder medicate tenminste...

bij volwassenen wel

Jeugdreuma

De kinderreuma die ik ken komt en gaat, gaat dus vanzelf weg maar komt dan ook weer terug. Het zit hier ook in de familie.

Toen mijn dochtertje 2 was kreeg ze opeens eind van de middag een pijnlijk knietje, de huisarts was al dicht en ik weet niet precies meer hoe (denk via huisartsenpost) maar ik ben toen bij de huisarts in het ziekenhuis beland diezelfde avond. En die belde direct een kinderarts die ook meteen kwam, ook een andere arts kwam meteen omdat er aan acute jeugdreuma gedacht werd.

Ik kan er nog steeds wel om janken hoe lief en meegaand ze toen was ondanks de naalden die ze in dat spekkige armpje staken om bloed af te nemen, geen traan heeft ze toen gelaten. Gelukkig bleek het niets te zijn.

Veeg uit de pan

Ik snap niet dat je nog niet met hem bij een arts geweest bent. Ze hoeven mij niet aardig of beleefd te vinden als er iets met mijn kinderen aan de hand is, zolang ze maar zsm geholpen worden. En geen tijd hebben vind ik echt absurd, als je al geen tijd hebt om met een kind met pijnlijke gewrichten naar een ha te gaan waar heb je dan wel tijd voor ?

May

May

21-09-2009 om 22:57

Veeg je eigen pan a.u.b

Zo vermoeiend dat er altijd weer moeders zijn die zich ten koste van andere moeders op de borst willen slaan.

Kijk eens hoe goed alert en zorgzaam ik wel niet ben!

Maar goed Manda,ik heb zoals ik al schreef een druk gezin met 4 kinderen waarvan 2 autisme hebben.Dat is druk zwaar en pittig .OOk heel mooi en liefdevol vaak ,gelukkig maar.Mijn zoontje heeft niet vreselijke pijn ,de pijn is soms ook een tijd weg.Nu het weer terug is gekomen begin ik het vreemd te vinden.Ik dacht eerst dat het kwam door een val die hij had gemaakt met zijn fiets.

Ik heb veel ervaring met ziekenhuis onderzoeken bij mijn zoontje .eerste jaren van zijn leven aantal keren lomgonstekingen o.a.Ik ben dus wel allert en laat mijn kind niet nodeloos lijden of doorkwakkelen.Ik heb geleerd goed op mijn gevoel aftegaan.

Soms heb je wat meer bevestiging nodig dat iets inderdaad niet klopt .die bevestiging heb ik hier gekregen van verschillende moeders waarvoor mijn dank maar die vegen uit de pan bewaar je maar voor jezelf of een ander slachtoffer.

May

Bastet

Bastet

22-09-2009 om 10:20

May

Ook bij onze huisarts moet je soms een paar dagen wachten op een plekje,hoor,dat ligt echt niet aan jou.
Veel sterkte met je zoon,het is vrijdag voor je het weet!
Groetjes,bastet

Ik snap dat dus echt niet

ook al heb je het heel druk en ervaring in ziekenhuizen. En ik snap het ook niet dat je bij een huisarts blijft waarbij je een week moet wachten voordat je met een kind met deze klachten langs mag.

Dat is gewoon simpel en puur mijn mening, ik had het gewoon anders gedaan omdat ik denk dat het dan beter zou gaan in dit geval. Het is geen bloedneus, het gaat om pijnlijke gewrichten.

Toevoeging

je zegt zelf dat je gevoel eerder denkt aan jeugdreuma, dan snap ik dus niet dat je er pas vrijdag naar laat kijken.

Ik zeg dat niet om je te kwetsen maar om aan te dringen om eerder er naar te laten kijken want nu zit je tot vrijdag te wachten terwijl je gevoel zeg dat het jeugdreuma zou kunnen zijn.

Manda rijn/may

iets wat maanden kan wachten, kan volgens de inschatting van de HA best 4 dagen wachten. En dat is denk ik terecht. Al kan ik meestal wel de andere dag of na 2 dagen terecht.

May, ik hoop dat het meevalt en dat het een gewone ontsteking (slijmbeurs oid) is.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-09-2009 om 14:20

Het is ook niet acuut

als de huisarts je kindje heeft gezien, zal hij doorgestuurd worden naar een kinderarts, dat duurt vast ook nog wel een week, pas daarna bloedonderzoeken en eventueel medicatie.
Anyway, er zijn acutere zaken dan dit, ik begrijp best dat als het komt en gaat dat je niet direct naar de huisarts rent.
Mijn zoon had al een week pijn, toen naar de huisarts, die kon niks vinden, dus weer een week gewacht, weer terug naar huisarts, eerst nog foto's maken, wachten op uitslag, daarna nog naar de kinderarts, we waren zo een maand verder hoor. Verschil is dat bij zoonlief de klachten alleen maar erger werden en dus niet spontaan weer over gingen.
kortom may! ik begrijp je wel, sterkte vrijdag,
het kan ook nog een parasiet zijn hoor! er is een parasiet die dit soort klachten geeft dan is het een kwestie van killen van dat beestje en klaar ben je.
Bij ruud vonden ze wel een parasiet maar dat was helaas een andere, dus niet de oorzaak van de klachten.
Er is trouwens geen simpele test om aan te duiden of het jeugdreuma is. Ze gaan allerlei dingen onderzoeken en wegstrepen en wat er dan overblijft is reuma.

groet, pol

Puck2

Puck2

23-09-2009 om 10:08

Oke polly

Jij maakt duidelijk dat het toch niet zo urgent is als "wij" leken dus allemaal denken. Fijn om te horen en het lijkt me voor May ook wel ergens een geruststelling. Hopelijk valt het vrijdag allemaal mee, ik duim voor je May.

Dat is niet waar

er zijn verschillende soorten reuma. En natuurlijk kan je er weken mee wachten maar fijn is dat niet, het doet namelijk pijn.

Polly Shearman

Polly Shearman

23-09-2009 om 13:22

Dat is wel waar

want als het al jeugdreuma is! is het een vrij rustige vorm, want zoals may schreef, het komt en het gaat. Maandag had zoonlief klachten, misschien gaat het vandaag weer wel beter, dat zou zomaar kunnen.
De agressieve vormen en acuute vormen hebben idd direct medische aandacht nodig. Omdat de pijn er is en alleen maar slechter en heviger word, ook bij koorts en vlekken is het redelijk acuut.
Maar zoals may schreef is dat niet het geval, het komt en gaat. Kind ligt dus niet gillend van de pijn in bed.
Als dat het geval was weet ik zeker dat may ook wel eerder aan de bel had getrokken.
nogmaals sterkte may!!
groet, pol

Laat may nou toch

ze stelt een vraag, krijgt een aantal antwoorden, doet daarmee wat zij goed vindt, bedankt jullie voor je hulp en gaat naar de huisarts wanneer zij wil.
Ze wil niet nog 3x horen dat jullie vinden dat ze eerder moet gaan. He, dat gehakketak altijd als iemand niet meteen doet wat 'men' wil.

May veel sterkte!

May

May

23-09-2009 om 14:53

Fijn

om te merken dat er meer moeders zijn die wat beschouwender zijn.Inderdaad bij een kindje dat gillend op bank ligt ,vlekken ,koorst niet meer kan bewegen ,schrijven ,fietsen ,rennen,lachen enz.bel ik de huisartsenpost of rij direct naar de eerste hulp.

Ik verwacht ook dat er een aantal dingen onderzocht en uitgesloten moeten worden daar gaat ook weer wat tijd overheen.
Ik heb meer aan ideeen dan terechtwijzingen.Alsof ik mij moet gaan verantwoorden.Je zou bijna de waarheid gaan verdraaien een volgende keer om niet dat beleerende vingertje te voelen wijzen.Waarom doen vrouwen dat eigenlijk zo snel bij elkaar.

Maar goed terug naar het eigenlijke onderwerp;

Een slijmbeursteking kan dus ,een parasiet,jeugdreuma ook een optie enz.Dank voor de ervaringsverhalen en het meedenken/leven.

May

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2009 om 23:02

Ik moet eerlijk zeggen

Ik ben ook zo'n moeder. Ik begin altijd met jaaaaaaa, kom op nou maar hoor, hup, een keer op tijd naar je bed - enzovoort. Als ik May's verhaal lees, is het al een tijd aan de gang. Het komt en gaat en ach, je weet altijd wel een verklaring, gevallen, of hard/vaak/veel iets gedaan, volgende dag is het weer over - enzovoort.

Tirza (met zoon met lenzen sinds een paar weken. Klaagt al een jaar. En ik de computer maar uitzetten en naar bed sturen)

Polly Shearman

Polly Shearman

24-09-2009 om 07:36

Herkenbaar tirza

Ruud ruim die blonkken eens op. 'nee dat kan ik niet, ik heb zo zere armen' stel je niet aan je hebt geen reuma in je armen. Gewoon op rapen. Week later bij de kinderarts. Blijkt het ook in zijn armen te zitten. Oeps.

miranda

miranda

25-09-2009 om 07:29

May

vandaag veel sterkte bij de dokter!

Groetjes Miranda

laat je even weten hoe het ging...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.