Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

05-02-2009 om 20:45

Zoontje rare plekken op de schouder,arm en voeten,leken wel grote muggenbeten,wat kan dat zijn?

ons zoontje is al de hele week zeurderig,boos,mopperig,niets is goed,ik dacht misschien zit er wat in de weg(ziek worden ofzo),
maar nu zag ik net toen ie in bad ging rare plekken op zijn arm/schouder en benen(en ook op 1 voet),niet op zijn buik en rug!
Het zijn net grote muggen(insektenbeten)bij elkaar ,zeg maar en vrij grote plekjes bij elkaar en als ik erover ga met mijn vinger,is het net zo'n "bult" of hoe je het noemt na een muggenbeet,ik maak me een beetje zorgen,maar hij heeft geen koorts,kan het ene allergische reactie zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

05-02-2009 om 21:38

Netelroos?

misschien? Dat is inderdaad een allergische reactie en kan ook een reactie zijn als de weerstand minder is. Ik vind het een beetje lijken op bulten die je krijgt van brandnetels.

karin

karin

05-02-2009 om 21:51

Dank je juist ja op brandnetelbultjes lijkt het

Juist ja bedankt daar lijkt het op,hij is wel wat verkouden,maar verder niets!
Is netelroos gevaarlijk of wat kun je eraan doen?
Ik ga morgen toch maar even langs de huisarts voor de zekerheid!
Ik ga even info zoeken op google.......

Netelroos

is niet gevaarlijk maar wel heel irritant want het jeukt echt vreselijk.

ano9

ano9

06-02-2009 om 21:05

Misschien

misschien zijn het galbulten?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

07-02-2009 om 00:20

Ano9

netelroos=galbulten

Jeuk?

De beschrijving lijkt op galbulten oftewel netelroos. Toevallig heb ik gisteren van boven tot onder onder de netelroos gezeten met verschrikkelijke jeuk. Ik moest ook werken dus erg leuk was het niet. Ben onder het werk ook nog mentholgel gaan halen tegen de jeuk.

Valt me op dat je niets schrijft over jeuk want dat hoort er eigenlijk wel bij volgens mij. Ik zou in ieder geval even langs de huisarts gaan. Is het wel netelroos dan kun je nagaan wat de oorzaak is want het is een soort allergische reactie op voedingstoffen, medicatie of zonlicht etc. (neus maar eens op internet).
Wanneer netelroos geen jeuk geeft kan het toch iets ander zijn.
Oh.. en middeltjes tegen de jeuk zou ik bij de apotheek vragen omdat je niet zonder meer dezelfde procucten voor kinderen mag gebruiken als die jezelf gebruikt als volwassenen.
Ik heb verder trouwens tabletjes gekregen die echt goed helpen want het is al een stuk minder vandaag.

Succes Leen

karin

karin

07-02-2009 om 19:26

Dank jawel hoor ben s'nachts een halve nacht wakker geweest door

hoi

ja zelf denk ik netelroos,want heb een foto gezien op internet en het heeft de hele nacht gejeukt,maar s'ochtends was het weg,heb hem wel thuis gehouden van school,want hij was doodmoe,maar hij is nog zo vervelend ,zo ken ik ons zoontje echt niet,druk en niet luisteren en zeuren,dat is nu al 2 weken zo,ben benieuwd ofdat het op school ook anders is(vraag het maandag even na),oh ja en nog iets gewoon weer in de broek,je weet wel,(plassen wel op de toilet)
Ik bedoel druk en zeuren enz. doen alle kinderen wel eens,maar dit is deze week wel erg opvallend Zucht...........

ano9

ano9

07-02-2009 om 20:28

Netelroos/ galbulten

wist echt niet dat dat hetzelfde was hoor! weer wat geleerd dus...

Allergie

hier had ik al een paar jaar wel jeuk, gewoon droge huid dacht ik want ik heb mijn hele leven al regelmatig jeuk. Totdat ik dus die netelroos kreeg, dan zaten er binnen 5 minuten over mijn lijf opeens die bulten, vreselijk.

Ik had in die periode heel veel stress gehad en ik heb toen ook een allergietest laten doen, ik bleek voor heel veel voeding allergisch te reageren. Die heb ik een tijd lang allemaal laten staan en antihistamine geslikt. Na een jaar was het over maar nu heb ik weer jeuk en ook nog op een heel vervelende plek ;-( Ach ja, beginnen we maar weer aan die pilletjes... hoort blijkbaar bij mijn leven.

Rembrand

Rembrand

07-02-2009 om 23:09

Karin.

Het is mij niet duidelijk of je hier nu mee naar de dokter bent geweest.
Als hij al twee weken niet goed in zijn vel zit, en ook deze onverklaarbare klachten erbij krijgt zou ik toch naar "el doctore" gaan.
M.

karin

karin

09-02-2009 om 19:49

Hij heeft alweer die plekjes, hij heeft vanaf zijn geboorte nooi

Oh nee,waarschijnlijk weer netelroos,ik dacht dat het eenmalig was,nu zag ik net toen ie uit bad kwam het alweer(waarschijnlijk weer een halve nacht wakker,zucht)
ik ga morgen naar de dokter,maar dan is het waarschijnlijk weer weggetrokken net als vrijdagochtend!
Ik vind het wel raar,hij heeft nooit ergens eerder last van gehad,omdat dit een allergische reactie kan zijn!
En ik weet niet ofdat hij het al de hele dag heeft,zie het net,maar hij heeft een beetje jeuk op dit moment,maar ben bang dat het steeds erger wordt.....
Wat nu?

Jessy69

Jessy69

09-02-2009 om 20:00

Karin

wat wij deden tegen de jeuk was gewoon zo'n stick gebruiken tegen muggenbulten. Hielp hier perfect!!!

Verder wordt het uitzoeken waar het van komt.... Hier zijn we er uiteindelijk achter gekomen dat zoon het altijd heeft met mooi weer (dus echt zomers temperatuurtje) en dan in combi met aardbeien en in heftige periodes kleurstoffen (en het heeft echt met de temperatuur te maken, want nu in winter heeft hij nergens last van).

karin

karin

09-02-2009 om 23:54

Maar nu zijn ze direct na het bad weer weggetrokken!

Maar nu zijn ze gelukkig na het bad weer weggetrokken!
Tja ik moet natuurlijk eerst zeker weten ofdat het netelroos is(maar ik las dat het meestal s'avonds op komt zetten en dan is het dus s'ochtends als ik naar de dokter wil weg!),mijn vriend gelooft het niet zo terwijl ik er bijna van overtuigd ben als ik foto's op internet zie staan van netelroos op de huid!
Maar ik begrijp het nog niet,hij heeft echt nooit eerder ergens last van gehad,dus vraag ik me af ofdat het een allergische reactie is!

Rembrand

Rembrand

10-02-2009 om 09:16

Karin.

Wat wil je nu van ons horen ?
Je zou vorige week al naar de dokter gaan en dat heb je blijkbaar niet gedaan ? Je kan toch foto's nemen als je zoontje het weer heeft, en die kan je aan de dokter laten zien. Overigens kan netelroos ook ontstaan als reactie op kou of warmte ( douche, bad ).
http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/utxt/UrticariaFysisch.htm
M.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

10-02-2009 om 09:35

En..

Netelroos verdwijnt inderdaad vaak ook weer snel, en er komen makkelijk nieuw plekken die ook snel verdwijnen. Zoals ik al schreef kan je het ook gewoon krijgen als je weerstand wat minder is (verkoudheidje) of zoals Manda al schreef van warmte of kou. Mijn dochter zat er eens van top tot teen onder en toen we naar buiten de kou in gingen (het was winter) verdween alle uitslag als sneeuw voor de zon. Dit heeft ze een week gehad en ik weet niet waarom. Het is totaal onschadelijk, ze had er trouwens geen jeuk van. Verder schrijf je dat je het zo raar vindt omdat je zoontje nog nooit iets gehad heeft; op elk moment in je leven kan je toch ergens last van krijgen?? Een gezond verleden geeft helaas geen garanties voor de toekomst. Een vriendin van mij werd rond haar 30ste allergisch voor gluten, zoiets kan gebeuren. Als je het niet vertrouwd ga dan naar de dokter. Groetjes, Yvon.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

10-02-2009 om 09:38

Eh.. sorry rembrand..

.. ik haal jou en Manda Rijn vaak door elkaar, iets met de naam . Ik bedoelde jou natuurlijk. Groeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.