Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zorgverzekering via zekur?

Hallo,

Hoewel niet helemaal de doelgroep, overweeg ik voor mij en mijn man en kinderen de zorgverzekering via Zekur (Unive, gericht op jongeren) te nemen.

Dit is een heel goedkope basisverzekering (met aanvullende verzekering), met als "nadeel" dat zij afspraken hebben met verschillende zorgverleners waar je dan je zorg moet gaan "halen". Nou is deze zorg in onze regio in de buurt voorhanden, dus ik vind dat geen probleem.

Wij zijn in de gelukkige omstandigheid allen goed gezond te zijn en we hebben voldoende inkomen om evt. wat zorg zelf te betalen. De premie zal ons per maand ongeveer 60 euro schelen, dus als we 720 (12 x 60)per jaar zouden moeten uitgeven spelen we nog steeds quitte!

Het enige wat me een beetje dwars zit, is dat je kinderen apart via een formulier met opgeven (terwijl de rest allemaal online kan). Ik vat dit op als iontmoedingingsbeleid, maar ben toch bang voor addertjes onder het gras. Het is toch wettelijk geregeld dat kinderen gratis in de basisverzekering zitten? Zorgverzekeraars hebben toch de plicht mensen in ieder geval in de basisverzekering te accepteren?

Wie kent Zekur (+ dan wel -) of is ook aan het overwegen over te stappen? Zijn er dingen die ik over het hoofd gezien heb?

Marlies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dirkje

Dirkje

14-12-2008 om 14:02

€ 720,-

is in de wereld van de zorg echt heel erg weinig. Als je zorg moet gaan inkopen zit je al heel gauw boven dat bedrag. Maar dat is natuurlijk iets dat je helemaal zelf moet afwegen, als je een paar jaar niets hoeft in te kopen kun je wel wat opbouwen.
Van zekur weet ik niets, maar ik ben van nature niet iemand die wat dit betreft graag risico's loopt. Wij gaan liever op zeker wat dat betreft, maar ook dat is een heel persoonlijke afweging.
Groet,
Dirkje

Goed de kleine lettertjes lezen

Misschien zijn de regeltjes bij Zekur iets anders wat betreft de kinderen omdat jezelf zegt dat het een verzekering is gericht op "jongeren". Zodat Zekur er misschien wel vanuit gaat dat er geen gratis mee te verzekeren kinderen zijn. En wat zou je dan eventueel zelf bij moeten betalen?? Wij hebben als ouders ook een aantal jaren weinig ziektekosten gehad maar dit jaar heb ik alleen al de premie van een paar jaar opgebruikt denk ik, zoals je kunt lezen in een draadje iets hoger in deze rubriek (hersenbloeding, operatie en ruim 3 weken ziekenhuis).

m@rlies

m@rlies

14-12-2008 om 19:28 Topicstarter

Klopt

Zekur gaat er idd van uit dat er geen mee te verzekeren kinderen zijn. Maar het kan wel: via een invulformulier. Een beetje omslachtig, ik denk om te ontmoedigen.

Volens mij is het wettelijk geregeld dat kinderen tot 18 jaar een gratis basisverzekering hebben (en daar vroeg ik ook om in mijn beginposting, of dat idd zo is).

De basisverzekering is bij alle verzekeraars in principe gelijk, alleen moet je bij deze verz. voor "planbare" zorg naar gecontracteerde ziekenhuizen. Dat kan natuurlijk een probleem zijn, maar in onze regio is het het ziekenhuis waar we toch al heen zouden gaan.

Verder zou ik daar een basisverz + aanv. verz. hebben voor minder dan het bedrag waar ik nu alleen een basisverz. voor heb (wel met een hoog eigen risico, maar dat vind ik geen probleem. Ook een zorgverzekering is een beetje "kansberekenen" en mocht er iets gebeuren waardoor we dat hele eigen risico zouden moeten benutten, da kunnen we dat gewoon betalen gelukkig, anders zou ik het niet overwegen).

In de situatie waar jij nu in zit Maggietel (wat afschuwelijk trouwens, ik heb even "bijgelezen") zouden alle kosten volgens mij ook gewoon gedekt worden bij Zekur.

Ik geloof dat ik om ben, alleen nog even het antwoord van de klantenservice over de kinderen (echt wel gratis?) afwachten.

Ik wens je veel strekte Maggietel!

MArlies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.