Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Xandra

Xandra

27-08-2012 om 09:20

Zorgverzekeringsvraag

Goedemorgen, geen idee of ik de juiste rubriek heb gekozen maar volgens mij is deze rubriek de meest gelezen.
Ik ben in de afgelopen 2 jaar ruim 60 kg afgevallen , nu al een jaar op een stabiel en gezond gewicht maar heb een enorm vetschort,vel overschot. Ik zou dus eigenlijk heel erg graag in aanmerking willen komen voor een buikwandcorrectie maar hoe zit dit tegenwoordig met de zorgverzekeraars Ik weet van een collega die dit heeft laten uitvoeren en deze kostbare ingreep zelf moest betalen en dat is in min geval helaas absoluut onmogelijk.
Heeft er iemand ervaring met een verzekeraar die deze ingreep nog wel of voor een groot gedeelt vergoedt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeer streng geworden

Er zijn veel "eisen" waaraan je moet voldoen wil je in aanmerking komen voor deze operatie. Psychisch hoef je zeker niet aan te voeren, dit werkt niet.
Verder moet je een vetschort hebben die een kwart van je bovenbenen bedekt. Of je moet smetplekken hebben die minimaal dezelfde ernst hebben als derde graads brandwonden.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar het is absoluut niet makkelijk.
Deze regels zijn voor alle verzekeraars gelijk, maar er zijn inderdaad verzekeringen die wat "makkelijker" zijn.
Succes.

Xandra

Xandra

27-08-2012 om 10:30

Nou

Dat kwart van die bovenbenen red ik met het grootste gemak maar smetplekken heb ik door zeer goede verzoring van mijn huid gelukkig ( nog ) niet . Ik gebruik deodorant creme om alles droog te houden en bij elk toilletbezoek controleer ik alles en mocht het zweten dan maak ik het gelijk schoon en droog. Maar jammer genoeg heb ik door die hele lel die er hangt nog steeds geen leuke kleine maat . Mijn taille heb ik maat 38 maar qua broekinhoud , dus buik zeg maar, nog steeds 44 /46.Elke broek die ik koop moet ik gelijk innemen omdat de taille veel te wijd is en ook dat schoonmaken vind ik vaak erg lastig

Dan zou ik het

Gewoon proberen. Mij is het helaas niet gelukt!

Proberen idd

Dagboekje bij houden hoe vaak je het schoonmaakt per dag etc en dan kijken of dat de doorslaggevende factor kan zijn?

Yura

Yura

28-08-2012 om 10:23

Niet verzorgen?

Als het echt zo is dat het met enorme smetvlekken wel vergoed wordt, misschien moet je dan stoppen met verzorgen? In ieder geval tot je op consult moet? Lijkt me geen prettige oplossing, maar wel de enige als ik het zo lees.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.