Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

k

k

10-01-2010 om 09:34

Zwanger en dochtertje 4 heeft soort puistjes langs de mond er er komen gele korstjes op

Ik ben 6 weken zwanger en ons dochtertje heeft 3 een soort van puistjes langs haar lip(gister leek het nog gekrabt)en nu komen er gelige korstjes op zag ik ,kan dat een krentebaard zijn?
Normaal maak ik me geen zorgen,maar nu ik 6 wkeen zwanger ben wil ik wel graag weten wat het is en kan pas morgen naar de dokter als er plek is!
(krentebaard is niet gevaarlijk voor ongeboren vrucht,maar weet niet of het dat is)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

10-01-2010 om 10:15

Ja, klinkt wel als...

Puistjes met een geel korstje (honinggeel zei m'n huisarts)klinkt als krentebaart. Je zou er, tot je naar de huisarts kan, dik sudocreme of zinkzalf op kunnen smeren. Ik weet niet of het schadelijk kan zijn voor je zwangerschap, anders zou ik zelfs even de HAP bellen.

klinkt idd als krentebaard ook hoe het begon...

Tia

Tia

10-01-2010 om 17:51

Ja, ik denk ook krentebaard

Even naar de HAP bellen als je niet wilt wachten met behandelen.

Onze oudste heeft het al een paar keer gehad, en ik heb nu standaard die creme in huis om het gelijk aan te pakken. Het verspreid zich nl. best snel.
Overigens is het wel superbesmettelijk, dus hoe sneller het behandelt wordt hoe beter, maar dat weet je vast al.

Succes,
Tia

k

k

10-01-2010 om 18:11

Dank je,want moet wel opletten dat het geen koortslip is,maar is

dank je maar ik moet ivm zwangerschap wel opletten dat het geen herpes is(koortslip),daar had ik nog niet aan gedacht,maar dat kan ook of niet?
Morgen maar even naar de dokter,er staat wel dat krentenbaard niet schadelijk is als je zwanger bent,maar ik weet nog niet 100% zeker of het dat is!

k

k

10-01-2010 om 21:02

Zucht maak me zorgen huisartsenpost gebeld en creme voor krenteb

zucht maak me zorgen,doordat ik zwanger ben,heb net creme opgehaald voor krentebaard,de symptonen leken erop,maar ik maak me natuurlijk zorgen omdat mijn dochtertje en ik nog gekust en geknuffeld hebben vrijdagavond,omdat het leek alsof ze had gekrabt!
Vanaf dat ik blaasjes en korsten zag heb ik dat niet meer gedaan,maar ben toh niet gerust gesteld(de huisarts heeft haar niet gezien),ik moest morgen toch even contact opnemen met de huisarts,hoewel op internet staat dat het niet gevaarlijk is voor de zwangerschap,en ik keek straks bij ons zoontje en zag ook wat gekrabt onder zijn oog,dus hopelijk krijgt hij het niet!

Carolien

Carolien

10-01-2010 om 21:07

Volgens mij is het onnodig om je nu zorgen te maken in verband met je zwangershap. Van een krentenbaardbesmetting krijgt het kindje niets en dat geldt ook voor een herpesinfectie tijdens de zwangerschap. Een herpesinfectie bij een pasgeborene is wel heel erg gevaarlijk, eerder niet.
groetjes,
Carolien

Puck

Puck

10-01-2010 om 21:09

K, adem in, adem uit

Dat jij met je dochter geknuffeld hebt wil nog niet zeggen dat je het zelf ook krijgt hoor. En wat dan nog, het is NIET !!!! gevaarlijk voor je ongebroren kindje, krentenbaard is gewoon een oppervlakkige huidinfectie die goed te behandelen is, zeker als je er vroeg bij bent. Mijn kinderen hebben diverse keren krentenbaard gehad en daar heb ik gewoon mee geknuffeld e.d. en zelf heb ik het nooit opgelopen. En je zoontje kun je nu goed in de gaten houden en zodra je ziet dat het bij hem ook zou beginnen kun je direct met de fucidin gaan smeren bij hem, dan is het snel weer over. Wanneer de symptomen trouwens weg zijn dan moet je nog wel een paar dagen doorgaan met smeren hè. Doe je dat niet dan loop je de kans dat de meest hardnekkige bacteriën nog leven en weer uitgroeien tot een hardnekkigere infectie.

Irene

Irene

11-01-2010 om 20:10

Betadine

De fucidine zalf helpt overigens niet altijd even goed. Wat dan vaak wel werkt is deppen met betadine. Je kunt ook beide afgewisseld doen: smeren met fucindine en betten met betadine. Worden de plekken erg groot of zijn er veel plekken dan zal de huisarts waarschijnlijk een orale antibioticakuur voorschrijven.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-01-2010 om 21:14

Nuttig draadje

Ik herkende opeens de plekjes die op het gezicht van m'n zoontje opkwamen. Bij de huisarts langs geweest die het bevestigde en hij (m'n zoontje, niet de huisarts) is nu ook aan de zalf.
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.