Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

voetje

voetje

05-11-2014 om 14:15

zwarte plekken onder teennagels

Ik heb hier al eigenlijk jaren last van. Soms zelfs gepaard met pijn op vooral mijn grote teennagel.
Ik draag buiten de deur nooit slippers, of ik lak mijn nagels zoadat het niet te zien is…..

Nagel is verdikt (neigt naar kalknagel), en eronder zat bij de nagelriem een donkere, zwarte plek. Dit deed zich in eerst instantie voor bij alleen mijn grote teennagel, maar nu hebben ook mijn andere nagels een zwarte plek. Soms komt er pus uit als ik in bad heb gezeten en ik erop druk (vooral toen ik er pijn aan had).

Ik slik bloedverdunners voor mijn hart.
Nu hoorde ik een heel eng verhaal van mijn moeder (diabetes type 1) die naar de pedicure is geweest. Het verhaal ging over zwarte plekken onder teennagels die gevaarlijk konden zijn (door een bacterie veroorzaakt) en ook de andere nagels kon aantasten.

Ik zit nu in dubio. Naar de huisarts gaan, laten zien en door laten verwijzen naar een pedicure? Ik denk zelf dat het door mijn bloedverdunners komt, maar dan had ik toch eerder last moeten hebben van mijn andere tenen? Dat is pas sinds een paar maanden zo. Of is het toch die gevaarlijke bacterie….?

Wat vinden jullie?

Barvaux

Barvaux

05-11-2014 om 14:20

tja

Je huisarts hoeft jou niet door te verwijzen naar de pedicure maar jij maakt je zorgen dus ik zou wel naar de huisarts gaan en vragen wat het is en vragen of het verhaal van je moeder kan kloppen.

dihanne

dihanne

05-11-2014 om 15:04

ook gaan!

Beste Voetje

Mijn advies ook: ga naar je huisarts!

Waarom zou je je zorgen blijven maken, waarschijnlijk voor niets. (je hebt die plekken immers al heel lang!)
En als die plekken toch iets betekenen, dan kun je maar beter zo snel mogelijk beginnen met behandelen (alweer: je hebt die plekken immers al heel lang!)

Ik vind het een hele terechte vraag aan een huisarts,

hartelijke groet
Dihanne

Angela67

Angela67

05-11-2014 om 15:07

ik snap het niet

geef me een goede reden waarom je niet *niet* zou gaan?
waar is die huisarts anders voor?
gr Angela

Tine Winkel

Tine Winkel

05-11-2014 om 17:24

wat een rare vraag

natuurlijk ga je hiermee naar de huisarts. Geen idee wat het is, maar hij/zij weet dat mogelijk wel. Als het onschuldig is, fijn - en misschien is er wel eenvoudig iets aan te doen, dan heb jij daarna weer gewoon mooie teennagels. En als het niet onschuldig zou zijn, dan lijkt het me goed om er zo snel mogelijk iets aan te (laten) doen. Kortom: afspraak maken! Waarom zou je niet naar de huisarts gaan?

Puck

Puck

05-11-2014 om 18:55

heeft man ook een paar keer gehad

Zomaar ineens, onder zijn grote teen. Wij wijten het aan toch een bloeduitstorting door bijv. een tegen de neus van de schoen aanstotende nagel. Hij zegt dat het ook voelt als een blauwe plek. Pus e.d. komt er hier zeker niet uit, wel heeft hij kalknagels.
Is er ook niet mee naar de huisarts geweest, maar als er pus uit zou komen of het zou veel vaker en bij meerdere nagels voorkomen dan zou ik toch zeker willen dat hij naar de huisarts ging. Lijkt me in jouw geval zeker gerechtvaardigd.

Astrid

Astrid

06-11-2014 om 11:09

laat je nou

niet gek maken met verhalen over die bacterie, ga gewoon naar de huisarts.
Mijn vader slikt ook bloedverdunners en de kleinste tik geeft al een blauwe plek.
Je mag zonder verwijzing naar de pedicure, maar de huisarts is de eerste stap ivm de pus en de verklaring waar het vandaan komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.