Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zwelling bij kin na val

even een vraagje, misschien zijn er mensen die er verstand van hebben en dit weten:
mijn dochtertje van 2 is 2 weken en 2 dagen geleden in de vakantie flink gevallen op haar kin. Er zat een hele grote bloeduitstorting op haar kin, verder leek het mee te vallen (geen bloed of schaafwond o.i.d.). Een week / 10 dagen later, toen we weer thuis waren, en de bloeduitstorting vervaagde viel ons op dat het nog wat dik was en dat het een beetje bultig aanvoelde. een soort knobbeltje of zo.

gisteren waren we toevallig bij de dokter voor iets anders en heb ik ernaar gevraagd, we werden gelijk doorgestuurd om een foto te maken, al maakte hij wel een opmerking dat als er een scheurtje in zat er ws. weinig aan gedaan kon worden.
foto's maken was moeilijk (ging niet zo handig) en er was niet veel te zien, wat mede daardoor kwam. conclusie van de arts en laborant: kijk of de zwelling afneemt, en overleg met de dokter of het nodig en zinvol is om een CT-scan te maken. Ik ga dit dinsdag ook bespreken met de dokter, vooral of het zinvol is om dat te doen aangezien het dan ws. een dagopname met een roesje/ narcose wordt. en als ze er toch niks aan kunnen doen en het alleen maar is om het zeker te weten dat er een scheurtje is, dan weet ik niet of ik haar dat aan wil doen.

ok, dan nu mijn vraag: weet iemand hoe lang je een iets dikkere kin/ zwelling mag hebben? wat is hierin normaal?
en heeft iemand enig idee of ze hier iets aan kunnen doen of dat het gewoon moet dichtgroeien. En ga je dan nog iets eraan voelen (zoals die bult die we nu voelen)?

uiteraard ga ik dit allemaal dinsdag vragen, maar het duurt me net even te lang, en misschien heb ik geluk en is er een arts of ervaringsdeskundige onder de OOL'ers

groetjes, Loekie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Persepolis

Persepolis

08-05-2009 om 08:58

Fractuur?

Zit er geen fractuur?? ik weet zo niet uit mijn hoofd of dat consequenties heeft, moet er geen chirurg/traumatoloog naar kijken?? Die kan dan meteen beslissen of die CT zinvol is of niet.

Marit!

Marit!

08-05-2009 om 10:00 Topicstarter

Weten ze dus niet

dat weten ze dus niet, lijkt van niet, maar is wel mogelijk doordat het foto's nemen moeilijk is. als er een fractuur zit, dan - zo zei de huisarts - kunnen ze er ws. weinig aan doen. CT scan is dan om het vast te stellen.

Tjonge loekie

Ik heb totaal geen idee, maar wou je even sterkte wensen met je kleine lieve meisje!
liefs Geerke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.