Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Floor1976

Floor1976

19-10-2008 om 08:22

Zwemmen en oorontsteking, wie weet raad?

Hallo,

Bij mijn zoontje is toevallig ontdekt dat hij een dubbele oorontsteking had. Toevallig omdat wij naar de HA zijn gegaan omdat hij redelijk doof werd. Hij heeft hiervoor een kuurtje gekregen en het advies niet te zwemmen nadat wij vroegen of dat wel/niet kon.

Zoontje heeft geen last van zijn oren, ook geen koorts. Zou zwemles dan wel kunnen als we gebruik maken van oordopjes of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjillie

Sjillie

19-10-2008 om 09:22

Zou het niet doen

Zoon had ooronsteking toen hij zijn eerste zwemles zou hebben.
wij hebben de zwemles toen uitgesteld, durfde het niet aan.
Zoon had toen ook wel echt last van zijn oren.

amk

amk

19-10-2008 om 09:24

Niet doorgebroken

zolang het niet doorgebroken is is er geen open verbinding met de buitenlucht. Je kunt dan gewoon zwemmen. Of je kind het fijn vindt is weer een heel ander verhaal want er komt een behoorlijke druk op het trommelvlies door de houding waarin je zwemt.

groet,
Angela

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-10-2008 om 16:21

gaf het aan bij de zwemjuf. Dochter zwom bij oorpijn wel gewoon mee, maar hoefde dan niet te duiken. Ze ging gewoon via het trapje erin, om zo haar zwemslag te kunnen oefenen.

Dendy

koentje

koentje

19-10-2008 om 22:07

Precies

druk op de oren komt er pas als je echt onder water zwemt. Niet als er water in je oor komt.

suus36

suus36

20-10-2008 om 14:47

Zou niet gaan

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook altijd last van zijn oren. Na de zwemles spray ik gelijk zoutoplossing in zijn neus om de bacteriën te "verdrijven". dat raadde de KNO arts aan. Sindsdien gaat het beter. (hij had vaak na zwemles een ontsteking). De druk is vlgs mij niet zo'n ramp, behalve als ze heel diep duiken. Het gaat meer om het feit dat het wemelt van de slechte bacteriën.

Groetjes,
Suus

Advies huisarts

mijn huisarts raadde zwemmen altijd sterk af als mijn kinderen weer eens oorontsteking hadden,ook chloorwater barst van de bacterieen,dat kan het alleen maar erger maken,vooral als de ontsteking doorbreekt.

Petra-

Petra-

22-10-2008 om 13:43

Advies huisarts niet voor niets

en anders even bellen, dan weet je het zeker. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen, heb laatst zelf ooorontsteking gehad en dat doet echt zeer ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.