Grootouders

Pippapet
06-04-2025 om 10:43
Oma mag nauwelijks op bezoek
Mijn kleinzoon is in de nacht van dinsdag op woensdag om 05.15 uur geboren. De volgende avond om 21.15 belt mijn zoon om het me te vertellen. Ik mocht niet meteen langskomen, maar de volgende dag wel. Max 1 uurtje. Dus donderdag geweest. Zaterdag wou ik weer langskomen, maar dat mocht niet. Uiteindelijk, doordat ik zo zat te 'drammen', mocht ik op vrijdag weer langskomen. Dat gaat zo door. In 1,5 maand tijd heb ik mijn kleinzoon nu 4x mogen zien. Er is niets mis met het kindje. Zij willen alleen rust voor hun baby. Ik ben er helemaal kapot van. Ik ben constant aan het huilen en kan er nauwelijks van slapen. Het is mijn enige zoon/kind en ik dacht een hele hechte relatie met hem te hebben. Ook met mijn schoondochter, die 5,5 jaar bij mij heeft ingewoond. Ze zijn nog niet zo lang de deur uit. Mijn moeder vindt echter dat ik me moet vermannen. Zij hebben tijd nodig, en daar is niets op tegen. Daar mag ik ze niet op aanspreken, want daar is niets mis mee. Ik heb het te respecteren. Maar dat kan ik dus niet (meer). Wat vinden jullie hiervan?

Kimdekim
08-04-2025 om 18:12
Kersje schreef op 08-04-2025 om 14:19:
[..]
Dat schrijf ik toch, dat men haar verdriet best zal begrijpen? En dat je sommige reacties als onvriendelijk en kwetsend ziet, is dus enkel omdat jij andere ervaringen hebt.
Nee dat is het helemaal niet. Ik vind die reacties niet kwetsend omdat ik andere ervaringen heb, ik vind de reacties kwetsend omdat ze geen ander doel hebben dat to een trap nageven. Je kan best zeggen dat je het niet meer haar eens bent, maar dat hoeft niet op een manier die haar belachelijk maakt of twijfelt aan de liefde voor haar kind.

Kersje
08-04-2025 om 18:20
Kimdekim schreef op 08-04-2025 om 18:12:
[..]
Nee dat is het helemaal niet. Ik vind die reacties niet kwetsend omdat ik andere ervaringen heb, ik vind de reacties kwetsend omdat ze geen ander doel hebben dat to een trap nageven. Je kan best zeggen dat je het niet meer haar eens bent, maar dat hoeft niet op een manier die haar belachelijk maakt of twijfelt aan de liefde voor haar kind.
Dan lees jij het topic anders dan ik.

Dweedledee
08-04-2025 om 20:40
Dwaze-Opa schreef op 08-04-2025 om 15:30:
[..]
Dat hoeft ook niet. Bij mij in de topic waren ze ook niet echt complimenteus😉. En daarin tegen heb ik niet iemand hier van de forum afgekraakt met mijn mening.
Wat een gelul. Dat heb je wel. De mods hebben niet voor niets moeten ingrijpen.

Pippapet
08-04-2025 om 20:59
Ik ben op een leeftijd dat al veel vriendinnen en collega's mij zijn voorgegaan en al oma zijn geworden. En allemaal zijn ze van harte welkom, mogen komen wanneer ze willen, wordt het soms zelfs gezegd tegen ze en wordt hun hulp op prijs gesteld. Dus ik kende deze afstandelijkheid echt niet. En juist daarom heb ik deze post gesteld op dit forum. Maar niet om afgeschoten te worden. Ik vind de heftige reacties van sommigen van jullie echt agressief overkomen. Zo ga je toch niet met elkaar om? Gelukkig zijn er ook nog genoeg die wel meelevend reageerden of met opbouwende tips kwamen. Die mensen wil ik graag bedanken, het was heel fijn om jullie reacties te lezen! Ik hou er verder mee op en zal verder niet meer reageren. Voor mij sluit ik deze topic met een knipoog: ik wens iedereen een liefdevolle relatie met kind en familie!

Dwaze-Opa
08-04-2025 om 23:39
Dweedledee schreef op 08-04-2025 om 20:40:
[..]
Wat een gelul. Dat heb je wel. De mods hebben niet voor niets moeten ingrijpen.
En dat is dan volgens jou dat ik mensen hier op de topic heb afgezeken? Dan heb jij niet goed gelezen. Maar goed dit heeft niks met deze topic te maken.

Lotte78
09-04-2025 om 17:52
Mijn schoonmoeder wilde ook elke dag langs komen en eigenlijk alleen maar om dan te gaan zitten en de baby vast te houden en voor de rest niets. Ze was ook erg gepikeerd dat we dat niet wilden en haar alleen dan 1x per week op bezoek wilden hebben.Dat voelde zo officieel en was zo kort . Vooral omdat mijn moeder wel vaker "mocht komen". Dus kwam ze toch onverwachts langs, want ik was toch in de buurt (logisch want we wonen in dezelfde wijk). Helaas voor haar was steeds mijn moeder er ook. En vaak sliepen baby en ik of was ik met de baby wandelen. Maar mijn moeder haalde haar wel binnen en liet haar doen wat mijn moeder ook deed. Keuken/badkamer soppen, eten koken, strijken etc. Alles waar een jong gezin vaak veelste druk voor is. Of zoals mijn moeder uitlegde we willen dat de ouders zich fit voelen en een goede band kunnen opbouwen met hun baby, dus faciliteren we ze. Na een paar keer dit gedaan te moeten hebben, wou schoonmoeder maar wat graag op officieel bezoek komen, ook al was dat maar 1x in de week een uurtje.Want dan kon ze gewoon alleen maar de baby knuffelen.

Dweedledee
09-04-2025 om 19:34
Dwaze-Opa schreef op 08-04-2025 om 23:39:
[..]
En dat is dan volgens jou dat ik mensen hier op de topic heb afgezeken? Dan heb jij niet goed gelezen. Maar goed dit heeft niks met deze topic te maken.
Zeker wel. Je hebt in je eigen topic behoorlijk op de man gespeeld. Zo erg dat een mod heeft ingegrepen.

rutiel
10-04-2025 om 12:09
Gingergirl schreef op 08-04-2025 om 13:40:
[..]
To, krijgt die kans wel, alleen niet in de frequentie zoals zij het graag zou willen. Daar mag ze zeker verdrietig om zijn. Maar stellen dat ze geen kans krijgt vind ik niet kloppen.
Ik kan alleen lezen vanuit de ervaring van TO. Wat er precies speelt weten we natuurlijk niet. Ik lees alleen dat het contact onbevredigend is (komen als de baby slaapt of als ze toch al gaan wandelen). Ik kan inderdaad niet stellen dat ze geen kans krijgt, daar heb je gelijk in. Maar dat geldt ook voor de andere kant: we kunnen ook niet 'stellen' dat zij wel een kans krijgt. Het blijft een kwestie van interpretatie.

MRI
10-04-2025 om 12:13
rutiel schreef op 10-04-2025 om 12:09:
[..]
Ik kan alleen lezen vanuit de ervaring van TO. Wat er precies speelt weten we natuurlijk niet. Ik lees alleen dat het contact onbevredigend is (komen als de baby slaapt of als ze toch al gaan wandelen). Ik kan inderdaad niet stellen dat ze geen kans krijgt, daar heb je gelijk in. Maar dat geldt ook voor de andere kant: we kunnen ook niet 'stellen' dat zij wel een kans krijgt. Het blijft een kwestie van interpretatie.
Ja tuurlijk wel, ze is er toch vier keer geweest?

rutiel
10-04-2025 om 12:22
MRI schreef op 10-04-2025 om 12:13:
[..]
Ja tuurlijk wel, ze is er toch vier keer geweest?
Ah, dus alleen de frequentie telt? Boeiend gezichtspunt...

MRI
10-04-2025 om 12:40
rutiel schreef op 10-04-2025 om 12:22:
[..]
Ah, dus alleen de frequentie telt? Boeiend gezichtspunt...
Nou vooral het gezichtspunt van TS want mocht ze vier keer per week komen dan vond ze het ws best.

Valeria
10-04-2025 om 12:57
[..]
Wat vind jij dan bevredigend contact met een pasgeboren baby?

Gingergirl
10-04-2025 om 13:52
[..]
Ze is al meerdere keren langs geweest dus haar zoon en schoondochter hebben haar weldegelijk de kans gegeven. Pijnpunt zit voor To in de ontevredenheid van de frequentie want dat geeft ze telkens aan en vergelijkt het met de frequentie van kennissen van haar. Dat is iets anders dan geen kans krijgen, dat zou eerder zijn: kind is inmiddels 1,5 maand oud en ik ben nog nooit geweest omdat ik niet welkom ben. Als ze meerdere keren per week mocht komen was het geen probleem voor haar.

Anoniemvoornu
10-04-2025 om 14:16
Valeria schreef op 10-04-2025 om 12:57:
[..]
Wat vind jij dan bevredigend contact met een pasgeboren baby?
Echt he ik had het liefst ook dat mensen kwamen als de kleine sliep de eerste weken , mijn kind lag of aan de borst of sliep of huilde (dat had een medische oorzaak) , de eerste weken zijn zo wennen zeker bij een eerste , oma ziet kind (bijna) wekelijks en dan nog is het niet goed. Echt als mensen even aan zichzelf en de baby mogen denken is het toch wel die periode in mijn ogen

Dwaze-Opa
10-04-2025 om 15:08
Dweedledee schreef op 09-04-2025 om 19:34:
[..]
Zeker wel. Je hebt in je eigen topic behoorlijk op de man gespeeld. Zo erg dat een mod heeft ingegrepen.
Nog een keer ik heb over niemand van hier wat gezegd of afgezeken in mijn eigen topic. Zelfs daar hadden mensen een oordeel en een mening klaar over 1 woord. En toen de topic gesloten werd, heb ik daar niet geschreven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.