Grootouders Grootouders

Grootouders

Stiefoma jarig

Thy

Thy

06-06-2025 om 06:43

'Ze is erg erg teleurstellend dat de kids ‘s avonds niet komen.'

Maak van haar verwachting niet jouw verplichting. 
Zeg dat jullie erover nagedacht hebben, dat jullie het fijn vinden dat ze proberen mee te denken, maar dat jullie er toch voor kiezen om in het weekend langs te komen i.p.v. op die dinsdag ( en even checken of dat voor hen voegt natuurlijk ). Meer hoef je denk ik niet toe te lichten.

Anoniemer schreef op 05-06-2025 om 22:43:

Onder wat voor steen leef je als je op je 50e nog niet snapt dat mensen met jonge kinderen een hectisch leven hebben? Hoe verzin je het om dan midden in de week je verjaardag te vieren en te verwachten dat iedereen komt? Sorry hoor, geen haar op mijn hoofd.

Met 50 ben je net zelf uit de jonge kinderen. Heeft ze zelf geen kinderen die naar school moeten op woensdag en op dinsdag huiswerk of andere dingen hebben? En heeft ze zelf ook niks te doen dan, dat ze op vrijdag kan oppassen, nu op dinsdag ook, en op woensdag blijkbaar kan uitslapen van het feest?

Valeria schreef op 06-06-2025 om 07:37:

[..]

Met 50 ben je net zelf uit de jonge kinderen. Heeft ze zelf geen kinderen die naar school moeten op woensdag en op dinsdag huiswerk of andere dingen hebben? En heeft ze zelf ook niks te doen dan, dat ze op vrijdag kan oppassen, nu op dinsdag ook, en op woensdag blijkbaar kan uitslapen van het feest?

Op mijn 50ste zijn mijn kinderen al een tijd volwassen.  Maar ik vind doordeweeks een verjaardag vieren niet handig als je weet en verwacht dat er mensen met kinderen komen.  

Anoniemvoornu schreef op 05-06-2025 om 22:20:

[..]

Hoezo vind je dat anders? mijn man heeft gescheiden ouders beide al meer dan 10 jaar hertrouwd , kleine van ons is 2 en ze zijn allemaal evengoed opa en oma. Echt niet dat we "stief" opa en oma anders behandelen

Fijn dat daar ruimte is voor bij jullie maar er zijn dus ook kleine kinderen met 4 opa's, 4 oma's en dan zijn er nog een aantal overgrootouders. Ik zelf zou mij als stiefoma nooit zo durven op te stellen

Valeria schreef op 06-06-2025 om 07:37:

[..]

Je hebt ook mensen die op hun verjaardag vreselijk blij en jarig zijn en in hun fantasie de hele dag door de stad lopen met zo'n verjaardagsmuts op. Je mag toch hopen dat je op je 50e daar met enige afstand naar kunt kijken en dan geen peuters van 2/3 jaar met chauffeur verwacht op een dinsdagavond.

Bolmieke schreef op 06-06-2025 om 08:12:

[..]

Fijn dat daar ruimte is voor bij jullie maar er zijn dus ook kleine kinderen met 4 opa's, 4 oma's en dan zijn er nog een aantal overgrootouders. Ik zelf zou mij als stiefoma nooit zo durven op te stellen

Hoezo niet ? deze stiefoma is ook goed genoeg om op te passen , en nu is ze een boeman omdat de verjaardag doordeweeks viert , ik zou blij zijn want dan hoef ik het weekend niet een dag "op te geven" voor iemand waar ik geen goede band mee heb zoals to het omschrijft. Zoiezo vind ik het financiele aspect erbij halen helemaal kinderachtig zoals to nu doet, maargoed ik zou mijn kind ook niet achterlaten omdat het financieel lekker uitkomt bij mensen waar ik zelf geen goed gevoel bij heb. En al helemaal als kind aangeeft het niet te willen, en dat blijkbaar niet op de andere opvang doet.  

Ik zou persoonlijk ook de voorkeur geven aan het weekend, maar als iemand hiervoor kiest en 50 wordt wel mijn best doen om even te gaan in de avond. Vrij nemen en opvang afzeggen zou ik niet doen, misschien wel een paar uurtjes en kinderen wat eerder ophalen. 
Ik vind een verjaardag met de hele dag bezoek over de vloer geen geschikte oppasdag. Prima als je je verjaardag wil vieren, maar dan pas je die dag niet op want je hebt al genoeg te zorgen voor je visite. 

FvdS

FvdS

06-06-2025 om 09:11 Topicstarter

ik wil helemaal niet impliceren dat dr oma nu opeens de boeman is omdat ze haar verjaardag viert op een doordeweekse dag. Dat moet ze uiteraard helemaal zelf weten. Voor ons is het niet altijd mogelijk om even eerder weg te gaan voor werk om toch langs te gaan. Ons idee was dat mijn vrouw na het werk zelf even zou gaan (het is tenslotte haar vader en stiefmoeder), en dat we dat in het weekend met z’n alle nog even zouden gaan. Maar blijkbaar is dat niet goed genoeg.

Kimdekim schreef op 05-06-2025 om 22:31:

[..]

Denk dat het ook te maken heeft met de band die je hebt. Mijn stiefmoeder kijkt nooit naar ons of onze kinderen om, mijn vader ook niet trouwens, daar doe ik niks voor als het mij ook maar enige ongemak oplevert. Maar dat heeft echt te maken met de slechte band. Voor de vriend van mijn moeder ben ik veel meer geneigd moeite te doen terwijl die veel minder lang in ons leven is, en zij niet eens samenwonen.

Los hiervan, ik had ook een kind die vooral met slapen en drama was een waarbij het inderdaad heel rottig was als hij in de auto sliep, achteraf ben ik zelf veel te rigide geweest en heb hierdoor best wel eens mensen op hun ziek getrapt. Soms moet je ook een beetje ongemak over hebben voor mensen die ook voor jou klaarstaan. En dat doen ze wel door elke week op te passen.

Dit , ze zijn goed genoeg om de kosten van de kinderopvang te drukken dus dan is een keertje een jubileumverjaardag als 50 vieren op een dinsdag toch niet zo heel erg en als je niet kan/wilt , dan mogen ze ook best even teleurgesteld zijn. Maar houd het dan bij jezelf , je kinderen krijgen niks van een keer een feestje , een keer overprikkeld raken is echt niet het einde van de wereld , mijn kind van 2 was pas ook 2 dagen uit zijn "ritme"  naar een dierentuin geweest met opa en oma (vrijkaarten voor een doordeweekse dag) in de auto in slaap vallen , s nacht wakker en hele verhalen , grrrr beer, pieppieppiep vogel, volgende dag hangerig en jankerig want slaap te kort. Gebeurt dat elke week , ja dan wordt het een probleem , is het een keertje in de paar weken dan is daar niks mis mee in mijn ogen en gun ik mijn kind graag een "feestje" 

'en dat we dat in het weekend met z’n alle nog even zouden gaan. Maar blijkbaar is dat niet goed genoeg.'

Als je wat uitgebreider je verjaardag viert, dan regel je mogelijk wat meer hapjes en gezelligheid en hoop je op de komst van je genodigden. Om voor mensen die op de door jou gekozen dag niet konden het feestje nog eens dunnetjes over te doen op een andere dag, klinkt niet aantrekkelijk. 

Het staat jullie vrij om niet te komen, en het staat hen vrij hen het niet achteraf met jullie nog eens te vieren.  

Bij een oppas(stief)oma zou ik proberen te komen. De band is wel goed genoeg om op te laten passen en niet goed genoeg om 1 keer op een voor hen belangrijk moment te komen. Dat klinkt niet fijn. 

Maar goed, er spelen allerlei andere zaken mee waardoor je dat toch niet wilt. En dan ga je dus niet. Als ze hadden gewild dat jullie er zeker bij zouden zijn hadden ze vooraf even moeten overleggen over de datum.

FvdS schreef op 06-06-2025 om 09:11:

ik wil helemaal niet impliceren dat dr oma nu opeens de boeman is omdat ze haar verjaardag viert op een doordeweekse dag. Dat moet ze uiteraard helemaal zelf weten. Voor ons is het niet altijd mogelijk om even eerder weg te gaan voor werk om toch langs te gaan. Ons idee was dat mijn vrouw na het werk zelf even zou gaan (het is tenslotte haar vader en stiefmoeder), en dat we dat in het weekend met z’n alle nog even zouden gaan. Maar blijkbaar is dat niet goed genoeg.

Zo zou ik t ook doen mits t met de afstand kan (hier woonde 1 grootouderpaar op een uur rijden, dat werd sws weekend). 

Enne..Ook ik heb nog een paar jaar te gaan voor mijn 50e. Mijn jongste zal 18 ijn als ik 50 word, de oudste is dat nu al. Ik ben dus echt al wel een tijdje uit de kleine kinderen. 

Je klinkt zelf net zo bokkig als dat je stiefoma omschrijft. 

De manier waarop je zegt voor ons is het niet altijd mogelijk eerder weg te gaan van het werk, zo maak je haar verjaardag al gelijk onbelangrijk , want het is niet altijd het is voor haar 50ste verjaardag. Ik heb niks met verjaardagen maar sommige mensen vieren het nou eenmaal graag  Als de band goed genoeg is om je 2 jonge kinderen er de hele dag elke week aan toe te vertrouwen is een keer om 3 uur naar huis toch geen hele grote opoffering? Of zoals ze zelf voorstelde zij doen de kinderen zoals elke vrijdag, kids helpen lekker mee versieren , taart kopen en je schuift na het werk aan.  

Anoniemvoornu schreef op 06-06-2025 om 10:14:

[..] Of zoals ze zelf voorstelde zij doen de kinderen zoals elke vrijdag, kids helpen lekker mee versieren , taart kopen en je schuift na het werk aan.

Is dat inderdaad de invulling van het tegenvoorstel van stiefoma? Want het was mij niet helemaal duidelijk. Maar als dit het is, dan klinkt het als een leuk voorstel. 

Lizzyliz schreef op 06-06-2025 om 12:14:

[..]

Is dat inderdaad de invulling van het tegenvoorstel van stiefoma? Want het was mij niet helemaal duidelijk. Maar als dit het is, dan klinkt het als een leuk voorstel.

Versieren en taart halen is mijn invulling ,dat hoort meestal bij een feest, oma had voorgesteld de kinderen ipv naar het kinderdagverblijf naar hun te brengen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.