Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yara

Yara

25-06-2020 om 20:48

4 jarige tot 22.00 buitenspelen?

Vanaf het voorjaar tot najaar spelen de kinderen hier langdurig buiten. Sommige zijn wel erg jong en gaan om 22.00 uur binnen. Je hoort ze soms huilen, jengelen etc van moeheid. Ik moet de volgende dag wel werken.


Miekemieke

Miekemieke

30-06-2020 om 13:57

gemeentelijke bepaling

In de meeste gemeenten mag je 'lawaai' maken vanaf 7 uur in de ochtend tot 10 uur in de avond. Met dat in gedachte moet je gewoon alles langs je heen laten glijden of een noise cancelling headphone gebruiken.
Mijn kinderen mochten overigens ook vanaf jonge leeftijd tot 10 uur in de avond buiten spelen. Ze hebben allebij gestudeerd en een goede baan dus het heeft ze geen kwaad gedaan.

Jesse_1

Jesse_1

30-06-2020 om 13:58

Lawaai

Spelende kinderen maken lawaai / geluid en dat hoort er bij. En misschien komt het mij niet altijd uit dat er kindergeluid is, maar dat heb ik maar te accepteren - omdat het bij gezond kinderspel hoort.

Als kinderen schreeuwen om het schreeuwen (en dat gebeurt ook wel eens), dan vind/hoop ik wel dat ouders of verzorgers er iets van zeggen.
En dat gebeurt ook wel hoor, alleen soms 5 minuten later dan ik gewenst zou hebben

Zou er maar niet op wachten..

Hier ook één in tentamen tijd. Gelukkig slaapkamer aan de stille kant.
Zelf slaap ik als een roos door alles heen sinds ik aangemeten oordoppen heb. Als mijn kind niet zou kunnen leren of slapen, stuurde ik de student vandaag nog naar de audiciën . Niets zo funest als brak wakker worden!

Miekemieke

Maar andere leerlingen/ studenten hebben soms meer moeite met studeren. Zij willen ook hun diploma halen. Jammer dat er buren zijn die daar niet bij stil staan omdat hun eigen kinderen fluitend school doorliepen en nu een goede baan hebben.

Misdreavus

Misdreavus

30-06-2020 om 16:23

Flanagan

Met van die oordoppen in, hoor je dan wel de wekker?

Pien

Pien

30-06-2020 om 16:33

Gut Kaaskopje

Wat doen jullie jezelf aan!
Mijn partner kan ook slecht tegen lawaai, we zijn dan ook verhuisd naar een rustige plek.
Nu kun je nooit voorspellen hoe het gaat lopen, maar nu maken we weinig kans op komend overlast.
Mocht die er toch gaan komen, dan gaan we weer verhuizen.
Waarom zou je jaren in een situatie blijven zitten waar je gek van wordt?
En je beschouwingen over een tekort aan goed opvoeden gaan jou persoonlijk niet helpen.

Nogmaals, mijn kinderen zijn relatief zachtjes. Maar zoals gezegd heb ik feestje van puber moeten afbreken omdat het te lawaaierig bleef.
Groepen mensen, zeker pubers, hou je gewoon niet stil.
(en het was een feestje met allemaal super brave pubers!)
Nu was dat feestje gewoon in mijn huis en lag ik erboven in bed, dus kon ik ingrijpen. Maar dat kun je toch niet gaan doen bij pubers die buiten rondhangen?

Mijn pubers hangen niet rond buiten dus ik zou het niet weten, maar iets zou je daar wel tegen moeten kunnen doen, vind ik op zich wel een nuttige theoretische discussie.
Maar voor jouw praktijk gaat dat helemaal niets doen, je kunt alleen verhuizen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2020 om 17:17

Pien

Kennelijk kan ik er nog goed genoeg mee leven én verhuizen moet echt een verbetering zijn of toegevoegde waarde hebben. En dat is nog niet voorgekomen, plus, niet onbelangrijk, dat we nog niet aan de beurt zijn op de wachtlijst. Het gaat nu wel de goede kant op met onze positie. Ik schat in dat er volgend jaar zomaar eens een poging gedaan kan worden. Maar dan moet ik de beplanting van de tuin deels mee kunnen verhuizen, het huis niet gehorig zijn en een tuin op het zuiden, zuidwesten of zuidoosten. Ik ben niet moeilijk of kritisch 😁

Misdreavus

Ik word ‘s ochtends wel wakker van de wekker van mijn man. Ik heb dan al zo’n 8 uur geslapen.
Oordoppen zijn niet 100% geluidproof, maar reduceren wel veel.
De oordoppen helpen mij om in een diepe nachtrust te komen en te blijven want ik heb er een pesthekel aan om tussen 01:00 en 03:00 wakker te worden omdat ik dan geen slaap meer kan vatten.

Jesse_1

Jesse_1

30-06-2020 om 18:30

Oordoppen

Met oordoppen hoor ik 'niks'. Ik schrik dan ook echt wakker als ik bv aangeraakt word, want ik hoor niemand aankomen.
Toch hoor ik wel de wekker. Heel apart. Ik doe ze trouwens 's nachts wel uit als ik even wakker wordt en alles rustig is in huis.

Triva

Triva

30-06-2020 om 18:50

Kaaskopje

Ook nog geen woningruil gevonden?

Die tuin op het zuiden? Weet je dat wel zeker? Ooit eens bij iemand in de tuin gekeken die anders gelegen is?

Misdreavus

Misdreavus

30-06-2020 om 19:18

bedankt

Misschien toch eens een poging doen dan, ik moet van dinsdag t/m zaterdag om half4/kwart voor 4 op, dus op de tijd dat ik ga slapen, is de rest van de wereld echt nog niet stil.
Ik heb wel van die gele schuimdingen geprobeerd, maar daar heb ik vrij veel last van omdat het niet prettig zit.

Het gekke is trouwens dat ik meteen wakker wordt van mijn eigen wekker, maar niet van die van mijn man op maandag. Terwijl ze hetzelfde geluid maken, kennelijk slaap ik toch anders als ik niet op hoef.

Maja

Maja

01-07-2020 om 08:33

toch

Natuurlijk zijn er allerlei uitzonderingen, en kinderen die het wél redden om op dat tijdstip naar bed te gaan, maar: een kind wat gaat lopen jengelen van moeheid, wat naar bed wil, maar niet kan, dat vind ik storend.
Niet de gewone spelende kinderen, zolang ze tenminste niet ontaarden in krijsjes.

In dat opzicht snap ik ts wel: niets zo irritant als een jengelend, dreinend kind, terwijl jij probeert te slapen (en inderdaad: hier 's ochtends om 5 uur op, dus slapen rond 10 uur is echt wel nodig).

Daarnaast kunnen ouders natuurlijk ook gewoon zeggen: buitenspelen mag, maar vanaf 8 uur doen we wat rustiger, niet gillen en zo.

Maar tegenwoordig mag je daar niets meer over zeggen, want kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen. Ja, best, maar dat hoeft niet op standje hard 's avonds.

Schuimdingen (ot)

Die liggen ook niet lekker bij het ‘op je zij’-slapen. Ze blijven niet zitten en doen soms zelfs pijn aan je oor. Schuimdingen zijn of te hard, of te kort, of verpulveren of ander geharrewar.
Bij aanschaf aangemeten oordoppen, vond ik één van de twee niet lekker zitten. Ze hebben toen een nieuwe gemaakt. Die zit wel naar wens.

Tip: ik heb een rode oordop voor het rechteroor en een blauwe voor het andere oor.

Jesse_1

Jesse_1

01-07-2020 om 13:17

schuimdingen (ot)

De herriestoppers bevallen hier goed omdat ze goed in je oor zijn te plaatsen. De goedkopere krijg ik er niet goed in omdat ze uitzetten vóór ik ze in mijn oor heb.
Mocht je regelmatig moeten slapen op een 'raar' tijdstip of een ś nachts lawaaierige omgeving hebben dat zijn aangemeten oordoppen geen overdreven luxe lijkt mij.

Tine Winkel

Tine Winkel

01-07-2020 om 21:50

Oordopjes

Ik gebruik van die dopjes van de Hema, schuim, maar veel zachter dan die gele. Ook zijn ze wat conisch van vorm, zodat ze makkelijker passen. Meestal draag ik er trouwens maar 1, ik val meestal heel snel en op mn zij in slaap ...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2020 om 23:39

Triva

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kom weleens buiten de deur, bij andere mensen thuis. 😉 En dit is niet mijn eerste huis waarin ik gewoond heb.

Nee woningruil heeft evengoed nog heel wat voeten in de aarde en ik denk toch niet dat het huis wat geruild wordt beter is dan wat we nu hebben. Ik moet soms een beetje lachen om de reacties van anderen op hoe wij wonen. Ja, het heeft zijn nadelen, maar de voordelen zijn zo groot dat een nieuw huis wel erg geweldig moet zijn of liggen, dat ik wat we hebben er voor wil achterlaten. Ik ben nogal kieskeurig, ben ik bang 😀

Mijn dochter verzuchtte laatst, onze tuin bekijkend, ik wil ook zo'n tuin. Ik vond dat lief, ze waardeert wat ik met de tuin doe. Maar het voelde ook als bevestiging van dat ik er ondanks de nadelen erg blij mee "moet" zijn. Met haar tuin komt het ook wel goed, zodra ze er een hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2020 om 23:48

Triva tuin

Ik vergat nog te zeggen dat ik zelf een U-tuin om het huis heb, de buren ook, maar gespiegeld. Ik zie dus op en naast eigen terrein hoe het zonlicht overal valt. Vroeger hadden we een woonkamer met raam en balkon op het noorden. Ik vond het vreselijk.

U-tuin (ot)

Hier vorige week de ‘open’- schutting vervangen voor een dichte schutting. Wat een verademing. Geen automatisme meer in het naar de tuin van de buren kijken als er mensen in lopen, etc.
@Kaaskopje, je hebt een u-tuin dus best wat oppervlak itt de tussenwoningen. Verhoog het woongenot met hoge schuttingen. Desnoods ook aan de schoolplein zijde, zodat je die ‘ellende’ niet hoeft aan te zien.

Dat gevoel verbaasde mij tenminste; nu ik niet meer zag wat er achter de schutting gebeurde, ervaarde ik het gevoel van loslaten. Zo heerlijk dat gevoel van niet-mijn- pakkie-an, niet bemoederen over anderen. Wat je ziet heeft zoveel meer invloed op hoe je iets ervaart. Zo ook je voorbeeld over dat zielige kind in het zand; als je het niet waarneemt, gaat het langs je heen. Of de opspringende kinderen; veel meer aanwezig wanneer de struiken maar een meter hoog zijn zodat die bewegingen op je netvlies komen. Met een hoge schutting hoef je ook niet meer zo te willen verhuizen.
Ik wilde ook verhuizen. Nu is dat niet meer zo nodig.

Triva

Triva

02-07-2020 om 11:12

dus?

Je vergelijkt een balkon op het noorden met een tuin op het westen, noorden en oosten? Nou dan moet je toch beter gaan kijken. Hier een tuin op het noordoosten en we hebben nu zon vanaf 70 cm vanaf de pui. In de middag loopt dat op tot een meter of 2 heerlijk schaduw waar de rest van de tuin volledig in de zon staat. Dat heb je dus bij een gewoon huis met een begane grond, een eerste verdieping en een schuin zolderdak. Niet bij een flat nee. Mijn tuin is tot de schuur 8 meter diep en bij de schuur heb je dus altijd zon.

Het enige nadeel is dat je in maart vaak maar een uurtje zon hebt daar maar dat loopt dus snel op. En dit is op het noord-oosten dus. Iets anders en je hebt ook weer andere zonuren.

ElenaH

ElenaH

02-07-2020 om 11:30

Tuin op het noorden

Wij hebben een tuin op het noorden. Inderdaad in het voorjaar weinig zon, maar in de zomer volop. De moestuin van de buren doet het er prima op. En heerlijk koel in huis tijdens de hittegolven!

Inderdaad

Ik heb ook een tuin op het noorden en ben er ook erg blij mee, vooral als het zo warm is als vorige week. Bij het huis blijft altijd een strook schaduw over.

Overigens hoorde ik gisteren de makelaar praten die het huis naast het onze probeerde te slijten een aan nieuwe huurder (eigenaar zit in het buitenland en probeert zijn huis voor een godsvermogen te verhuren). Makelaar claimde dat de tuin op het westen lag. Nou, toegegeven, het is inderdaad niet helemaal pal noord, maar dan toch zeker noord-noordwest. Maar een tuin op het noorden wordt niet aantrekkelijk gevonden. Behalve door de ervaringsdeskundigen, vermoedelijk

Groeten,

Temet

Temet, ( ot)

Zo begon dat bij ons ook; tijdelijk verhuren want.... ondertussen werd door de makelaar een verkamering vergunning aangevraagd want dat levert meer op. Hou de bekendmakingen maar goed in de gaten. Niet dat je er veel tegen kan doen trouwens.

goeie tip

Goeie tip, Flanagan. Moet ik toch het sufferdje gaan lezen...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.