Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

01-01-2009 om 20:34

Aangifte doen?

Nu weet ik weer waarom ik elk Nieuwjaar's dag sterkte verhuis neigingen heb. Het is rondom mijn flat weer een slagveld. Brievenbussen vernield, ruiten gesneuveld en er is op het pleintje vuur gesticht. En in dat vuur is mijn tuinmeubilair verdwenen!!
Wij kwamen erachter dat het gejat was bij thuiskomst net voor 12 uur, wat bekende jeugd was in en uit een paar schuren aan het lopen. Ik vermoed dat ze de hele avond hebben lopen "verzamelen" en in de schuren het buit hebben gestald, want net na 12 was er groot fik op het plein (tja, mijn plastic tuinspul levert wat grote vlammen op). Vanochtend in de puin gekeken en er lag een grote groene laag gesmolten plastic en ook wat andere stoelen, fietsen enz.
Moet ik nu wel aangifte doen, heeft het zin? Voor de verzekering niet, want het was oud en niets waard. En ik heb geen harde bewijs wie de daders zijn, alleen een zeer grote vermoeden. Trouwens de vernielde brievenbus heb ik gehoord en zag een "dader" wegrennen van het portiek onder de trotse? ogen van de ouders. Het is voornamelijk één aso gezin met vrienden van hun kinderen die de grootste overlast bezorgen. Hun aanspreken wordt afgeraden tenzij ik nog meer spullen vernield wilt hebben of dat mijn kinderen in elkaar worden geslagen Hoe kan je als buurtbewoner zo'n gezin weg zien te krijgen zonder gevaar voor eigen leven? Heeft klagen bij de woningbouw wel zin?
Ik ben een leek hierin, heb altijd in goede wijken gewoond waar je een buur wel kon aanspreken. Goede raad is zeer welkom.

gr. Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

01-01-2009 om 22:08

Wat vreselijk

Rotzakken!
Ik zou wel aangifte doen, al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Je bent toch bestolen?

Margje

Mari

Mari

01-01-2009 om 23:30

Yep, stopverf

Ik ben ook boos dat er mensen met hun vieze vuile tengels aan mijn spullen zitten. En dan ook nog bekenden die ik nooit wat heb gedaan, behalve vriendelijk gedag te zeggen! Dochter was helemaal over de zeik, die moest vreselijk huilen, leuk hoor net voor de jaarwisseling. Leuke nieuwjaar, ik wil hier weg!!!!

Echt belachelijk

Wat een idioten! Tjee, wat zou ik ook boos zijn! Maar of ik aangifte zou doen? Ik weet het niet. Misschien zou de angst dat mijn kind de dupe zou zijn wel overheersen. Zijn ze werkelijk in staat je kinderen te molesteren?
Ik kan me er niets bij voorstellen. Lijkt me echt een vreselijke buurt. Als ik geen kinderen zou hebben zou ik aangifte doen, maar of ik het in dit geval ook zou durven? Ik ben eerder zo`n muts die tegen dochter zegt: "Het is ook erg, maar houdt maar liever je mond dicht als je ze tegenkomt."

Ik zou aangifte doen. Het is gewoon diefstal: spullen zijn van jou, jij hebt geen toestemming gegeven, toch nemen ze het mee, mag niet.
En begrijp ik nou goed dat je niet zeker weet wie de dader is? Dan doe je toch aangifte tegen een onbekende dader? Je kan dan aan de dienstdoende agent tussen neus en lippen door zeggen dat je vermoed dat...

Overigens: klagen bij de woningbouw kan zeker zin hebben en dan vooral als zowel jij als ook de aso's huren van dezelfde WBV. Sterker nog, dat is vaak de meest effectieve manier om mensen weg te krijgen. Het helpt enorm als buren die ook van diezelfde wbv huren ook klagen. En bij voorkeur e.e.a. op schrift, dan kan de wbv dat namelijk niet negeren, zou men daar de neiging toe hebben.

Nee, dat is allemaal niet per se leuk of makkelijk. Maar zonder klachten kan de wbv ook niks, tenzij die mensen zelf hun huur niet betalen of de woning zichtbaar vernielen. En je allemaal uit angst maar zitten verbijten lost ook niks op.

Sterkte ermee

Temet

Mari

Mari

02-01-2009 om 13:54

Gebeld

Ik heb vanochtend de politie gebeld en om advies gevraagd. Ze willen wel graag dat er aangifte wordt gedaan, ook met mijn vermoedens van daders, dan kan de wijkagent er misschien wat mee. Inmiddels andere buren gesproken en ik ben lang niet de enigste, hun ook gevraagd om aangifte te doen en het door te geven aan andere. Tenslotte samen staan wij sterker. En sommige hadden dure tuinmeubilair. Het blijkt dat de politie er om 21 uur die avond langs is geweest en ze gewaarschuwd geen plastic op het vuur gooien, dus die weten dan wel wie ze gesproken hebben. Wat ik wel raar vind is dta de politie het gedoogd heeft. Overal in de krant las je dat eigen vuurtjes niet mocht en hier wordt het toegestaan, terwel de woningbouw de troep mag opruimen.
De jongens van de schoonmaak bedrijf waren hier net, ook moedeloos, want in bijna alle flats was het wel raak.

gr. Mari

Sterkte mari

Ik kan er alleen maar aan toevoegen wat je zelf al schreef: zonder aangiften kan de politie niets en zonder klachten kan de woningbouwvereniging niets. Probeer dus inderdaad toch maar met zoveel mogelijk mensen aangifte te doen. Wie weet bereik je wel iets voor volgend jaar.
Wat een kater, om zo het nieuwe jaar te moeten beginnen.

tonny

tonny

02-01-2009 om 15:49

Goed dat je in actie komt

en mooi dat er medestanders zijn, dat scheelt! Sterkte ermee. Tja, waarom de politie het gedoogd heeft? Was misschien elders nog iets harder nodig??

tonny

Jemig mari, wat ontzettend vervelend!

Kan me goed voorstellen dat het je flink dwars zit. Maar ook je dubbele gevoelens bij het wel/niet doen van aangifte, vooral als je de -terechte?- vrees hebt dat als dat bekend wordt je nog meer narigheid kunt verwachten daar.

Je schrijft dat je nu weer weet waarom je met Nieuwjaar altijd wilt verhuizen. Betekent dat dat je daar verder wel met veel plezier woont en het alleen met O&N zo'n bende is? Probeer je daar dan aan vast te houden!
Aan de andere kant, als je dit gevoel vaker hebt, heb je je dan al eens serieus verdiept in mogelijkheden om te verhuizen? Zijn het huurflats? Ben je lid van een woningbouwvereniging, en hebben die wellicht nog meer flats of huizen waar je voor in aanmerking komt?
Zeker met een kind lijkt het me prettig om een wat 'rustiger' woonomgeving te hebben.
Weet niet of je je het kunt veroorloven, maar is kopen anders een optie? Dan heb je vrije keuze voor wat betreft omgeving etc.

Hoe dan ook; veel sterkte. En ik hoop dat het snel rustig wordt.

Mare

reina

reina

02-01-2009 om 18:35

Absoluut

Aangifte doen en het liefst door zoveel mogelijk mensen. Wat een ellende!!

Mari

Mari

02-01-2009 om 19:18

Mare

Normaal gesproken valt het wel mee, maar er is wel voortdurend enige vorm van overlast. Het gaat om een achterstandswijk die binnen 3-4 jaar compleet gesloopt en opnieuw opgebouwd zal worden. Ik heb weinig verhuis kansen want woningen zijn hier schaars en ik val ook nog eens in de categorie aangepaste woning. Bestaande aangepaste woningen die groot genoeg zijn voor een gezin zijn alleen in deze wijk te vinden. Dus ik zal het moeten uitzitten en wachten op een nieuwe woning met de sloop. En hopen dat de woningbouw de aso's herplaatst.
Maar aangifte is gedaan, de wijkagent gaat polshoogte nemen in de buurt. De politie heeft het vuur in eerste instantie niet laten blussen uit vrees voor escalatie en nog meer narigheid. Tja, dat snap ik ook wel. Politie is hier een regelmatige verschijning.Mijn kinderen durven niet echt buiten te spelen en echt dwingen doe ik dan ook niet. Ik zou het ook niet zo leuk vinden.
Volgend jaar echt alles verwijderen en maar een weekje weg gaan rond oud en nieuw!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.