Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aarrgghhh, al die klitten in het haar

Ons dochtertje heeft de gewoonte om als ze in bed ligt heel hard met haar hoofd te gaan "rollebollen". Op zich geen probleem, maar haar haren worden één gigantische klittenwarboel op haar hoofd
Uitkammen is een drama. Ik heb al antiklitspray van Glisskur geprobeerd, cremespoeling na het wassen, cremespoeling niet uitspoelen en het haar dan uitkammen. Niets helpt.
Heeft iemand een tip voor mij?
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-12-2008 om 15:23

Nou...

Hier geen dochter, maar ik denk dat een staartje 's avonds aardig kan helpen. Het schijnt dat zijden kussenslopen ook beter "glijden", dus dan heb je ook minder klitten.

Bastet

Bastet

27-12-2008 om 15:47

Vlechten

Bij mijn dochter helpt een vlecht het beste.Ze heeft haar waarin je de knopen ziet ontstaan tijdens het uitkammen.Soms een haarmasker wil wel helpen,en we hebben er laatst een flink stuk af laten knippen,dat wilde ze zelf ook graag,want het is natuurlijk erg pijnlijk.
Groetjes,Bastet

sonj@

sonj@

27-12-2008 om 16:03 Topicstarter

Vlechten en staartjes ...

helpen helaas niet. Zelfs die rolt ze eruit . Ze is ook nog heel jong, net anderhalf, dus ik kan haar ook nog niet wijsmaken dat ze niet "mag" rollebollen.
Een stuk zijde wat ik aan de zijkanten van het matrasje kan vaststoppen, kan ik inderdaad weleens proberen. Meer tips zijn uiteraard nog welkom!
groetjes, Sonja

Korter knippen

Onze dochter heeft tot haar derde jaar ook vrij kort haar gehad, onder meer om deze reden, maar ook omdat ze geen "frutsels" in haar haar wilde. Stond ook mooi

Massi Nissa

Massi Nissa

27-12-2008 om 18:24

Zwitsal prinsessenshampoo

Hier een kroeskopje van twee met net zulke knopen in heur haar. Ik heb toevallig net bij mijn moeder (oppasoma) een keer haar haartjes gewassen met een meisjesshampoo van Zwitsal. Er staat een prinses op en iets van "antiklit". Geweldig spul, voor het eerst in een jaar kon ik haar haartjes doorkammen zonder gedoe. Dochter is geen zeurkous, maar leuk vindt ze het ook niet. Die fles shampoo ga ik dus kopen zodra haar huidige fles op is.
Groetjes
Massi

Emmawee

Emmawee

27-12-2008 om 21:15

Misschien ten overvloede...

Maar weet je dat je klittend haar van beneden naar boven moet uitkammen? Dat scheelt best veel leed.
En anders lijkt korter haar mij een geweldig plan.
Groeten, Maw.

sonj@

sonj@

28-12-2008 om 09:48 Topicstarter

Boblijntje heeft ze

Een boblijntje heeft ze en ik had met de kapper overlegd of het dan nog korter geknipt moet worden om de klitten te voorkomen. De kapper zei dat dat weinig zin had, omdat de klitten voornamelijk bovenop haar hoofd zitten en niet zo zeer van achter.
Ik kam het inderdaad al van beneden naar boven, stukje voor stukje.
De shampoo van Zwitsal had ik al geprobeerd, maar er is nu ook Prinsessenshampoo van Andrelon. Die kan ik ook weleens uitproberen. En dan morgen naar de stoffenwinkel voor een dtuk zijde.
groetjes, Sonja

ayla

ayla

28-12-2008 om 10:14

Had dochter ook

toen ze kleiner was, Het enige wat eigenlijk hielp was het regelmatig laten knippen en wachten totdat ze minder 'babyhaar' kreeg. Ze is nu 4 heeft eindelijk haar tot over haar schouders en bijna geen last meer van een ragebol. Ik gebruik nu wel altijd een antiklit shampoo en conditioner

sonj@

sonj@

28-12-2008 om 14:18 Topicstarter

Laagjes knippen?

Het haar van ons dochtertje is nu wel op één lengte. Misschien in laagjes laten knippen? Zal dat beter gaan?

Laagjes

Dat bedoelde ik in feite. Niet zozeer op één lengte kort, maar min of meer een jongenskoppie. Het stond bij onze dochter echt wel leuk.

Jade

Jade

28-12-2008 om 16:28

Laagjes.

Mijn dochter heeft lang haar en vooral heel veel haar, wat het tot een enorme bos maakt. Mooi om te zien, maar wat een p*kkewerk met borstelen.

Ik heb het wat in laagjes laten knippen, de voorkant is korter dan de achterkant (het is rond geknipt.......*jemig*, hoe leg ik dit nou goed uit??

Nou ja, in ieder geval wordt het steeds weer zo geknipt, dat het makkelijker te borstelen is.

Als peuter/kleuter heb ik het kort laten knippen (boblijn), dat stond haar prachtig, maar ja, dat wil ze niet meer

Pixie

Dirkszusje heeft nu al 2 jaar een rattenkopje (Pixie-style in het Engels). En ik vind dat ideaal.

Zij niet, ze vindt dat meisjes lang haar moeten hebben (invloed van de rest van de klas ) - dat mag ze nu proberen, maar zodra ze protesteert bij klitten of er staartjes of speldjes uit gaat halen: huppetee naar de kapper. Ik heb verder geen zin in dat gefrutsel aan haar, en al helemaaaaaaaaaaaaal geen zin om er vroeger voor op te staan.

Valt me wel op dat als ik naar schoolfoto's van mezelf kijk er in mijn tijd veel meer meisjes met kort haar waren dan tegenwoordig.

Ellen

Ellen

29-12-2008 om 12:09

2 tips

Wat bij mijn dochter goed hielp:

Een satijnen kussensloop. Aanzienlijk minder klitten.

En voor na het wassen: antiklit spray van Jip en Janneke. Bij de Hema te verkrijgen.

sonj@

sonj@

29-12-2008 om 12:27 Topicstarter

Satijnen kussensloop, waar "los" te koop?

Ik had nog een sexy nachtponnetje van mezelf, wat ik nooit meer droeg. Dat heb ik verknipt en in haar bed gelegd. Warempel, vanmorgen een stuk minder klitten!
Kan iemand me vertellen waar ik kussenslopen van satijn kan kopen?
De antikiltspray van Jip en Janneke ga ik ook proberen. Straks gelijk halen!
groetjes, Sonja

Hier ook

Een van mijn dochters heeft ook altijd vreselijke klitten in haar haar. Ik gebruik nu al een tijdje spul van Andrelon, zo'n paarse flacon met pompje erop, ik geloof voor steil haar. Je moet het na het wassen opbrengen en laten opdrogen. Werkt hier goed, de klitten zijn een stuk minder geworden. Overigens hielp hier die anti-klitspray van Jip en Janneke en andere merken niet en ook die speciale shampoos niet. Ik gebruik nu Fructis, daar wordt het haar zachter van. Prikt alleen wel in de ogen maar ze is inmiddels gewend aan ogen dichthouden en hoofd achterover.

Gr.
Moon32

MaximeM

MaximeM

29-12-2008 om 14:52

Slaapmutsje

Hoi,

Hadden ze daar vroeger geen slaapmutsjes voor? Alhoewel me dat warm lijkt zitten en ook zo weer los zit. Ik kan me nog wel de serie "het kleine huis op de prairie" herinneren en daar hadden ze van die schattige slaapmutsjes op. Mijn dochter heeft ook altijd ontzettend snel klitten in haar haar. Vroeger ben ik wel eens ermee naar de kapper geweest omdat ik ze er niet uitgekamd kon krijgen. De kapper lukte het trouwens wel maar ik heb het toen meteen een stuk korter laten knippen. Nu is ze ouder en heeft ze langer haar een een knot bovenop haar hoofd (zoals een ballerina) werkt het beste. Je ligt dan niet op de knot en die blijft daardoor goed zitten, en je haar klit dan dus ook niet.

Maxime

beertje

beertje

31-12-2008 om 13:48

Antiklit-spray kruitvat

Hier ook een dametje van 4 met heel lang en vooral dik haar. Prachtig gezicht hoor en mevrouw is er gelukkig ook blij mee maar idd..die klitten! Koop nu al een tijdje de antiklit-spray van het kruitvat en dat werkt bij ons prima. Ruikt ook lekker. Iedere ochtend zet ze zich nog steeds schrap voor het "uitkam-ritueel" zeg maar haha! Maar met deze spray valt het wel mee en inderdaad 's avonds een vlecht maken helpt ook een beetje.

sonj@

sonj@

01-01-2009 om 12:51 Topicstarter

Beertje?

Heeft Kruidvat van het eigen merk een antiklit haarsspray?
Ik heb nu van Jip en Janneke gekocht. Die doet het erg goed, maar ruikt wel mierzoet, dus van de zomer buiten is dat niet handig. Maar dat duurt nog een tijdje ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.