Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

11-10-2008 om 22:03

Abonnement of toch prepaid, en welke?

Alle drie mijn pubers hebben een mobiel en allemaal een prepaid.
Dochter (16) zit bij Vodafone en dat bevalt en gaat tegenwoordig (sinds kort) heel goed. Zij is langzamerhand wel toe aan een abonnement als ze dat zou willen.
Zoon (bijna 15) zit bij Tele2 maar dat is een ramp de laatste tijd. Binnen 3 weken heeft hij er 22 euro doorgejaagd. Ik heb dat nog enigszinds in de hand omdat beltegoed van Tele2 zo goed als niet in de winkel te koop is. Opwaarderen gaat via een speciale code die ik alleen heb zodat hij niet zelf beltegoed kan kopen. Als er dus opgewaarderd moet worden gaat dat via mij. Vanmiddag kwam hij weer aan met dat zijn beltegoed op was terwijl we het 20 september nog hadden opgewaardeerd met 20 euro (+ 10% gratis).
Dochter (12) zit bij Hi maar dat gaat ook vrij goed (tot nu toe).
Het voordeel van Tele2 in geval van zoon is wel duidelijk denk ik. Hij smst eigenlijk alleen maar. Maar ik vraag me nu toch af of dat niet veel goedkoper kan. Eventueel bij een andere provider. Waardoor dan dus wel het voordeel van de geheime opwaardeercode wegvalt vrees ik.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zoon heeft het erover dat je bij een bepaalde provider 1000 smsjes gratis krijgt???? Dat lijkt hem ook wel wat. Maar eerlijk gezegd heb ik geen puf om alles uit te gaan zoeken.
Wie kan en weet het me zo te zeggen? Wat is de goedkoopste provider? Kun je idd ergens zoveel smsjes gratis krijgen? En bij welke provider is dat?
Een abonnement is natuurlijk veel goedkoper. Maar dan kun je altijd bellen ook al is je beltegoed op. Ik ben bang dat er bij hem dan helemaal geen rem meer op zit en we voor heel hoge kosten komen te staan.
Wat is jullie ervaring en advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat is vodafone

Hoi Merla, dat van die 1000 sms-jes doet mijn dochter ook, dat is dus bij vodafone.
maar echt niet gratis hoor.
Je moet zorgen dat je je prepaid opwaardeerd tot 20 euro,
voor die 20 euro krijg je dan 1000 sms-jes en extra belminuten geloof ik, kijk maar op de site, maar misschien is 10 euro opwaarderen ook wel genoeg hoor. Je kan de 1000 sms-jes niet meenemen naar de volgende maand, moet je weer opnieuw die 1000 sms-jes aanvragen, doe je dat niet, dan kan je gewoon met je beltegoed bellen, je kan ten alle tijden dan weer opnieuw voor 10 euro die 1000 sms-jes doen. Ik geloof dat je "zorgeloos aan" moet sms-en naar vodafone.
nou kijk maar op de site,

groetjes Melanie

Suzanne

Suzanne

12-10-2008 om 08:10

Bellen.com

Op www.bellen.com kun je tariefvergelijkingen zien van zowel abonnementen als prepaidtarieven.
Daarnaast kun je je prepaid-instellingen vaak ook wijzigen via de website, zo hebben mijn zoons hun prepaid-instellingen bij T-mobile kort geleden zo aangepast dat ze voor sms'en (wat ze eigenlijk alleen maar doen) 7 ct betalen en voor bellen is het tarief ook gunstiger: 24 ct. terwijl het normaal 35 ct per minuut is, bij T-mobile heet dat Prepaid 24/7. Vodafone heeft ook zoiets, Meerwaarderen, daar betaal je 30 ct. en 9 ct. tegen normaal 35 ct/ 23 ct voor resp. bellen en sms'en. Vergelijken loont dus zeker de moeite!

Rem erop.

Ik zou mijn zoon in dat geval NIET een abonnement geven. Aan een abonnement zit je een bepaalde tijd vast dus als de rekenigen binnenlopen ben je er niet zomaar vanaf.Die van mij heeft 10 euro p/m en komt daar goed mee uit. Hij sms't vooral. Mijn ex heeft gekeken op bellen.com en het voor hem geregeld, ik kan je er helaas verder niets over vertellen.

Damajo

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 12:32

Inderdaad vodafone

Mijn jongste dochter van 15 heeft ook Vodafone. Ze heeft net even uitgelegd dat ze iedere 30 dagen beltegoed koopt van 20 euro. Dat is niet goedkoper te krijgen in de winkel. Thuis vraagt ze via de website voor 10 euro blox aan, dat zijn de 1000 smsjes. Dat kan zoals hierboven ook uitgelegd werd ook via een smsje Die smsjes moeten binnen 30 dagen opgemaakt zijn. Het beltegoed blijft gewoon geldig. Dit zou ik voor je zoon doen en geen abonnement.
Mijn 17 jarige dochter heeft sinds een paar weken een abonnement bij Telfort. Ze let opeens bewonderenswaardig op haar beltijden. Iets wat ze via mijn abonnement nog wel eens vergat. Mijn dochter werkt er zelf voor en is over 5 maanden meerderjarig. Ik heb de vraag hier ook voorgelegd en ben toen toch over de streep getrokken om het voor háár wel te doen. Zij belt in tegenstelling tot mijn jongste vaker dan dat ze smst. Dan is een abonnement goedkoper.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 12:39

Correctie

Mijn dochter koopt niet élke maand beltegoed van 20 euro. Ik begrijp er ook niks van
Met die 20 euro kun je als je wilt voor 2 maanden smsjes kopen. Stel je hebt voor 10 euro blox gekocht en je belt daarnaast niet dan heb je nog 10 euro om voor een tweede keer blox te kopen voor 30 dagen. Stel dat er aan het eind van de maand nog 5 euro beltegoed is dan kun je er gewoon beltegoed bijkopen en daarmee dus weer blox kopen, enzovoorts.

Kaaskopje

Je moet hiervoor bijna wiskunde hebben gestudeerd. Wat omslachtig allemaal zeg. Duidelijk een onmoedigingsbeleid wat Vodafone hanteerd. En maar hopen dat hele volksstammen dat omgooien naar die zgn. Blox op tijd vergeet te doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 17:15

Geen man overboord

Je beltegoed blijft staan, dus of je nu wel of niet blox van je beltegoed koopt maakt niet uit. Zolang je tien euro beltegoed hebt kun je er blox van kopen... of niet.

Merla

Merla

12-10-2008 om 19:39

Pfffft

Ik heb er even vluchtig naar gekeken, maar 't is nog wel een hele studie zo eigenlijk hihi.
Bedankt voor alle tips in elk geval. Ik zal eerst dochter eens vragen het een en ander over Vodafone uit te zoeken. Zij zit per slot van rekening zelf ook bij Vodafoon. Voor zoon hebben we nog wel even de tijd. Die is eind december jarig en wil graag een nieuwe mobil op zijn verjaardag. Dus tot eind december kunnen we nog van alles met elkaar gaan vergelijken. Maar ondertussen blijven goede tips van harte welkom! (scheelt namelijk weer zelf uitzoeken hihi want dat ligt mij tótaal niet!)
Vooral tips voor wat betreft het goedkoper maken van Tele2 zijn welkom! Dan kunnen we daar misschien gewoon blijven en blijf ik zijn geheime code in beheer houden
Een abonnement is idd denk ik niet aan de orde voor hem.

Nasha the first

Nasha the first

12-10-2008 om 22:03

Ook bij vodafoon

pas omgezet van pre-paid naar abonnement, maar zou het niet weer doen.....wat een gedoe en gehannes, en veel fouten.....maar goed.....het is nu niet anders

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.