Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mimali

mimali

22-11-2011 om 15:45

Achternaam wijzigen

Mijn vriendin wil graag de achternaam van haar moeder aannemen omdat ze geen contact meer met haar vader heeft.
Nu is 1 van de vorwaarden dat haar moeder haar na de scheiding en voordat ze 18 werd enige tijd verzorgd moet hebben.Maar ja wat is enige tijd? Dat staat er helaas niet bij en ze heeft na de scheiding en voordat ze 18 werd maar 1 jaar bij haar moeder gewoond en daarna een aantal jaren bij haar vader.

Maar de aanvraag kost 835 euro en als het afgewezen word ben je dus het geld kwijt.Dus ze wil toch wel enige zekerheid hebben dat het niet afgewezen word..

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

22-11-2011 om 17:35

Hier

http://advocare.home.xs4all.nl/folder94.htm#Wijzigen%20achternaam

Hier staat 3 jaar. maar ik zou het Ministerie van justitie mailen, want de voorwaarden zijn de afgelopen paar jaar veranderd (en vooral: strenger geworden).

anno

anno

22-11-2011 om 17:50

Psychische hinder

Je kunt als je niet aan de 'gewone' eisen voldoet, ook je naam wijzigen op basis van psychische hinder. Een psycholoog kan hier op basis van een aantal gesprekken een rapport van opstellen.

mimali

mimali

22-11-2011 om 20:22

Enige tijd

In de meest recente folder staat enige tijd,maar hoelang dat is of moet zijn kunnen ze niet zeggen..

En psychische hinder heeft ze ook niet echt dus is geen optie..

jess

jess

23-11-2011 om 17:17

Ik dacht

dat het drie jaar is dat de ouder van wie je naam wil aannemen voor je heeft gezorgd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.