Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

judiths mama

judiths mama

09-12-2008 om 19:45

Adventskalenders

Ik voel me regelmatig een zeikerige moeder, zeker als het snoepen betreft. Bestaan er nog adventskalenders zonder chocola? Vroeger maakten we elke dag een vakje open en zat er een leuk plaatje achter. Tegenwoordig zie ik ze alleen nog maar met chocola.
Heeft iemand de gouden tip voor me waar ze nog de ouderwetse verkopen?

Groetjes, Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjillie

Sjillie

09-12-2008 om 19:51

Printen

heb vor de kinderen er één uitgeprint op
http://www.speelzolder.nl

Ga naar thema kerst, ga naar rechter kolom "printdingen"en kies daar adventkalenders.
Je krijgt dan verschillende adventkalenders, gekleurd of om zelf te kleuren.

Print deze uit en plak er elke dag een plukje watten op de datum.
Als alle sneeuwvlokjes af zijn is het kerst!!!

*Veertje*

*Veertje*

09-12-2008 om 22:21

Leuk idee

van de vorige mailer.
Ik heb vorig jaar bij V&D in de uitverkoop een houten 'kalender' gekocht. Het is een prachtig roze met paars sprookjeskasteel waarbij 24 lege vakjes. Ik vul ze nu, omdat dochter slecht eet, met een minisnoepje of een centimeter dropveter. Mag ze als ze goed eet, een vakje openmaken.
Maar mijn oorspronkelijke plan was er als adventkalender een sticktertje in te doen, een kraaltje voor een ketting, nog een mooie kraal, een touwtje, een plakglimmer.
Dus ook niet zo'n stuk chocola elke dag.
(nu de mist in).

Lego

Hier hebben ze (duur maar leuk) een lego adventkalender. Elke dag een beetje Lego erbij.
Alternatief omdat ze dit jaar maar 1 keer de schoen gezet hebben (was zo ver reizen voor Zwarte Piet).

judiths mama

judiths mama

10-12-2008 om 09:51

Leuk, sjillie!

Krijg zelf alleen de kriebels van het idee 'watten met lijm'. (al die plukken die aan je vingers blijven plakken). Maar erg leuk bedacht!

En ik had natuurlijk eerst even kunnen googelen. Ze hebben bij jako-o er eentje zonder chocola. Goed, de kinderen hebben er nu één met chocola, omdat ik al beloofd had er een te kopen, maar voor volgend jaar weet ik wat ik moet doen!

Groetjes, Saskia

Sjillie

Sjillie

10-12-2008 om 15:44

Judits mama

Valt wel mee hoor dat plakken. De advents kalenders hangen hier tegen de kast aan en elke avond doen we met pritstift het juiste rondje insmeren met de pritstift en dan een plukje watten erop.
en klaar!

Gr Sjillie

Maylise

Maylise

10-12-2008 om 17:08

Playmobil

Naast de chocolade kalender hebben we hier sinds drie jaar ook de playmobil advent kalender. komt elk jaar in nieuwe uitvoeringen uit en ziet er heel feestelijk uit. Dit jaar heb je verschillende themas waaronder princessen, piraten en die wij hebben: bosbeestjes en de kerstman.
Mijn zoontje is 9 en vind het nog steeds geweldig elke dag.

Maylise

amk

amk

10-12-2008 om 17:12

Thee

ik heb een biologische thee adventskalender. Elke dag een andere smaak. Maar niet echt geschikt voor kinderen denk ik.

Angela

Ebay

Die theekalender zag ik op Ebay.
Is het wat?
Dan tracteer ik mezelf volgend jaar lekker op een eigen kalender!

Inge M

Inge M

11-12-2008 om 19:44

Kwantum

Kwantum heeft een houten adventboom met laadjes. Eén laadje per dag met nummer erop.
Erg leuk. Dan kun je zelf beslissen of je er chocola of iets anders indoet.
Chocola vind ik zelf geen probleem. Die chocolaadjes van de adventkalenders zijn echt héél erg klein.

Ella

Ella

12-12-2008 om 17:25

Playmobile

Wat zit er dan in? Allemaal playmobile poppetjes? Dat lijkt mij wel een erg leuk adventkalender die hier erg in de smaak zal vallen. Misschien voor volgend jaar?

Manon

Manon

12-12-2008 om 20:24

Ook lego-kalender

Hier zijn de Lego-kalenders ook een groot succes! Ik heb een paar maanden terug de City- en Belvillekalender van vorig jaar (er staat toch geen jaartal op) in de uitverkoop gekocht en het is elke dag weer feest.
Playmobielkalenderliefhebbers moeten maar eens bij www.fokkido.nl kijken, er zijn er nu alweer een stuk of vier in de aanbieding daar.
En voor gewoon 'kale' kalenders met leuke, lieve plaatjes maar zonder speelgoed of chocola kun je vaak heel goed terecht bij Antroposofische speelgoedwinkels of boekhandels (en die kun je weer vinden via www.antrovista.com).

An

An

12-12-2008 om 21:51

Chr. boekwinkels

Hoi,

Ik haal hier de ouderwetse adventkalender bij het evangelisch boekhuis in het dorp. Iedre dag een lief plaatje en op kerst een groter deurtje om open te doen.

Groetjes, An

evelien1

evelien1

13-12-2008 om 20:22

Hallo An,

Hier idd ook een christelijke adventskalender, daar draait het naar mijn idee ook om.
We hebben nu :ster van verlangen ooit een uitgave van SGO. Hierin staan spiegelverhalen (ben ik zelf nooit zo weg van) maar ook bijbelverhalen + liedjes.
Heb je voor mij wat titels, we hebben hier nl. geen christelijke boekhandel maar als ik titels heb dan willen ze hier bij een boekhandel wel voor me bestellen.

Evelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.