Huis, Tuin en Keuken

ElvO
14-12-2008 om 20:33
Afgebroken sleutel
De sleutel van mijn fietsketting is afgebroken in het slot. Het stukje sleutel zit er diep in en niet te pakken te krijgen met een paperclip of pincet. Het is een hufterproef slot. Het vervelende is dat we gisteravond twee fietsen aan elkaar hadden gezet (voor ons huis), omdat we haast hadden en weg moesten. Nu kunnen we beiden niet op de fiets naar ons werk morgen. We hebben ook nog een oplossing voor het probleem. Het slot is sterker dan de boormachine. Wie weet raad?

Annelies B.
14-12-2008 om 20:40
Doorslijpen
Hoi,
Volgens mijn man is de enige oplossing het doorslijpen van het slot.
Misschien kun je een slotenmaker bellen, misschien weet die nog iets anders ...
Succes, Annelies

Asa Torell
14-12-2008 om 20:43
Slijptol huren
en daarmee door het slot heen gaan. Heb ik ooit eens moeten doen toen mijn sleutel kwijt was. Dat was overigens voor het centraal station in Amsterdam, en ik moest er een mega-verlengsnoer bij huren om stroom uit de fietsenstalling te kunnen gebruiken. Na een tijdje kwam de meneer van de stalling naar buiten, hij kon mijn levensgevaarlijke geklungel (naar zijn zeggen) met die slijptol niet meer aan zien... dus ik hoop dat jullie gewend zijn aan zware apparatuur .
Ik had overigens de politie al gevraagd om het slot voor me open te slopen, maar die zeiden dat ze daar niet aan konden beginnen. In jouw woonplaats misschien wel?

annemir
14-12-2008 om 21:17
Hier
Hoi,
nou hier vandaag was de sleutel afgebroken in het contactslot van de auto;-((
wat mijn man heeft gedaan? een punttang. die afslijpen met een slijptol, helemaal scherp en daarmee heeft hij het stukje eruit gekregen.
misschein een idee?

Jujube
14-12-2008 om 21:56
Magneet
Mijn sleutel was een keer afgebroken in het slot van onze voordeur. Ik heb dat stukje er toen met een sterke magneet weer uit gekregen.
Groet,
Jujube

Xyda
15-12-2008 om 22:32
1 dag later: is het gelukt?
Anders lukt het misschien wel met kneedgum. (in het sleutelgat frotten, er afhalen en hopen dat het stukje meekomt)
Xyda