Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

23-12-2008 om 21:17

Afwasblokje niet opgelost

We vinden de laatste tijd vaak halfopgeloste zeepblokjes terug in de afwasmachine. Wat kan er aan de hand zijn? Het zeeplaatje lijkt goed te sluiten, het is met blokjes van diverse merken en het is ook weer niet elke keer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeepbakje nat?

Is het zeepbakje nat als je het zeepblokje erin doet? Mijn ervaring is dat het dan minder goed oplost.

Merla

Merla

23-12-2008 om 22:11

Tip

Herkenbaar en hier was het een grote ergernis. Maar ik heb de oplossing gevonden! Gewoon losse poeder kopen. Heeft veel voordelen: zit in handige schenkkan; je kunt zoveel/weinig gebruiken als je zelf wilt; veel voordeliger want je doet er veel en veel langer mee; en.... het lost veel makkelijker op zodat je nooit meer een vies en nat niet opgelost blokje in je vaatwasser tegenkomt

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2008 om 22:42

Klepje geblokkeerd?

Ik heb het met een bepaald kopje, als ik dat op een bepaalde manier in het rek zet, blokkeert het oortje het klepje van het blokje. Dat zwabbert dan maar een beetje labbekakkerig half open, waardoor het blokje er uitgespoeld moet worden ipv dat het op de bodem valt.

Tirza

Geen klep

Ik kwak het blok zo in de machine, die klep slaat toch nergens op (maar ja, hier staat een antiek Amerikaans model).

Merla

Merla

24-12-2008 om 09:55

Dirksmama

Die klep heeft toch nog wel een functie hoor. Als je de VW aanzet gaat hij eerst even voorspoelen. Als je dus het blokje zo in de machine gooit lost het al gedeeltelijk (of misschien wel helemaal?) op en spoelt het al weg voordat het eigenlijke programma start en was je dus je vaat zonder afwasmiddel. Zodra het afwasprogramma zelf begint gaat het klepje automatisch open en valt het blokje eruit.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-12-2008 om 10:45

Eruitvallend blokje

Wij kregen drie maanden geleden voor het eerst in ons beider leven een afwasmachine. De eerste avond samen volgeladen, blokje achter dat klepje geparkeerd, na veel vijven en zessen apparaat aangekregen en draaien maar. We zaten in de keuken en keken elkaar tevreden aan: zo, dat is makkelijk! (Pas de volgende dag ontdekten we dat we er ook een ergernis bij hadden: dat ding uitruimen, grmbl). Anyway, we zitten daar koffie te drinken, ding maakt geruststellende watergeluiden, tot we ineens een harde "boink" horen. Alsof er een onderdeel afbrak. Paniek! Ding uitgezet, opengedaan, niks te zien (ja, een hoop water). Op hoop van zegen dan maar. Het duurde echt dagen voor we door hadden dat het dat blokje was wat uit het klepje valt.
Groetjes
Massi (technisch altijd op de hoogte)

Geeft niet merla

Machine staat toch met schuim als ik hem halverwege open maak hoor. Heb ook nog nooit een klepje open horen vallen, het is een soort schuifding dat zich meteen opent als je de deur dichtdoet.

Zoals ik al zei, het is een Amerikaans jaren 70 model, geen flauw idee in hoeverre dat verschilt van machines in NL, aangezien ik die zelden van binnen heb mogen aanschouwen.

De meeste mensen hier draaien de machine met alleen water of met een klodder gele zeep of gewoon afwasmiddel. Vaatwasmachinespul wordt hier namelijk helemaal niet verkocht. Die blokjes heb ik dan ook uit Nederland meegenomen.

Nou

Omdat het een jaren 70 amerikaans geval is denk ik eerder dat ie tig keer zoveel water nodig heeft. En snel is ie ook niet.

Heeft wel een mooie dubbelfunctie: na het wassen is ie heel warm van binnen. Ideaal om mijn brood te laten rijzen (droog het ook niet uit).

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2008 om 18:02

Bedankt allemaal

Nooit geweten dat dit zo veel voorkwam, ik maakte me al echt zorgen dat de machine zijn langste tijd gehad heeft. Ik denk dat we ook maar aan het poeder (goeie tip!) gaan als het zo blijft doorgaan. Gewoon het blokje in de machine leggen hadden we trouwens al geprobeerd, maar dat hielp hier niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.