Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afwasmachine doet raar

Nog een reden om te verhuizen (geintje natuurlijk, zie drie draadjes hierboven): mijn afwasmachine is ermee opgehouden. Ik heb een whirlpool ADP 931, een ouder model zonder digitale frutsels. Als ik 'm op het gewenste programma zet, gaat het startlampje knipperen en doet ie vervolgens helemaal niks. Voordat ik een monteur bel, is er iemand die weet wat dat is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tipje misschien

Ik heb ook een Whirlpool, maar een ander model. Maar met knipperende lampjes (en piepjes) zonder duidelijke oorzaak ben ik bekend

Ook al zet je dat ding uit, stroom eraf enzo, het lampje blijft knipperen.

De eerste keer dat dit gebeurde hebben wij aan de voorzijde het onderste deel bij de poten losgeschroefd. Achter dat plaatje kijk je dan eigenlijk in de machine. Bij ons bleek daar toen een klein laagje water in te staan. Dat hebben wij met veel priegelwerk drooggemaakt. En toen deed ie het weer.

Vorige week wilde hij het programma niet draaien en het lampje bleef knipperen. Gelijk gedacht aan de vorige keer, maar alles was droog.

Uiteindelijk heb ik ca. 10 seconden het startknopje ingedrukt en toen stopte het lampje met knipperen. Vaatwasser opnieuw op start gedrukt, deur dicht en wassen maar. Opgelost.

Nu hebben wij wel een digitaal geval, maar wellicht kun je toch iets nuttigs halen uit mijn ervaringen? Soms is het nl. een heel stom onbenullig ding waardoor de electronica van zo'n apparaat in de war raakt.

Sjocola

Sjocola

28-11-2008 om 00:04

Als je nou toch de monteur belt...

vraag dan gelijk naar zijn andere klus-kwaliteiten.
Want zo verliefd als je bent is dit natuurlijk een teken...

Pennetje

Pennetje

28-11-2008 om 11:12 Topicstarter

Haha sjocola

Goeie tip! Ik zal eerst de andere tips uitproberen en als het niet lukt zal ik de juffrouw van het reparatiebedrijf vragen de man met de beste kluskwaliteiten, maar zonder een trouwring langs te sturen. Dan ga ik eerst even naar de kapper.

Pennetje

Pennetje

01-12-2008 om 13:46 Topicstarter

Helaas

De afwasmachine was niet meer te repareren. Maar de monteur die dat constateerde was veel te jong voor me...

Sjocola

Sjocola

01-12-2008 om 13:54

Potje drie

het zit je op alle fronten tegen hè...
Misschien dat deze jonge god een selectie voor je kan maken van zijn oudere collegae, voor het geval de makelaar jullie komt opzoeken

Pennetje

Pennetje

01-12-2008 om 14:27 Topicstarter

Ja!

Strak plan. Ik zal alvast wat sexy overalls aanschaffen voor de heren. En een paar flesjes coca cola light in huis halen voor mijn breaks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.