Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aluminiumfolie in de magnetron?

In aanvulling op het vorige aardappeldraadje: mijn man las in de Allerhande dat je aardappels in 7 minuten kunt poffen in de magnetron. Je moest ze in aluminiumfolie doen. Maar dat is toch hartstikke gevaarlijk? Of kan dat gewoon (ben echt heel huiverig op magnetrongebied sinds de brandweer met twee wagens aan kwam rijden nadat ik in het ziekenhuis een banketstaaf had laten aanbranden in de magnetron).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

06-01-2009 om 22:30

Yep

Je poft ze in de magnetron, 7 minuten, zónder folie. Vervolgens laat je ze nagaren in folie.

Pytsje

Pytsje

09-01-2009 om 11:56 Topicstarter

Reactie ah

Het klopte inderdaad niet, hierbij reactie AH:

Er is inderdaad een fout gemaakt bij de gepofte aardappel uit AllerHande nr. 1. In de magnetron moet het magnetronfolie zijn i.p.v. aluminiumfolie.

Echter de aardappel kan ook in de oven worden gepoft in aluminiumfolie, zoals op de foto te zien is. Verwarm de oven voor op 175 ° C. Wikkel de aardappels in aluminiumfolie en pof ze in een uur gaar.

Excuses voor het ongemak, we zullen in het vervolg zorgvuldiger zijn.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Pytsje

Pytsje

16-01-2009 om 10:14 Topicstarter

Muisje albert krijgt een staartje!

AH waarschuwt voor eigen recept

RIJSWIJK (ANP) - Albert Heijn waarschuwt voor een fout in een recept in het eigen blad AllerHande, het eerste nummer van dit jaar. In het recept voor 'gepofte aardappelen met honingkarbonades' staat dat aardappelen ,,in aluminiumfolie'' in de magnetron moeten
worden gelegd, iets wat juist niet mag.
De supermarkt roept de klanten onder andere in advertenties en in de eigen winkels dringend op speciale magnetronfolie te gebruiken. De aluminiumfolie laat de microgolven van de magnetron niet door, waardoor een vonkenregen ontstaat.

Zag het ja

Ik zag het staan! Ik moest inderdaad meteen aan dit draadje denken.

Niet voor niets aan de bel getrokken (al is deze actie wat aan de late kant...)

Groeten,

Temet

MaximeM

MaximeM

18-01-2009 om 12:08

Toch ooit gedaan

Hoi,

Járen geleden heb ik ook eens een recept gehad waarbij ik aluminiumfolie in de magnetron moest gebruiken. Ben helaas het recept kwijt, dus het precies weet ik niet meer, maar ben dus bij de magnetron blijven staan om te kijken wat er gebeurde...en er gebeurde dus niets. Geen vonkenregen, helemaal niets. Ging gewoon helemaal goed, vreemd hé. Ik heb het recept vaker gemaakt en dus ook vaker gewone aluminiumfolie gebruik.

Maxime

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.